Laptop formatteren

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233042

Topicstarter
Ik heb sinds gister een Sony Vaio FZ21M laptop. Nu is mijn vraag hoe dat gaat als ik zeg van ik wil mijn laptop opnieuw installeren. Moet ik daarvoor niet allerlei installatie cd's hebben van de hardware die in de laptop zitten?

En daarnaast wordt er gezegd dat ik het b este een backup kan maken van Vista en de bijbehorende programma's, betekend dit dat als ik dat gedaan heb en ik mijn laptop formatteer door middel van die schijf mijn systeem weer geinstalleerd krijg?

Daarnaast als laatste vraag, er zit een Vaio herstelcentrum in. Daar heb ik een vraag over aangezien het herstelcentrum aangeeft dat hij station C: kan herstellen. Daar staat dan dat dat gebeurt naar de fabrieksinstellingen. Is dat inclusief Vista? En dan ben ik volgens mij ook alle bestanden voor de rest kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-07 20:20

job

De laptop opnieuw installeren zijn 2 methodes voor.
1. een complete install op een dvd.
2. een boot cd welke de installatie vanaf een verborgen partitie weer op je schijf zet.

Welke methode je sony gebruikt is niet zo bijster interessant.. er zal gewoon een schijfje worden bijgeleverd.

De backup die je met herstelcentrum kan maken kan met bestanden en de door jouw geinstalleerde bestanden zijn, maar ook zonder.. (ik denk eigenlijk met).
Ik denk dat je dus 1 disk hebt om hem terug te krijgen zoals je hem uit de fabriek kreeg.. en dat je een backup dvd met bestanden en software zelf moet maken.
Maar voor deze zekerheid zou ik zeggen test het eens uit. :)

[ Voor 23% gewijzigd door job op 01-10-2007 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-07 19:53
Welkom.

Voor deze vragen verwijs ik je liever naar [Notebook] Nieuwe Sony Vaio VGN-FZ21 Series

Daar kunnen ze je de vragen beantwoorden die hier gesteld hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
job schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 20:36:
Welke methode je sony gebruikt is niet zo bijster interessant.. er zal gewoon een schijfje worden bijgeleverd.
De meeste notebookfabrikanten leveren geen cd mee, je moet over het algemeen zelf een recovery dvd maken.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-07 20:20

job

Hmm. apart.
Ik heb voor klanten regelmatig een laptop geinstalleerd, en daar zat zo ver ik me kan herinneren altijd een dvdtje bij. desnoods een diskette (jaja, lang geleden dat wel :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Volgens mij zit er gewoon een recovery partitie op die je met F10 kunt starten.

F10 dus indrukken bij het booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Windows Clients voor al je Windows vragen...

Verder:

1. Recovery partitie, meestal een van de F-knoppen (F9?F10?F11?), moet ergens in je handleiding staan, en anders bestaat Google ook nog.
2. Recovery DVD/CD's, gewoon erin proppen, opstarten, anders ff booten op dvd-drive en volg de instructies op het beeld. Drivers cd erachter na, of van het web plukken.
3. Eigen Windows cd erinproppen, werkt zelfde als nummer 2.

[ Voor 5% gewijzigd door BoyzNDaHood op 01-10-2007 23:04 ]

Pagina: 1