traag internet/netwerk via Airport op MBP

Pagina: 1
Acties:
  • 710 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BSniekers
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10-2019
All,

mijn Wifi verbinding is ontzettend sloom, als ik via de airport probeer te surfen. Zeer sloom. Zelfs NAAST het access-point. Ik ben verbonden met een Zyxel P2602, met een WEP 40 (ASCI) key ter beveiling. Met een standaard CAT5 kabel gaat -ie als een speer. MBP, 3 weken oud met alle OSX updates.

Iemand een idee/ervaringen?

• eaalb
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-02 20:51
BSniekers schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 20:16:
All,

mijn Wifi verbinding is ontzettend sloom, als ik via de airport probeer te surfen. Zeer sloom. Zelfs NAAST het access-point. Ik ben verbonden met een Zyxel P2602, met een WEP 40 (ASCI) key ter beveiling. Met een standaard CAT5 kabel gaat -ie als een speer. MBP, 3 weken oud met alle OSX updates.

Iemand een idee/ervaringen?
Kijk voor de lol ook eens op het support forum van Apple m.b.t. de MacBook Pro. Nogal véél topics over wegvallende draadloze verbindingen en/of langzaam surfen! Helaas behoor ik ook tot de pechvogels, mijn verbinding is niet bepaald fijn te noemen...Werk met een Asus WL-500g. Vreemd genoeg heeft een WinXP laptop hier in huis beneden dezelfde problemen, boven werkt deze perfect... |:(

Waarschijnlijk schaf ik binnenkort een Airport Extreme aan, misschien dat dat de problemen verhelpt! (die wilde ik sowieso al een keer hebben, dus mooie reden ;))

Verwijderd

Ik heb om dezelfde reden ook een AE gekocht.. en nu is het NOG slechter :P Het brakke bereik komt onder andere door de metalen behuizing (en naar mijn idee de slechtere chips die in de intel macs zitten).

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Heb je toevallig een draadloos speakerset in huis?

Een goede vriend had het zelfde probleem, hij heeft een Logitech Z-5450 en op het moment dat hij ze aan staan wordt zijn wlan enorm traag.

[ Voor 1% gewijzigd door loser180 op 02-10-2007 09:26 . Reden: typo ]

Jouw naam in onder mijn Post

• Raween
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik had het probleem ook, sinds ik een MBP heb.

Een vriend van me adviseerde me om de kanaal instellingen in mn draadloze router te veranderen. Hij stond nl standaard op 'automatisch'. Dit heb ik veranderd naar kanaal 11 [kan verschillen per huis :) ]
Nu werkt alles goed :)
Mijn draadloze router = WL-143 van Sitecom

[ Voor 3% gewijzigd door Raween op 02-10-2007 19:59 ]

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-01 11:27
Helaas heb ik ook een trage verbinding via Airport.
Ik maak gebruik van een Airport Extreme en een up-to-date MacBook Pro.

Draadloos haal ik maximaal 1,3 mb per seconde. Bekabeld aan het modem haal ik netjes 2,60mb per seconde. Dat is nogal een verschil als je net een paar GB naar binnen haalt.

Er zijn geen stoorzenders in de buurt, heb alles geprobeerd uit te sluiten. Een bedraad netwerk is in alle opzichten beter helaas.

Hier had uw reclame kunnen staan.

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Het kan eigenlijk aan nogal veel dingen liggen, oa:

* Welke kanaal instellingen heb je ingesteld op je router?
* Toevallig in de buurt nog andere accesspoints die interferen met die van jouw (die dus op hetzelfde kanaal zitten? - Na te kijken met iStumbler)
* Andere mensen op Google die met de combinatie Zyxel / MBP ?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Pagina: 1