"Kappotte" LAN poort bij Acer laptop

Pagina: 1
Acties:

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ik heb een Acer 3104WLCi laptop met daarin een Acer Navarro moederbord.

Laatst heb ik iets stoms gedaan: ik heb een netwerkkabel iets te ruw uit het apparaat getrokken waardoor er binnenin de LAN poort iets is afgebroken. Ik hoor geen klik meer bij het insteken van een netwerkkabel, de kabel kan er ook makkelijk uit. Is zoiets te repareren?

Hiernaast gaat de CD brander ook wat schurend dicht, maar hij brand wel prima discs,

Vind het eigenlijk niet zo kies om de laptop hiervoor naar Acer op te sturen of zouden jullie dat gewoon doen?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dat zullen ze waarschijnlijk scharen onder de noemer "gebruikersschade", maar bel ze anders even. Dit kan inderdaad redelijk irritant zijn.

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04 17:16
Het kan zijn dat de poort wel nog werkt maar dat het vasklikmechanisme stuk is.
In dit geval kan je gewoon de poort blijven gebruiken maar draai je de kabel best eens rond je laptop ofzo zodat deze niet meer los kan geraken door de trekktracht van de kabel.
En anders kan je wel een pcmcia lan kaartje kopen.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

peke schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 20:15:
En anders kan je wel een pcmcia lan kaartje kopen.
Expresscard, welkom in 2007 :w

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:41

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Misschien is je lan poort niet stuk, maar gewoon het lan kabeltje. Die lipjes waarmee de kabel zichzelf vastklikt in de lan poort, wil nog wel eens breken.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Ik ben eens met remco, ik denk dat die lipjes stuk zijn. En triad, deze laptop heeft nog een oude PCMCIA hoor. Dus niet zo snel juigen. :)

• musicfreak
  • Nu online
peke schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 20:15:
In dit geval kan je gewoon de poort blijven gebruiken maar draai je de kabel best eens rond je laptop ofzo zodat deze niet meer los kan geraken door de trekktracht van de kabel.
Rond je laptop draaien? Hoe had je je dat voorgesteld? Boven het toetsenbord langs?

• musicfreak
  • Nu online
remco_k schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 20:28:
Misschien is je lan poort niet stuk, maar gewoon het lan kabeltje. Die lipjes waarmee de kabel zichzelf vastklikt in de lan poort, wil nog wel eens breken.
Dat was mooi geweest maar helaas, ik heb het probleem met al mijn netwerkkabels. De lipjes zitten hier ook gewoon nog aan.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Doe anders een stukje tape om de connector zodat ie strakker in de poort klemt. Veel andere oplossingen zijn er denk ik niet om zelf te doen, tenzij je heel goed kan solderen.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 20:30:
Deze laptop heeft nog een oude PCMCIA hoor. Dus niet zo snel juigen. :)
Ik zou zweren dat ik de handleiding ze het toch echt erover hebben dat je twee types Expresscards hebt en daarop moet letten bij aankoop.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Pagina: 1