Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PHP: Formulier verzenden/ontvangen (fout isSet??)

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb de volgende pagina gemaakt. Het formulier met daarin de waarden worden prima weergegeven, echter wanneer ik een wijziging invoer en op Wijzigen klik, m.a.w. het formulier verzend wordt de pagina opnieuw geladen zonder dat de wijziging wordt doorgevoerd. Het lijkt er op dat de functie isSet niet werkt, ik snap echter niet waarom. Waarschijnlijk is het iets simpels en kijk ik er gewoon al een uur overheen.

Wie kan mij helpen?! Bijvoorbaat dank,

Mijn debugger bij eclipse werkt niet (of ik weet niet hoe je dit aan de praat krijgt, en mijn ogen zien de fout helaas niet?)

(voor het gemak post ik maar even de gehele pagina)

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
<?php
//**The Counters - Futsalvereniging
//**File location: [Leden/mijngegevens.php]
//**Created: 21 sep 2007
//**Last Updated: 29 sep 2007

//~~ Rootdir /// Menu_id /// Authenticatie
$rootdir="../";
$menu_id = $_GET['id'];
include($rootdir."Include/Topcontainer/top_authenticatie_std.inc.php");

//~~ Standaardopmaak
include($rootdir."Leden/leden_topcontainer.inc.php");
include($rootdir."Leden/leden_leftcontainer.inc.php");

//~~ Verbinding met de database
include($rootdir."Database/connect01.inc.php");

//~~ Wanneer er een formulier verzonden wordt
if (isset($_POST['SubmitPersgegevens_wzgn']))  {
    $pers_id = $_SESSION['login_pers_id'];
    $voornaam = strip_tags($_POST['voornaam']);
    $tussenvoegsel = strip_tags($_POST['tussenvoegsel']);
    $achternaam = strip_tags($_POST['achternaam']);
    $geb_datum = strip_tags($_POST['geb_datum']);
    $straat = strip_tags($_POST['straat']);
    $huis_nr = strip_tags($_POST['huis_nr']);
    $huis_tvg = strip_tags($_POST['huis_tvg']);
    $postcode_cijfers = strip_tags($_POST['postcode_cijfers']);
    $postcode_letters = strip_tags($_POST['postcode_letters']);
    $plaats = strip_tags($_POST['plaats']);
    $tel_thuis = strip_tags($_POST['tel_thuis']);
    $tel_mobiel = strip_tags($_POST['tel_mobiel']);
    $email = strip_tags($_POST['email']);

//~~ NAW database updaten
    $sql_PERSWZGN_naw = 'UPDATE members_naw SET
            `voornaam` = "' . $voornaam . '", `tussenvoegsel` = "' . $tussenvoegsel . '", `achternaam` = "' . $achternaam . '", 
            `geb_datum` = "' . $geb_datum . '", "' . $straat . '", `huis_nr` = "' . $huis_nr . '", `huis_tvg` = "' . $huis_tvg . '", 
            `postcode_cijfers` = "' . $postcode_cijfers . '", `posctode_letters` = "' . $postcode_letters . '", `plaats` = "' . $plaats . '", 
            `tel_thuis` = "' . $tel_thuis . '", `tel_mobiel` = "' . $tel_mobiel . '" WHERE `pers_id` = "' . $pers_id . '"';
    $update_PERSWZGN_naw = mysql_query($sql_PERSWZGN_naw);  

//~~ LOGIN database updaten
    $sql_PERSWZGN_login = 'UPDATE members_login SET
            `email` = "' . $email . '"';
    $update_PERSWZGN_login = mysql_query($sql_PERSWZGN_login);                          

echo "JA ISSET WERKT!!!";
} 

//~~ Inlezen van persoonsgegevens NAW
$sql_PERSGEGEVENS_naw = 'SELECT * FROM members_naw
        WHERE `pers_id` = "' . $_SESSION['login_pers_id'] . '"';
$res_PERSGEGEVENS_naw = mysql_query($sql_PERSGEGEVENS_naw);
$array_persgegevens_naw = mysql_fetch_array($res_PERSGEGEVENS_naw);

//~~ Inlezen van persoonsgegevens LOGIN
$sql_PERSGEGEVENS_login = 'SELECT * FROM members_login
        WHERE `pers_id` = "' . $_SESSION['login_pers_id'] . '"';
$res_PERSGEGEVENS_login = mysql_query($sql_PERSGEGEVENS_login);
$array_persgegevens_login = mysql_fetch_array($res_PERSGEGEVENS_login);

mysql_close;
?>

<div id="contentcontainer">

<div class="tabNormal">
    <div class="headerTab_paars">
        <div class="headerTab_paars_left">
        Mijn persoonsgegevens
        </div>
        <div class="headerTab_paars_right"></div>
    </div>

<form method="POST" action="<?php echo $rootdir ?>Leden/mijngegevens.php?id=401">
        <fieldset>
        <legend>NAW Gegevens</legend>
        <div class="form_inside">
        <p>
            <label for="voornaam" class="form_align_text">Voornaam:</label>
            <input id="voornaam" name="voornaam" type="text" size="30" class="form_textfield" value="<?php echo $array_persgegevens_naw['voornaam']?>">
        </p>
        <p>
            <label for="tussenvoegsel" class="form_align_text">Tussenvoegsel:</label>
            <input id="tussenvoegsel" name="tussenvoegsel" type="text" size="30" class="form_textfield" value="<?php echo $array_persgegevens_naw['tussenvoegsel']?>">
        </p>
        <p>
            <label for="achternaam" class="form_align_text">Achternaam:</label>
            <input id="achternaam" name="achternaam" type="text" size="30" class="form_textfield" value="<?php echo $array_persgegevens_naw['achternaam']?>">
        </p>
        <p>
            <label for="geb_datum" class="form_align_text">Geboorte datum (jjjj-mm-dd):</label>
            <input id="geb_datum" name="geb_datum" type="text" size="30" class="form_textfield" value="<?php echo $array_persgegevens_naw['geb_datum']?>">
        </p>
        <p>
            <label for="straat" class="form_align_text">Straatnaam:</label>
            <input id="straat" name="straat" type="text" size="30" class="form_textfield" value="<?php echo $array_persgegevens_naw['straat']?>">
        </p>
        <p>
            <label for="huis_nr" class="form_align_text">Huisnummer:</label>
            <input id="huis_nr" name="huis_nr" type="text" size="30" class="form_textfield" value="<?php echo $array_persgegevens_naw['huis_nr']?>">
        </p>
        <p>
            <label for="huis_tvg" class="form_align_text">Toevoeging:</label>
            <input id="huis_tvg" name="huis_tvg" type="text" size="30" class="form_textfield" value="<?php echo $array_persgegevens_naw['huis_tvg']?>">
        </p>
        <p>
            <label for="postcode_cijfers" class="form_align_text">Postcode (cijfers):</label>
            <input id="postcode_cijfers" name="postcode_cijfers" type="text" size="30" class="form_textfield" value="<?php echo $array_persgegevens_naw['postcode_cijfers']?>">
        </p>
        <p>
            <label for="postcode_letters" class="form_align_text">Postcode (letters):</label>
            <input id="postcode_letters" name="postcode_letters" type="text" size="30" class="form_textfield" value="<?php echo $array_persgegevens_naw['postcode_letters']?>">     
        </p>
        <p>
            <label for="plaats" class="form_align_text">Plaats:</label>
            <input id="plaats" name="plaats" type="text" size="30" class="form_textfield" value="<?php echo $array_persgegevens_naw['plaats']?>">
        </p>
        <p>
            <label for="tel_thuis" class="form_align_text">Telefoonnummer thuis:</label>
            <input id="tel_thuis" name="tel_thuis" type="text" size="30" class="form_textfield" value="<?php echo $array_persgegevens_naw['tel_thuis']?>">
        </p>
        <p>
            <label for="tel_mobiel" class="form_align_text">Telefoonnummer mobiel:</label>
            <input id="tel_mobiel" name="tel_mobiel" type="text" size="30" class="form_textfield" value="<?php echo $array_persgegevens_naw['tel_mobiel']?>">
        </p>    
        <p>
            <label for="email" class="form_align_text">Email:</label>
            <input id="email" name="email" type="text" size="30" class="form_textfield" value="<?php echo $array_persgegevens_login['email']?>">
        </p>                    

</div>
        </fieldset>
        <div class="form_submit">
        <p>
            <input name="SubmitPersgegevens_wzgn" type="submit" value="Wijzigen">

</p>
        </div>
        </form>

</div>

</div>
<?php
include($rootdir."Leden/leden_rightcontainer.inc.php");
include($rootdir."Leden/leden_bottomcontainer.inc.php");
?>

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wat/hoe heb je ge-debugt? Dit is niet echt de bedoeling van GoT ieder geval.

Leesvoer :
Waar hoort mijn topic?
Welkom in Programming - FAQ en Beleid
Webdesign, Markup & Clientside Scripting Policy

heb hem maar even gekopieerd van waar ie net stond. Lees de FAQ's is de boodschap. Hetzelfde topic opnieuw openen is niet de bedoeling en je geeft nog steeds niet aan wat je allemaal geprobeerd hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Cartman! op 01-10-2007 20:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Cartman! schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 19:59:
Je staat in het verkeerde forumdeel en je lijkt geen moeite gedaan te hebben. Wat/hoe heb je ge-debugt? Dit is niet echt de bedoeling van GoT ieder geval.

Leesvoer :
Waar hoort mijn topic?
Welkom in Programming - FAQ en Beleid
Webdesign, Markup & Clientside Scripting Policy

heb hem maar even gekopieerd van waar ie net stond. Lees de FAQ's is de boodschap. Hetzelfde topic opnieuw openen is niet de bedoeling en je geeft nog steeds niet aan wat je allemaal geprobeerd hebt.
Cartman!, ik probeerde er alleen maar goed aan te doen om het topic nu op de juiste plaats te plaatsen. Dan zal ik nu vertellen wat ik heb geprobeerd:
**isSet in een andere pagina te openen.
**name atribut in het fomulier een andere naam geven.
**isSet functie na het formulier plaatsen
**de waarden met GET verzenden (niet dat ik dit wil, maar wellicht zie ik dan mijn fout)
**100x gekeken naar wat er fout kan zijn, maar ik zie het echt niet (heb dan ook niet heel veel ervaring)
**isSet functie gekopierd uit een pagina die wel werkt. (mischien een typ fout?)

Volgens mij heb ik het goed getypt en zou het moeten werken, maar ik snap gewoon niet wat ik fout doe. Zoals ik al zei ik mis waarschijnlijk wat ervaring. (en misschien zijn er wel andere manieren om achter mijn fout te komen) Ik dacht mischien kan iemand op het forum mij helpen en ziet hij met een verse scherpe blik in één keer mijn fout. Zoals ik dat zelf vaak ook de volgende dag/week zie (behalve in dit geval)

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Doe is
PHP:
1
print_r($_POST);

bovenaan je pagina en druk dan op de wijzig knop. Kijk is of die variabele die je bij isset checkt ook er echt in staat.

Verwijderd

Topicstarter
Muthas schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 20:17:
Doe is
PHP:
1
print_r($_POST);

bovenaan je pagina en druk dan op de wijzig knop. Kijk is of die variabele die je bij isset checkt ook er echt in staat.
Ja, de variabele staat er tussen.

[SubmitPersgegevenswzgn] => Wijzigen )

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Je code is nu te vol met nutteloze informatie en ik denk niet dat er mensen zijn om dat te doorzoeken. Strip is zoveel mogelijk weg (hou maar 1 input over etc.) en post dat is hier.

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Je controleert op:

PHP:
1

en jij zegt dat $_POST['SubmitPersgegevenswzgn'] aanwezig is. Dus ik vermoed dat dat de fout is

Verwijderd

Topicstarter
rutgerw schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 20:33:
Je controleert op:

PHP:
1

en jij zegt dat $_POST['SubmitPersgegevenswzgn'] aanwezig is. Dus ik vermoed dat dat de fout is
Sorry, verkeerde gekopieerd. Had dit tijdelijk veranderd, dacht dat _ (underscore) welicht een probleem gaf, ben er inmiddels achter dat mijn fout niet in isset zit, maar ergens in mijn qeury. Hier ga ik nu even verder zelf op puzzelen. Bedankt voor de informatie, ben weer een stapje verder gekomen.

Verwijderd

Topicstarter
Topic kan dicht, wat een stomme fout! Typ fout in de naam van een veld in de database:( . Dan zit je er blijkbaar toch te dicht op, vandaar dat je nooit je eigen werk controleert, maar iemand anders het doet.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
PHP:
1
$resQuery = mysql_query($strQuery) or die(mysql_error());

gebruiken dan oid. Toch een fout die je met simpel debuggen had kunnen vinden.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
We zijn geen persoonlijke debug service. Tevens een stukje over topic eindes.

Als je code post, post dan enkel relevante code en voortaan wat beter debuggen voor je een topic opent ;)

[ Voor 18% gewijzigd door RobIII op 01-10-2007 22:42 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.