Toon posts:

Notebook toetsenbord schoonmaken

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben al een hoop topics afgegaan om erachter te komen wat ik moet doen. Ik ben namelijk de zoveelste die thee over z'n laptop heeft gemorst. Nu is het niet volledig over mn laptop gemorst, vrijwel alleen over het calculator gedeelte.

Toch werkt er meer dan de helft van de toetsen niet meer. Ik kreeg voorheen ook een foutmelding tijdens het booten, maar die doet zich niet vaak meer voor. Ik heb het toetsenbord eraf geklikt en alle toetsjes verwijderd.

Mijn vraag is: Wat te doen vanaf hier om m'n toetsenbord veilig schoon te maken?

Ik heb foto's erbij gezet om jullie te laten zien in welk stadium ik ben:

http://img125.imageshack.us/img125/7507/dsc01967pu0.jpg

http://img111.imageshack.us/img111/9343/dsc01968ev5.jpg

Iemand juiste instructies?

Verwijderd

Topicstarter
helemaal niemand?

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-12-2025
Eerst de voeding eraf, dus stekker van de adapter eruit en de batterij eruit!
Daarna minimaal een dag laten drogen, of met een föhn (zonder dat die heet wordt) lucht eroverheen blazen.

Mochten daarna de toetsen nog niet werken, (suiker in de thee?) dan zul je schoon moeten gaan maken. Met alcohol of warm water en doekjes het membraan onder de toetsen en de toetsen zelf schoonmaken en minimaal een week laten drogen.

Controleer, als het daarna nog niet werkt, of je met een USB toetsenbord ook foutmeldingen en BSOD's krijgt. Er kan namelijk ook vocht bij de elektrische componenten zijn gekomen en dat dit problemen geeft.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
hmm, het is nu al een week geleden. ik heb 'm schoongemaakt met demi-water, meerdere keren laten drogen mét ventilator, maar sommige knoppen doen het nog steeds niet.

moet ik soms onder de rubberen druktoetstjes vuil of aanslag weghalen? mijn vraag is hoe dan?

en een USB-bordje werkt wel gewoon.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2007 11:03 ]

• oji
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-11-2025

oji

Offtopic:
Mischien onnodig om nu nog te posten maar ik wordt ook vaak ziek van topics die dood lopen(geen oplossing bieden) dus vandaar deze post.

Ontopic:
Ik heb wat thee gemorst op mijn lap, deze werkte verder prima, maar de toetsen plakten. Wat ik gedaan heb is heb de toetsenbord losgehaald(howto te vinden voor vrijwel elke type lap), wat overigens kinderlijk eenvoudig was. Vervolgens heb ik de gedeelte waar de thee over gemorst is onder lauw water gehouden voor een paar minuten(zeker weten dat al het suiker opgelost is) vervolgens heb ik de toetsen bord voor een kwartier zitten zwaaien en weer aangesloten en alles is als nieuw.