Hallo
Bij een internetshop heb ik dus een Asus P5N32-E sli Plus moederbord gekocht
toen ik die thuiskreeg heb ik die dus in mijn systeem gezet en word de processor idle al 45 graden
Het moederbord was een demo dus zit er geen boekje enz bij om informatie uit te halen
Asus p5n32E
Idle :45 graden
Stressed 82 graden ( 2.4 Ghz met stock voltage )
Abit FP-IN9 Fatal1ty
Idle :22 graden
Stressed: 37 graden ( dit op 3.2 Ghz )
Syteem:
bovengenoemd moederbord en processor
8800GTS
2Gb Geil ddr800
2x 250Gb WD SE16
Coolermaster Geminii
LianLi v1000Plus
Nu had ik hiervoor een Abit FP-IN9 SLI moederbord waar de processor op 3.2Ghz liep en idle 22 graden met de hardware hierboven
leest mn moederbord nu verkeerde temperaturen uit of wat dan ook
De koeler zit exact hetzelfde als op mn vorige moederbord ( ook Arctic silver5 koelpasta)
Kan iemand mij zeggen hoe ik de temperaturen hetzelfde krijg als met de abit fatality??
Want het lijkt me heel sterk dat de processor met een ander moederbord ineens veel warmer word
Dingen die ik heb geprobeerd :
moederbord telkens weer uit de pc halen en koeler opnieuw erop zetten met nieuwe koelpasta
Koeler heel strak aangedraaid
airflow in de kast aanpassen ( was al uitstekend maargoed )
Mvg
Bij een internetshop heb ik dus een Asus P5N32-E sli Plus moederbord gekocht
toen ik die thuiskreeg heb ik die dus in mijn systeem gezet en word de processor idle al 45 graden
Het moederbord was een demo dus zit er geen boekje enz bij om informatie uit te halen
Asus p5n32E
Idle :45 graden
Stressed 82 graden ( 2.4 Ghz met stock voltage )
Abit FP-IN9 Fatal1ty
Idle :22 graden
Stressed: 37 graden ( dit op 3.2 Ghz )
Syteem:
bovengenoemd moederbord en processor
8800GTS
2Gb Geil ddr800
2x 250Gb WD SE16
Coolermaster Geminii
LianLi v1000Plus
Nu had ik hiervoor een Abit FP-IN9 SLI moederbord waar de processor op 3.2Ghz liep en idle 22 graden met de hardware hierboven
leest mn moederbord nu verkeerde temperaturen uit of wat dan ook
De koeler zit exact hetzelfde als op mn vorige moederbord ( ook Arctic silver5 koelpasta)
Kan iemand mij zeggen hoe ik de temperaturen hetzelfde krijg als met de abit fatality??
Want het lijkt me heel sterk dat de processor met een ander moederbord ineens veel warmer word
Dingen die ik heb geprobeerd :
moederbord telkens weer uit de pc halen en koeler opnieuw erop zetten met nieuwe koelpasta
Koeler heel strak aangedraaid
airflow in de kast aanpassen ( was al uitstekend maargoed )
Mvg