Ik heb hier ook ZO'N hekel aan, maar...

Pagina: 1
Acties:

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
Ik wil erg graag jullie mening.

Ik wil het volgens systeem graag gaan kopen, maar wil geen fouten maken in de keuze van onderdelen. Ik heb daar te lang vakken voor gevuld bij de AH :P

Deze topic is absoluut niet patserig bedoeld, voor degene die dat moge denken.

SYSTEEM:
- AMD athlon 1.2 GH. Snelste Athlon

- MSI K7T Pro 2a. Deze is het stabielste.

- 1x 256 MB 133 CAS2 Dane Elec.

- Hercules 32 MB geforce MX. Deze heb ik nog: geen geld voor een snellere.

- Creative Labs SBLive! Platinum 5.1. I.v.m. ev. studiowerk enz.

- 17" Iiyama vision master Pro 411

- Maxtor HD 30GB (7200rpm, 2MB) DMAX 60 plus. Schijnt een goede HD te zijn.

- Philips CDRW 400 brander 4x4x32. heb ik nog liggen, geen geld voor een nieuwe en hij doet ut nog goed.

- Boxen, joypads, printer heb ik al.

VRAGEN:
1. Wat voor een kast zal ik erbij kopen? Ik wil geen problemen met het aantal Watt enz. Wat raden jullie aan?

2. Wat voor een DVD speler? Deze dient dan uiteraard meteen als CDrom speler, ds hij mot wel snel kunnen lezen.

3. Verder nog tips? Vergeet ik nog iets??
Onthoudt dat ik niet zo'n grote tweakert ben, dus stabiliteit staat voor mij op 1. Toch wil ik wel AMD ipv Intel, dit is omdat AMD een betere prijs-kwaliteit verhouding heeft en ik natuurlijk wel snel willen gamen enz.

Alvast bedankt

" Play the violent strings of my symphony "

Verwijderd

Msi is mooi maar ook best duur, ga liever voor de nieuw abit kt7a-raid, met 2 IBM schijven. Qua dvd maakt het niet zoveel uit wat je kiest, als ie maar een snelle lees ondersteuning heeft.
Succes

Verwijderd

kast aopen hx08, echt een fijn kastje met 300watt voeding, meer dan genoeg!

DVD/CDROM speler: Aopen 1640pro/pioneer16*/40*. Zelfde model, alleen pioneer heeft wat leuke software+film!

Verwijderd

En de msi is definitely veel goedkoper (& stabieler (imho)) dan welk socket-a-abit mobo dan ook!

• Symphony-X
Op maandag 12 februari 2001 00:20 schreef tineau het volgende:
DVD/CDROM speler: Aopen 1640pro/pioneer16*/40*. Zelfde model, alleen pioneer heeft wat leuke software+film!
Thanx 4 the tip! Maar eeeeh... toch wel vreemd dat die Pioneer leuke sofware erbij heeft, EN meer dan 70 piek goedkoper is??? klopt dat? Is de AOpen dan niet beter, omdat tie duurder is zonder leuke software?

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
En de msi is definitely veel goedkoper (& stabieler (imho)) dan welk socket-a-abit mobo dan ook!
Geheel mee eens. Ik heb twee MSI borden en ze zijn super stabiel. Zie Sig. Ik zou een AOpen HQ-08 nemen, die vind ik mooier dan de HX-08. Maar smaken verschillen. Het MSI mobo vind ik dus echt een aarader....

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

Goedkoopste abit kt7 raid in de pricewatch: fl. 445,- (bij een SLECHTE zaak).
(http://tweakers.net/pricewatch/11421)
Goedkoopste msi k7tpro2a in de pricewatch: fl. 319,- (bij een GOEDE zaak).
(http://tweakers.net/pricewatch/13993)
Lijkt me toch duidelijk wie er nou duurder is, Don_Gullio!

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Ik ken de Aopen niet, maar ik heb een pioneer 105s, retesnel en goed voor DVD's en Cd-rom's

Verder, moet je de tower gewoon zelf kiezen qua uiterlijk. De bekende merken hebben allemaal uitstekende voedingen en garantie. Let ook op wat plaatsen voor case cooling, beter kouder dan te warm toch. En met een beetje case cooling erin (op een tactische manier geplaats) wordt je cpu, hd, video, mem en mobo ook nog eens gekoeld.

Qua HD is mij altijd verteld dat IBM het snelste is. Ik heb deze, maar er zit niet zo veel verschil tussen als met de maxtor (beide 30gyg en 7200) en ze doen het beide prima.

Proc=goed maar besteed echt iets aan goede koeling!!! Zo'n 1200 kan wel wat lucht gebruiken :)

geheugen=goed

en ik heb een msi-k7tpro2 en ik vind het een superbordje, maar ik heb geen ervaring met abit en asus.

• Symphony-X
thx for sorting that out guys, maar ik was inderdaad al van plan de MSI te kopen. :)

• Symphony-X
Op maandag 12 februari 2001 00:36 schreef funksngrooves het volgende:
Qua HD is mij altijd verteld dat IBM het snelste is. Ik heb deze, maar er zit niet zo veel verschil tussen als met de maxtor (beide 30gyg en 7200) en ze doen het beide prima.
Weet je zeker dat IBM sneller is? WANT:

- Maxtor HD 30GB (7200rpm, 2MB) DMAX 60 plus F. 399,- + F. 20,- verzendkosten

IBM 30GB (DTLA-307030, 7200rpm, 2MB) F. 395,- + F. 18,- verzendkosten

De IBM is dus zelfs goedkoper, voor dezelfde specs eigenlijk; beide 7200rpm en 30GB..
Wat vind je d'rvan?

• Symphony-X
retail weet ik
OEM weet ik
Bulk weet ik

maar wat is 'TRAY' ?

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:39
Ipv van de MSI K7T Pro 2a kun je beter de MSI K7T Turbo nemen, deze heeft de nieuwe VIA K7Ta chipset.

Verwijderd

hmm... configuratie ziet er ok uit...

overigens maakt die 6 gulden (399 + 20 of 395 + 18) natuurlijk geen reet uit op het volledige bedrag van je aanschaf

heb vooral goede ervaringen met Maxtor..

suc6 met je keuze!

Verwijderd

OEM/BULK vs. RETAIL gaat over de uitvoering qua verpakking/handleiding/e.d.

TRAY vs. SLOT-IN geeft aan of je DVD/CDROM een lade (tray) of "in-slik-gleuf" systeem heeft (slot-in)!!

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

Neem een 19" monitor, je zult merken hoe snel je daaraan gewent raakt. Neem desnoods een iets langzamere processor, dat is met die snelheden gerommel in de marge.

Neem een IBM Deskstar 75GXP hard disk, het is de snelste, stilste en koelste die er is.

Pioneer DVD is prima, tray of slot-in is een kwestie van smaak.

Als kast raad ik een Antec SX830 of SX1030 aan, solide kast, mooie koelingsopties, 300W AMD approved voeding...

Verwijderd

Op maandag 12 februari 2001 00:23 schreef tineau het volgende:
Kvind het maar bagger dingen die MSI planken! Zodra ik weer cash heb vlug weer een Abit kopen. Ik heb een MSI K7T Pro2, de eerste die ik kreeg was al meteen kapot om mee te beginnen... 2 weken w8en op een nieuwe. Dit nieuwe mobo heeft laatst 3 weken mij in de illusie gelaten dat mijn CPU dood was, door verkeerd te reageren bij errors (haalt de "Cpu is overleden" en "Kabeltje is niet goed aangesloten" diagnoses doormekaar ofzo) :(
Abit is kwalitatief sowieso beter, je hoeft geen expert te zijn om dat te snappen. Abit is ook iets duurder, maar ach, als ik 1 keer terug moet met een mobo naar de winkel kost me dat in tijd meer als het prijsverschil...

Verwijderd

Enigste wat eigenlijk zou moeten worden veranderd is het feit dat je een mobo hebt gekozen zonder de kt133a chipset. Dus je zult niet boven de 100 mhz bus komen (tenzij je geluk hebt en dan haal je 115), je kan beter een kt7a nemen (die overigens maar 367 kost) zodat je een 133 mhz (of evt. hoger indien je geheugen aankan) kan gebruiken.

• Symphony-X
Op maandag 12 februari 2001 07:12 schreef shevar het volgende:
Enigste wat eigenlijk zou moeten worden veranderd is het feit dat je een mobo hebt gekozen zonder de kt133a chipset. Dus je zult niet boven de 100 mhz bus komen (tenzij je geluk hebt en dan haal je 115), je kan beter een kt7a nemen (die overigens maar 367 kost) zodat je een 133 mhz (of evt. hoger indien je geheugen aankan) kan gebruiken.
en
Ipv van de MSI K7T Pro 2a kun je beter de MSI K7T Turbo nemen, deze heeft de nieuwe VIA K7Ta chipset.
Sluit mooi op elkaar aan, niet? :)
Dus jullie vinden dan ik beter de MSI k7T Turbo kan nemen, ipv de MSI K7T Pro 2a?

VRAAG:
1. Is dat mobo net zo STABIEL? Want dat vind ik dus heel belangrijk!
2. Wat zijn de verschillen verder?

• Symphony-X
Op maandag 12 februari 2001 01:15 schreef 8-Track het volgende:
Neem een 19" monitor, je zult merken hoe snel je daaraan gewent raakt. Neem desnoods een iets langzamere processor, dat is met die snelheden gerommel in de marge.
Nee ik houd het toch maar bij die 17", maar bedankt voor ut advies.
Ik ben ervan overtuigd dat ik langer optimaal gebruik kan maken van mijn geplande configuratie, als ik een 17" monitor neem. Let op: ik heb er een geforceII MX inzitten en die draaien nou niet bepaald super op -erg- hoge resoluties!

Bovendien vind ik het prijsverschil te groot, zeker als je daarbij optelt dat mijn videokaart dan dus eigenlijk aan vervanging toe is.

-Punten van discussie: Mobo, Kast, Harddisk.

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:06
Sorry dat ik me hier even niet aan houd :)
-Punten van discussie: Mobo, Kast, Harddisk.
Maarreh...
Op maandag 12 februari 2001 01:15 schreef Symphony X het volgende:
Ik ben ervan overtuigd dat ik langer optimaal gebruik kan maken van mijn geplande configuratie, als ik een 17" monitor neem. Let op: ik heb er een geforceII MX inzitten en die draaien nou niet bepaald super op -erg- hoge resoluties!
Ik wilde alleen even kwijt dat ik 3 jaar geleden heb geinvesteerd in een 21" monitor uit de Brilliance serie van Philips (fl 2000,- op een beurs, demomodel)
Ik kon het indertijd met de grootste moeite financieren.

Ik ben in de tussentijd al 3x van systeemconfiguratie gewisseld (kast, mobo, cpu etc) maar ik heb er ELKE KEER DAT IK ACHTER M'N PC KRUIP weer zo'n plezier van dat ik deze monitor heb gekocht...
Die Gforce2MX moet je buiten beschouwing laten want die is over een half jaar toch weer oud en voldoet op het moment toch prima als je hogere resoluties draait (eigen ervaring en mening, draai 1280x1024).

M.A.W. een monitor is belangrijker dan je denkt omdat deze gewoon het schakelstuk is tussen jouw hersenen en wat je pc nu eigenlijk doet. Het bepaalt in hoge mate de "feeling" die je hebt als je ermee werkt.
Ik zou niet anders meer willen...

• Symphony-X
.......shit ;(

Nou ga ik verdorie toch weer twijfelen over die monitor!!!

Ik heb nu een 15" merkloze monitor, dus ik vind 17" al aardig groot..
Het probleem van de videokaart moet ik misschien inderdaad niet zo uit verhouding trekken, want die moet over een half jaar ofzo weer vervangen worden (en kan dus eigenlijk gewoon lekker blijven zitten in mun PIII450 :P)

GROOTSTE PROBLEEM BLIJFT:
het prijsverschil tussen 17" en 19"

- Kijk, die 17" Iiyama is natuurlijk een prachtige monitor en nog NET te betalen voor mij. Het is de Iiyama 17" A705MT Vision Master Pro 411 is bij Europc:
FL 25,- + FL 749,-

- De 19" versie is veel duurder. De Iiyama 19" A902MT Vision Master Pro 451 is bij Graficall:
FL 35,- FL 1365,-

Sorry maar dit scheelt dus gigantisch en hakt in mun budget. Ik heb gewoonweg niet zoveel geld, maar wil WEL een heel goede monitor: dus dan maar een goede 17" ipv een -in verhouding- minder goede 19".

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

Kokkers heeft gelijk, ik heb eeb 19" monitor en uiteindelijk is dat belangrijker dan je denkt. Je zit er de hele dag tegenaan te kijken en als het beeld te klein is of het beeld is niet zo goed, dan krijg je hele vermoeide ogen en is werken met je PC gewoon irritant.

Kijk, dat je CPU misschien ietsje langzamer is dat merk je niet zo... 3FPS minder in Quake, 1 seonde langzamer zippen van een bestand, enz.

Een goeie monitor is gewoon een belangrijke lange termijn investering. Ik heb mijn monitor gekocht bij mijn Celeron 300@450 systeem, alles is inmiddels vervangen door iets nieuws, behalve mijn keyboard en mijn monitor.

Overigens, je kunt ook een 17" nemen en dan doorsparen en er later nog 1 bijnemen, Dual screen is ook niet te versmaden.
Pagina: 1