Ik heb geprobeerd bij het opstarten op delete te drukken. Dan komt er inderdaad een scherm met BIOS instellingen, maar geen C1. Ik heb de leverancier van het geheugen benaderd en zij zegt dat de C1 op C1 3 moet staan, maar geeft ook aan dat je geen veranderingen aan mag brengen in de BIOS. Ik heb op google gezocht en ben op dit forum uitgekomen, verder niets kunnen vinden. Hoe zit het nu precies? Ik heb een X86 moederbord MSI KT4AV.
C1?Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:20:
Ik heb geprobeerd bij het opstarten op delete te drukken. Dan komt er inderdaad een scherm met BIOS instellingen, maar geen C1. Ik heb de leverancier van het geheugen benaderd en zij zegt dat de C1 op C1 3 moet staan, maar geeft ook aan dat je geen veranderingen aan mag brengen in de BIOS. Ik heb op google gezocht en ben op dit forum uitgekomen, verder niets kunnen vinden. Hoe zit het nu precies? Ik heb een X86 moederbord MSI KT4AV.
Niet om lullig te doen, maar het klinkt nou niet bepaald of je er echt veel verstand van hebt. Mischien was daarom ook je vorige topic over "C1" ook wel op slot gegaan.Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:20:
Even om kort te gaan: er bestaat geen C1. Wel zoiets als C1E (Enhanced Halt State). Maar ik denk dat je eerder doelt op iets als S3 (een type hybernation); want daar heb je wel S1 en S3 en zo. Maar als je echt denkt dat je niks in de BIOS mag veranderen, dan is het wellicht wel zo verstandig om te onderkennen dat je kennis ook zit op een niveau waarop je dat dan inderdaad maar beter niet kunt doen.
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
Wat wil je eigenlijk precies doen? En wat bedoel je in vredesnaam met C1...
Probeer je je geheugen te timen? Geeft hij niet de goede waardes aan?
Ik denk dat je het goed geraden hebt.bassie schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:52:
Bedoel je cas latencys?
Wel grappig, zo'n topic. Meestal wordt ons gevraagd onze glazen bol te raadplegen voor de oplossing. Nu, voor de verandering, mogen we ook de vraagstelling erbij bedenken.
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
De TS bedoelt hoogstwaarschijnlijk "Enhanced C1 Control" of C1E, dit zit niet op ieder moederbord.
zie http://www.3dnews.ru/_imgdata/img/2006/07/07/21582.jpg
[ Voor 27% gewijzigd door Mathijs1 op 01-10-2007 17:04 ]
Ja, die mogelijkheid suggeerde ik ook al; maar wat in vredesnaam betekent het dan de fabrikant hem gezegd heeft die op "3" te zetten?? Does not compute. 3, daarentegen, zou een geheugen timing kunnen wezen.Mathijs1 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 17:03:
De TS bedoelt hoogstwaarschijnlijk "Enhanced C1 Control" of C1E, dit zit niet op ieder moederbord.
Denk het niet, in de ts staat: leverancier van het geheugen. Afaik heeft c1e niks met geheugen te maken.Mathijs1 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 17:03:
@ts. Als je idd geheugen timings bedoel, kijk is in de bios bij advanced chipset features. Dan dram timing control en dan configure sdram timing by op user zetten. Als het goed is moet je dan aan je geheugen timings kunnen sleutelen.
Ik geef je 1 tip RTFM!!. Veel mensen vergeten de handleiding, kijken er niet eens in en gaaan dan zeuren dat ze het niet snappen. Zon handleiding is niet voor niets gemaakt, daar staan de standaart dingen over je mobo en je bios in. Dus als je iets niet kan vinden, blader je handleiding is na. Daar is ie voor gemaakt.
Succes.
[ Voor 24% gewijzigd door bassie op 01-10-2007 23:18 ]
Verwijderd
ROFL!!bassie schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 23:13:
[...]
Ik geef je 1 tip RTFM!!. Veel mensen vergeten de handleiding,
Maar @ TS:
Ik snap je probleem ni echt
sorry, maar dit gaat nergens over. Begin eerst eens met het lezen van de handleiding bij je moederbord. Dat is de eerste stap.
Verder is het zo dat als je hier een topic opent, we wel verwachten dat je zelf enige inzet toont. Daarbij hoort ook een goede topicstart. De manier waarop dit topic gestart is, is veel te onduidelijk en zoals je ziet kan niemand daar iets mee.
Verder is het zo dat als je hier een topic opent, we wel verwachten dat je zelf enige inzet toont. Daarbij hoort ook een goede topicstart. De manier waarop dit topic gestart is, is veel te onduidelijk en zoals je ziet kan niemand daar iets mee.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()