Is mijn kaart nog te redden?

Pagina: 1
Acties:

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
hallo medetweakers,

gisteren had ik een nieuwe bureau, dus dat was even de kast erafhalen en er weer op zetten. nu was er dus waarschijnlijk iets gigantisch fout gegaan, want een barb(weet het nederlands woordje eventjes niet) van m'n Swiftech Storm was iets losgedraaid, daardoor lekte het water..ik vroeg me dus af waarom ik zoveel mn t-line moest bijvullen....ik ging even naar beneden en kwam weer terug en m'n computer zat vast.

toen voelde ik mn videokaart even en hij was nat :'(

gelijk alles uitgezet en videokaart eruit gehaald, maar deze was zwaar geoxideerd bij een paar chips..kan ik dit nog redden? ik heb van sommige mensen gehoord dat dit met aceton kan, zoja hoe?

even een foto ter verduidelijking

http://img403.imageshack.us/img403/5918/dsc07116gm3.jpg
Modbreak:Voortaan lomp grote pics graag resizen voor je ze post. Ze verneuken de layout, maken de laadtijden (vooral voor mensen met mobile devices) te lang en zeker in dit geval gaat het toch maar om een klein stukje van de hele foto. Nooit van 'crop' gehoord :?

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 02-10-2007 13:21 ]

Verwijderd

Al gekeken of ie nog werkt?

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ziet er niet heel fijn uit nee. En aangezien er spanning op stond (''m'n computer zat vast.
'') vrees ik dat die heen is. Je kan nog proberen om met wat alcohol hem schoon te maken, goed drogen en dan nog even wachten maar veel kans geef ik je niet. Als er toch geen spanning opstond is het een ander verhaal.

En idd. ff proberen als je niks meer weet te doen. Mss heb je geluk ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Enige dat je kunt proberen is hem schoonspoelen (met (demi)water, alcohol oid), goed afdrogen/op laten drogen en kijken wat hij nog doet. Maar ik denk dat het einde oefening is voor je kaart.

Verder had een wat kleiner plaatje ook geen kwaad gekund ;)

• YoghurtO_o
ik heb het net met wat aceton geprobeerd maar tevergeefs :( , meeste groene aanslag kon wel eraf worden geschraapt maar de residu op de chip was teveel, en een hele kleine transistor naast de chip is doorgebrand....fan draait 100% als ik em erin zet, geen beeld (had ik wel had verwacht)

dit is niet echt best voor mijn portemonee.. :'( :'(

[ Voor 11% gewijzigd door YoghurtO_o op 01-10-2007 18:09 ]

Verwijderd

gaat niet werken, ik weet niet wat voor kaart het is, maar ik ga ervanuit dat het een multilayer PCB is. De oxidatie zal zich er gewoon doorheen vreten, kun je poetsen wat je wil. Op een gegeven moment houd het op.

Edit: Typo

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2007 21:13 ]

• YoghurtO_o
het is een 8800gts...tja daar gaan mn spaarcentjes dan

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
YoghurtO_o schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:55:
het is een 8800gts...tja daar gaan mn spaarcentjes dan
water verkopen, heb je weer wat centjes, en niet nog een keer dit :P

Ctrl+k

Verwijderd

Ik wil je kapotte 8800gts wel kopen voor €20 . als verzamelstuk ;) .
Pagina: 1