Microsoft Sidewinder Force Feedback Wheel en Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 3.190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10 12:24
Ik heb een leuke:

Ik heb een MS FF Steering Wheel (met gameport-aansluiting), die onder XP prima werkte i.c.m. een USB-adapter van Sitecom, die geen drivers nodig heeft en "Vista capable" is. Onder Vista wordt het Wheel echter niet meer herkend (Vista ziet enkel de USB adapter als "usb adapter" en doet hier verder niets mee) en wat nog vreemder is, is het feit dat het onder Vista niet mogelijk is om handmatig een joystick of Wheel toe te voegen. Of zie ik iets over het hoofd? De MS FF USB-wheel drivers van XP geven een foutmelding en op een echte gameport wordt het wheel weergegeven als unknown hardware, wat logisch is want deze oude meuk wordt door Vista niet ondersteund, weet ik , weet ik...
Een gameport is onder Vista trouwens een "unsupported standard gameport". Vreemd...
Weet iemand nog iets wat ik kan proberen? Volgens mij zou dit via USB moeten kunnen werken namelijk, al was het maar als een standaard joystick...

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12 22:06

switchboy

-ruimte te huur-

Er is een vista gameport support pack uit. En daarmee doet je gameport het weer. (google) Getest met Logitech wingman extreme.
http://forums.creative.co...id=Vista&message.id=13336

Het enige nadeel is dat aan een andere PC hier een Microsoft Forcefeedback Pro hangt. Deze doet het perfect met XP. Dus zou theoretsch ook moeten werken met vista via die gameport support pack. Het zelfde geld voor je stuur.

Het enige nadeel is dat die drivers voor XP altijd op de CD van windows zaten. Dus ik heb ze niet los. En dat is een groot probleem aangezien ze niet bij Vista zitten.

Dus als iemand deze drivers toevallig wél heeft (ik heb me al rot gezocht ik kom eigenlijk alleen force feedback pro2 drivers of Steering wheel drivers tegen). of weet waar deze files op de XP cd staan en hoe ik ze eraf moet krijgen.

Zou ik dat graag horen. of iig een duw in de goede richting krijgen. Want in princiepe is de FFP gewoon dé beste knuppel die er is.

Zo er is een hoop aan gedaan sinds de laatste keer dat ik het probeerde. Hij doet het nu wel alleen de forcefeedback niet omdat vista geen MIDI heeft.

Alle standaard XP drivers zitten nu ook in het pakket ;)

[ Voor 14% gewijzigd door switchboy op 10-10-2007 22:39 ]

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83