geheugen problemen

Pagina: 1
Acties:

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:15
damn ik begin problemen te krijgen met m'n geheugen dat ik net gekocht heb (zie m'n vorige topic). blauwe schermen, vastlopers in spellen etc.

ik had er 64mb apacer pc100 op zitten @115 cas2 en nu dus 2x 64mb pc100 erbij

teruggegaan naar cas3, proc teruggeklokt, niets werkte. toen maar de extra ram eruit gehaald en het werkte weer perfect.

daarna heb ik geprobeerd alleen de twee nieuwe reepjes erin te zetten en dus niet de apacer. en ook dit werkt perfect @115 mhz cas2.

wat is hier aan de hand? ik zou toch wel graag 192 mb hebben ipv 128

Verwijderd

heb je ook combinaties geprobeerd, andere dimm-banken ?

hier werkt een 64mb dimm niet in bank 3, wel in 1 en 2. even omwisselen :)

• Baxlash
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

ik zou je geheugen maar omruilen. ik werk zelf in een computer bedrijf. en uit ervaring, weet ik dat er wel eens kapotte tussen zitten, en het resultaat is, of helemaal geen reactie, of heel veel bauwe schermen, en vastlopers. Het is my dus duidenlijk. Trouwens, sinds we inhet computer bedrijf daat achter zijn, checken we al het geheugen dat binnen komt ;) suc6

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
Misschien is het probleem dat de ene dimm een double sided dimm is en de andere twee single sided dimms. Dit schijnt ook niet goed te werken met elkaar met sisoft kan je dat wel opvragen.
suc6

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Gebruik idd effe sandra d8 dat de Pro meer kon mbt geheugen.
Heb je die niet, meel dan effe weet wel een locatie.

Heb je die plugin voor MotherBoard Monitor ook: DIMM SPD
Denk toch ook dat er een defect reepje tusen zit.
Maar tis vreemd dat de nieuwe reepjes alleen het wel zonder problemen doen.
Ze vinden elkaar niet lekker blijkbaar.

Mzzl Diamon

And The Only One

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:15
die apacer is idd doublesided en de andere twee single.

over dat terugbrengen: die apacer komt uit een aldi puter en is op zich vrij goed, dus terugbrengen kan ik niet en wil ik ook liever niet.

die andere twee heb ik goedkoop gekregen bij display (waarschijnlijk hele ouwe prijzen ofzo. het zou 7ns geheugen zijn (en op de chippies staat ook wel ergens 7) dus die hoeven van mij ook niet terug.

alle ram presteert los ook uitstekend voor pc100: 115 cas2 is geen probleem.
Pagina: 1