[MotoGP 2007] Virtueel geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 535 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-11 15:00
Ik heb MotoGP 2007.

Installatie gaat allemaal perfect, configuratie ook, maar:

Zodra ik op launch game druk komt er te staan dat het virtuele geheugen MOET aanstaan.

Ik heb dit uitgezet omdat ik toch 4GB geheugen heb en alles lekker snel (en stabiel) via het geheugen loopt, ipv het wisselbestand.

Ik heb hier op gegoogled en daar valt niets over te vinden, waarschijnlijk ook omdat het een nieuw spel is, er (nog) geen problemen zijn en niet iedereen heeft natuurlijk dat virtual memory uitstaan.

Ik ben deze melding ook nog nooit tegengekomen verder.

(Virtual memory:
Deze computer>eigenschappen>Advanced>Settings bij performance>Change bij virtual memory, dat staat dus bij mij op 0 ipv de gebruikelijke 2046MB.)

Weet iemand een truckje of hackje om hier omheen te kunnen :*)

edit: Het antwoord 'zet het virtueel geheugen dan gewoon weer aan' telt niet.

[ Voor 4% gewijzigd door KoffieNT op 01-10-2007 15:11 ]

:D

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Het virtuele geheugen wordt toch pas gebruikt als er geen vrij fysiek geheugen meer is? Wat is jouw probleem ermee dan als je er met 4GB toch geen gebruik van zal maken? :)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:14

Sebazzz

3dp

Roamor schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:13:
Het virtuele geheugen wordt toch pas gebruikt als er geen vrij fysiek geheugen meer is?
Onwaar. Voorbeeldje: 2GB (RAM) Vista en Ubuntu bak. In Vista wordt bij het starten en spelen van Bioshock bijna de volledige 2GB aan wisselgeheugen gebruikt, en maar ongeveer 1,3 GB aan fysieke RAM. In Ubuntu wordt bij het starten en spelen van Doom 3 ook aardig wat geswapped en niet bijzonder veel fysieke RAM gebruikt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• KoffieNT
@ Roamor: Het virtuele geheugen wordt dus gewoon meteen gebruikt, die melding die je bedoeld is als EN het ram 'op' is, EN het virtuele geheugen.

Ik heb nu alles Direct op mijn ram draaien, scheelt gewoon een stuk in snelheid.

En het probleem is dus: MotoGP zegt gewoon dat het virtueel geheugen aan MOET staan. De reden daarvan begrijp ik dus niet helemaal..

edit: zoals The Triad zegt :)

[ Voor 26% gewijzigd door KoffieNT op 01-10-2007 15:29 ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik dacht dat je zelf de voorkeur kon instellen hiervoor, maar ik kan dit echter niet terug vinden :? Maar goed, zo leer je nog eens wat. :)

• KoffieNT
Iemand?

}:O

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:14

Sebazzz

3dp

Het spijt me, maar je moet het gewoon aanzetten. Zet gewoon 512MB virtueel geheugen aan en je bent klaar.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Pagina: 1