Toon posts:

Welke grafische kaart? + kleine homecinema vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb hier 2 vraagjes voor ulle :-).

*1)
Ik ben een middelmatig zware gamer, die enkel fortress forever en team fortress 2 waarschijnlijk zal spelen. Nu heb ik over't laatst een nieuwe vette tv gekocht, waar ik graag op zou gamen.
Deze tv is de Samsung LE40M86BD ( http://www.samsung.com/be-nl/products/tv/lcdtv/le40m86bd.asp ) . ( Deze tv heeft een vga ingang of een HDMI ingang vrij ter beschikking)

Ik zoek achter een grafische kaart, waar ik op 1920*1080 resolutie vlotjes kan spelen op de tv.
Deze grafische kaart moet wel uitgangen hebben, zodanig ik deze ook nog aan mijn gewoon pc-scherm kan koppelen... Dus een double DVI uitgang ofzo.

Zijn er mensen die zulke kaarten kennen die dit aankunnen? Ik wil echter geen misse koop doen.
Prijs is niet echt belangrijk, al zou ik deze kaart toch wel liefst onder de 500€ willen betalen...

*2)
Dit is echter een klein vraagje. Als homecinema set dacht ik aan een Logitech Z-5450 Wireless.
Op de site staat er bij broningangen: 6-kanaals direct (3 stereoministekkers) voor 2-, 4- of 6-kanaals pc-geluidskaarten OF 3 stereoministekkers voor analoge stereogeluidsbronnen, zoals cd- en dvd-spelers, PlayStation®2, Xbox™ of 2-kanaals pc-geluidskaarten (sommige apparaten vereisen stereomini naar dubbele RCA-adapter, apart verkrijgbaar)

Ziehier meer info over dit homecinema setje

Nu is men vraag: Als ik men pc via de 6-kanaals direct broningang aansluit. Krijg ik dan via men 5.1 soundcard een surround geluid rondom mij? Of gaat hij simpel hetzelfde geluid door elke box laten komen? De bedoeling is dus dat ik de tegenstanders langs achter mij hoor aankomen of in een film, die ik op de pc afspeel, een stereo effect krijg...

Alleszinds, al heel erg bedankt op voorhand voor eventuele antwoorden :*).
Moesten er nog vragen zijn, stel gerust en ik check deze site wel dagelijks na !

Verwijderd

De meeste van de 8800 Serie hebben wel 2x dvi uitgangen en kunnen goed de resolutie aan.

Kijk eens bij pricewatch en misschien als je toch 500 euro ertegenaan kan gooien de 8800gtx ultra maar pakken :D

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 09:42
Beide hebben niks met PMG te maken. Kijk voor grafische kaarten rond in het V&B subforum. Voor minder dan het budget dat jij daar stelt kun je een gigasnelle kaart kopen welke aan alle gestelde eisen voldoet (b.v. nVidia 8800GTS, ATI 2900).

Voor de geluidskaartvraag, zie het Audio subforum. Ook hier geldt dat indien goed aangesloten het juiste bronmateriaal gewoon surround over je speakers gaat.

Deze gaat dicht wegens non-PMG en verder ook vrij makkelijk te achterhalen. Succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.