Toon posts:

Een paar vraagjes over de compatibiliteit van de Mac's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vriend met een Macbook Pro en ik vind het een indrukwekkend apparaat. Als mijn huidige pc het binnen één à twee jaar zou begeven dan overweeg ik sterk om een Macbook Pro of een iMac aan te schaffen. Maar dan zou ik wel een paar dingen ivm de compatibiliteit van de Mac's willen weten.

1) Kan ik al mijn huidige pc-randapparatuur probleemloos aansluiten? Dit zijn: Eizo beeldscherm (Flexscan L557), draadloos Logitech toetsenbord en laser-muis (Dinovo en MX 1000) en een Brother Laserprinter (HL-1230). Of hangt dit eventueel af van merk tot merk?

2) Ivm Boot Camp: kan je dan ook alle Games for Windows draaien? En als je via Windows op internet surft heb je dan ook antivirussoftware nodig? Of heb je dat zoals onder Mac OSX helemaal niet nodig?

Dank bij voorbaat!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:47:
Ik heb een vriend met een Macbook Pro en ik vind het een indrukwekkend apparaat. Als mijn huidige pc het binnen één à twee jaar zou begeven dan overweeg ik sterk om een Macbook Pro of een iMac aan te schaffen. Maar dan zou ik wel een paar dingen ivm de compatibiliteit van de Mac's willen weten.

1) Kan ik al mijn huidige pc-randapparatuur probleemloos aansluiten? Dit zijn: Eizo beeldscherm (Flexscan L557), draadloos Logitech toetsenbord en laser-muis (Dinovo en MX 1000) en een Brother Laserprinter (HL-1230). Of hangt dit eventueel af van merk tot merk?

2) Ivm Boot Camp: kan je dan ook alle Games for Windows draaien? En als je via Windows op internet surft heb je dan ook antivirussoftware nodig? Of heb je dat zoals onder Mac OSX helemaal niet nodig?

Dank bij voorbaat!
Yep, yep, yep, yep.

Yep, yep, nope.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:47:

Die mag geen probleem zijn..

Dank bij voorbaat!
Ja, je kan games goed spelen via BootCamp.. Een virusscanner lijkt me wel handig, aangezien het wel het normale windows blijft..

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:49:
[...]

Yep, yep, yep, yep.

Yep, yep, nope.
Bedankt CyBeR! Wat ben jij snel, zeg! ;) Concluderend mag ik dan stellen: alle randapparatuur werkt perfect, de Windows games draaien probleemloos onder Bootcamp, maar om met Windows te surfen heb ik wel antivirussoftware nodig. Of heb ik dat laatste verkeerd begrepen?

Edit: Eswip heeft dit laatste ondertussen al bevestigd.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2007 13:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:53:
[...]

Bedankt CyBeR! Wat ben jij snel, zeg! ;) Concluderend mag ik dan stellen: alle randapparatuur werkt perfect, de Windows games draaien probleemloos onder Bootcamp, maar om met Windows te surfen heb ik wel antivirussoftware nodig. Of heb ik dat laatste verkeerd begrepen?

Edit: Eswip heeft dit laatste ondertussen al bevestigd.
Windows onder Bootcamp is hetzelfde als Windows op je PC. Dus alle games draaien probleemloos, maar ook alle veiligheidsmaatregelen blijven dan gelden.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:52

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

een mac is tegenwoordig gewoon een intel pc in een mooi jasje. om het ff lomp te zeggen.
de tijd dat mac's in compatibele systemen waren is wel voorbij.
als je met bootcamp windows draait dan is dat gewoon net als windows op een intel based hardware pc. :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Als je weet wat je doet met je computer, heb je ook op windows geen virusscanner nodig.

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-02 13:59

Maverick2001

Never look back

Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 10:39:
Als je weet wat je doet met je computer, heb je ook op windows geen virusscanner nodig.
Beetje off-topic... maar ik begrijp ook helemaal niet dat Symantec speciaal voor de Mac een pakket heeft... Ik ben sinds 2 jaar een Mac gebruiker (dan wel zonder bootcamp) maar heb nog nooit last van een virus gehad. Ben het met de bovenstaande spreker eens dat het allemaal gaat om de verantwoordelijkheid van de gebruiker.

Pura Vida

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 10:39:
Leg eens uit aub. Of doel je misschien op het illegaal downloaden van muziek of het raadplegen van XXX-georiënteerde webpagina's? Ik doe geen van beide en toch heb ik in het verleden al twee keer te kampen gehad met ernstige virussen. De laatste jaren - sinds ik antivirussoftware heb - heb ik enkel last gehad van spyware.

Verwijderd

Maverick2001 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 10:49:
maar ik begrijp ook helemaal niet dat Symantec speciaal voor de Mac een pakket heeft
Naast een paar praktische redenen (bijvoorbeeld dat je geen virussen emailed naar vrienden), is simpelweg de hoofdreden: "het verkoopt". Voor de simpele windows gebruiker is een virusscanner een integraal onderdeel van 'de computer'.

• sjorsjes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-02 17:20
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 11:31:
[...]

Leg eens uit aub. Of doel je misschien op het illegaal downloaden van muziek of het raadplegen van XXX-georiënteerde webpagina's? Ik doe geen van beide en toch heb ik in het verleden al twee keer te kampen gehad met ernstige virussen. De laatste jaren - sinds ik antivirussoftware heb - heb ik enkel last gehad van spyware.
een virus of spyware is wel wat anders ;)

virus kan hoe goed je ook oplet naar binnenkomen, bijvoorbeeld als een vriend even zijn USB stick in jouw pc hangt ofzo, spyware kan je makkelijk voorkomen door IE te negeren :)

Oftewel virusscanner zou ik wel aanraden en scanners en andere zooi voor spyware gewoon negeren e firefox gebruiken,

ik werk al jaren op deze manier en heb net zo min problemen op me windows pc als op me macbook pro met virussen/spyware

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:53:
[...]

Alle hardware die jij opnoemt zal werken inderdaad. En dat geldt voor veel andere hardware ook zolang die zich aan gangbare standaarden voor dat soort hardware houdt. En inderdaad, onder windows heb je gewoon een virusscanner nodig.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

*

[ Voor 100% gewijzigd door Borromini op 03-10-2007 13:54 . Reden: Ik heb niks gezegd... Begrijpend lezen ja :-/ ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

*

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2007 14:23 . Reden: Dan hebben we beide niets gezegd ]

Verwijderd

Ik wil dat heel graag ontkrachten. Ik heb al jaren Windows XP draaien zonder virusscanner. Een keer per jaar trek ik er echter wel een scanner overheen, en tot nu toe heeft deze altijd 0,0 virussen gevonden. Zolang jij je computer met je verstand gebruikt komen er geen virussen op. Daar gaat het bij de meeste mensen mis, want ze doen maar wat. Dat ligt niet aan Windows, maar echt aan de gebruiker.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Laten we nu hier niet de discussie houden of een virusscanner onder Windows nodig is of niet, daarvoor mogen jullie een topic openen in Beveiliging & Virussen :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1