Ik ben bezig een webapplicatie te bouwen. Hierin komt een gridview voor die bepaalde items bevat waaraan de Windows-gebruikersnaam gekoppeld is. Nu wil ik voor een bepaalde gebruiker alleen maar die items tonen, waaraan die gebruiker gekoppeld is. Er moet dus een where clause komen in de SqlDataSource query, die dit aangeeft.
Nu wil ik die where clause koppelen aan een TextBox control. Ik haal via System.Security.Principal.WindowsIdentity.Getcurrent().Name de gebruikersnaam op. Als ik deze echter als test in een textbox stop
dan krijg ik als resultaat in de textbox: domeinnaam\gebruikersnaam.
Ik wil dit vergelijken met een tabel in de database waarin alleen maar de gebruikersnaam staat. Hoe krijg ik nu in mijn textbox alleen de gebruikersnaam? Ik denk dat ik split moet gebruiken, maar zou niet weten hoe ik dat in deze situatie moet toepassen!
Alvast bedankt voor de hulp.
Nu wil ik die where clause koppelen aan een TextBox control. Ik haal via System.Security.Principal.WindowsIdentity.Getcurrent().Name de gebruikersnaam op. Als ik deze echter als test in een textbox stop
code:
1
| Textbox1.Text = System.Security.Principal.WindowsIdentity.Getcurrent().Name; |
dan krijg ik als resultaat in de textbox: domeinnaam\gebruikersnaam.
Ik wil dit vergelijken met een tabel in de database waarin alleen maar de gebruikersnaam staat. Hoe krijg ik nu in mijn textbox alleen de gebruikersnaam? Ik denk dat ik split moet gebruiken, maar zou niet weten hoe ik dat in deze situatie moet toepassen!
Alvast bedankt voor de hulp.