Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[C#] ASP.net Textbox vullen, dan aanpassen en uitlezen

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01 17:34
Ik ben bezig een webapplicatie te bouwen. Hierin komt een gridview voor die bepaalde items bevat waaraan de Windows-gebruikersnaam gekoppeld is. Nu wil ik voor een bepaalde gebruiker alleen maar die items tonen, waaraan die gebruiker gekoppeld is. Er moet dus een where clause komen in de SqlDataSource query, die dit aangeeft.

Nu wil ik die where clause koppelen aan een TextBox control. Ik haal via System.Security.Principal.WindowsIdentity.Getcurrent().Name de gebruikersnaam op. Als ik deze echter als test in een textbox stop

code:
1
Textbox1.Text = System.Security.Principal.WindowsIdentity.Getcurrent().Name;

dan krijg ik als resultaat in de textbox: domeinnaam\gebruikersnaam.

Ik wil dit vergelijken met een tabel in de database waarin alleen maar de gebruikersnaam staat. Hoe krijg ik nu in mijn textbox alleen de gebruikersnaam? Ik denk dat ik split moet gebruiken, maar zou niet weten hoe ik dat in deze situatie moet toepassen!

Alvast bedankt voor de hulp.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Carnivorous1 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:39:Ik wil dit vergelijken met een tabel in de database waarin alleen maar de gebruikersnaam staat. Hoe krijg ik nu in mijn textbox alleen de gebruikersnaam? Ik denk dat ik split moet gebruiken, maar zou niet weten hoe ik dat in deze situatie moet toepassen!
Die functie geeft toch gewoon een String terug? En die kun je natuurlijk gewoon weer splitten, zie het probleem niet zo?

• Carnivorous1
"De oplossing" werkt hier helaas niet, was erg benieuwd, webpagina lijkt onbereikbaar.

Het probleem is dat ik niet echt een ervaren programmeur ben (understatement) en dat ik dus niet goed weet hoe ik de split methode moet toepassen in dit geval, helemaal omdat de delimiter in dit geval een "\" is, die de split methode geloof ik niet helemaal goed begrijpt.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:45

TeeDee

CQB 241

Simpel / pseudo voorbeeld:
C#:
1
2
string[] domain_user = @"DOMAIN\USERNAME".Split('\\');
string tmp = domain_user[1];

[ Voor 42% gewijzigd door TeeDee op 01-10-2007 14:04 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Carnivorous1
Kijk thanks TeeDee, de anderen gaven constructieve hulp maar ik ben een hopeloos geval waarbij een codevoorbeeld nodig is.

Iedereen bedankt voor de snelle hulp!

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Dit is niet zo moeilijk als ik goed begrijp wat je wilt.

C#:
1
2
3
string naam = System.Security.Principal.WindowsIdentity.Getcurrent().Name;
string[] namen = naam.Split(new Char[] { '\\' });
string gebruikersnaam = namen[1];

Is vrij basic imho.

[ Voor 0% gewijzigd door Gurbe de n00b op 01-10-2007 14:05 . Reden: Argh! net te laat :P ]

Portfolio

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:45

TeeDee

CQB 241

Carnivorous1 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 14:04:
Kijk thanks TeeDee, de anderen gaven constructieve hulp maar ik ben een hopeloos geval waarbij een codevoorbeeld nodig is.

Iedereen bedankt voor de snelle hulp!
Ik merkte dat op uit je reactie. Over het algemeen leer je hier geen kont van :).

Gebruik je Visual Studio? Zo ja, dan geeft deze prima / voldoende informatie over mogelijke foutmeldingen.

Nog het artikel (aangehaald in dit topic) uit de google cache.

Nog een handig artikel: hier!

Het probleem komt voornamelijk door het gebruik van de \. Daar zal je het e.e.a aan moeten escapen of door gebruik te maken van de @ voor de string.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Pagina: 1