Youtube filmpjes laden niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.863 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Wat is het probleem?
Sommige filmpjes op Youtube blijven maar laden zonder dat er vooruitgang in het laadproces zit, of ik ze nu 5 seconde of 10 minuten laat laden: er gebeurt niks. Andere filmpjes werken prima.

Wat heb ik geprobeerd?
Ik heb zowel Safari als Camino en Firefox getest (ik heb een MacBook, Mac OS X): geen verschil. Zelfde filmpjes werken wel en niet. Ik heb ook de Flash plugin helemaal verwijderd en opnieuw geinstalleerd: geen resultaat. In de activity monitor van Safari krijg ik de melding "can't find host" bij de videobestanden die niet werken. (Klik hier voor een plaatje)

Ik zou niet weten waar het aan kan liggen, iemand een idee?

Voorbeelden van filmpjes die wel werken:
http://youtube.com/watch?v=LycEXQSW6P0
http://youtube.com/watch?v=1gVKnMeyOxM

Voorbeelden van filmpjes die niet werken:
http://youtube.com/watch?v=9X2fWGNMkQE
http://youtube.com/watch?v=H1u1xSKPuFI

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Bij mij werkt alles normaal met die filmpjes en ik heb dezelfde uitrusting. Wel opvallend dat het om hetzelfde domein gaat ,waar de host niet gevonden kan worden. Lijkt me meer een connectie probleem, dan iets met software.

• MrAcid
  • Niet online
Lekkere Loempia schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:37:
Bij mij werkt alles normaal met die filmpjes en ik heb dezelfde uitrusting. Wel opvallend dat het om hetzelfde domein gaat ,waar de host niet gevonden kan worden. Lijkt me meer een connectie probleem, dan iets met software.
Ik vind het ook erg raar. Er zijn vrij veel filmpjes die niet werken. Ik heb nu slechts enkele voorbeelden genoemd. Ik heb echter nooit bewust dingen geblokkeerd ofzo, dus ik zou niet weten waarom het niet werkt. Andere computers hier op het netwerk (gewoon een router > internetverbinding) spelen de filmpjes wel gewoon.

Bij het tweede filmpje is het overigens een andere server die niet gevonden kan worden. De screenshot die ik plaatste was van het eerste filmpje dat niet werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door MrAcid op 01-10-2007 14:00 ]

Verwijderd

Wel de juiste versie / laatste van flash geinstalleerd? meeste van die filmpjes zijn gebaseerd op een flash player :)

• MrAcid
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 14:00:
Wel de juiste versie / laatste van flash geinstalleerd? meeste van die filmpjes zijn gebaseerd op een flash player :)
Staat ook in m'n openingspost, heb ik gedaan. Toch bedankt voor het meedenken.

• MrAcid
  • Niet online
Niemand die hier een idee van heeft?

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:00
Heb je toevallig kaspersky 6 als virusscanner, die gaf bij mij soortgelijke problemen.
Doormiddel van een optie is dit te verhelpen. Ik zit nu niet thuis en durf daarom niet zo te zeggen welke instelling de boosdoender was, maar dit is terug te vinden in het volgende topic: Virusscanners] Discussietopic deel 3

Gevonden, mocht je kaspersky gebruiken gebruik dan de volgende instelling:
set the web antivirus to Buffering scan

[ Voor 16% gewijzigd door lithoijen op 02-10-2007 15:42 ]

• MrAcid
  • Niet online
lithoijen schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 15:37:
Heb je toevallig kaspersky 6 als virusscanner, die gaf bij mij soortgelijke problemen.
Doormiddel van een optie is dit te verhelpen. Ik zit nu niet thuis en durf daarom niet zo te zeggen welke instelling de boosdoender was, maar dit is terug te vinden in het volgende topic: Virusscanners] Discussietopic deel 3

Gevonden, mocht je kaspersky gebruiken gebruik dan de volgende instelling:
set the web antivirus to Buffering scan
Helaas.. Ik heb geen anti-virus draaien, dus dat kan het niet zijn.

• TokkeF
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:32
Ik heb exact het zelfde voor onder linux.

Zelf beschik ik ook over de laatste beschikbare flashplayer voor linux. (9.0.48.0).

• MrAcid
  • Niet online
TokkeF schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 17:35:
Ik heb exact het zelfde voor onder linux.

Zelf beschik ik ook over de laatste beschikbare flashplayer voor linux. (9.0.48.0).
Ook dezelfde filmpjes die wel en niet werken?

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Kan je wel cache.googlevideo.com pingen?

• TokkeF
Ja exact dezelfde die niet werken.

Inderdaag cache.googlevideo.com is niet te pingen van hier. Rechtstreeks naar het IP adres gaat het wel zonder problemen.

Het is dus een dns probleem, ik heb even een andere dns server genomen, en inderdaad nu werken ze wel.

Mijn provider is UPC in belgie, waarvan ik dus ook de DNS server gebruik(te). De fout zal dus daar liggen.

Edit:
De fout ligt niet aan de DNS servers van UPC want als ik het volgende doe krijg ik wel het juiste resultaat :

tokke@tokke-laptop:~$ nslookup cache.googlevideo.com 195.162.196.3 (dns UPC)
Server: 195.162.196.3
Address: 195.162.196.3#53

Non-authoritative answer:
cache.googlevideo.com canonical name = cache.l.google.com.
Name: cache.l.google.com
Address: 74.125.10.95

De 'DNS server' die standaard gebruikt wordt is het IP-adres van mijn draadloze FON box, sluit ik mijn computer rechtstreeks aan via een kabel, krijg ik als dns adres mijn router en is het probleem opgelost.

[ Voor 61% gewijzigd door TokkeF op 02-10-2007 22:18 ]

• MrAcid
  • Niet online
TokkeF schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:08:
De 'DNS server' die standaard gebruikt wordt is het IP-adres van mijn draadloze FON box, sluit ik mijn computer rechtstreeks aan via een kabel, krijg ik als dns adres mijn router en is het probleem opgelost.
Ha! Daar ligt het probleem dan! Ik heb ook een FON router.. Moet ik die dan een ander DNS geven? Heeft dat zin? (Ik ga er even mijn klooien).

edit:
Werkt niet. :(

Meer mensen met het probleem: http://www.broadbandrepor...ouTube-Videos-not-playing

Nog meer FON mensen met het probleem: http://boards.fon.com/viewtopic.php?p=25114

[ Voor 21% gewijzigd door MrAcid op 03-10-2007 00:53 ]

• TokkeF
Het is opgelost als je je DNS server aanpast in je FON router.

Dit gaat als je bij Advanced -> Internet Connection -> Static IP neemt (in plaats van DHCP). Dan kan je een DNS server kiezen.

Eenmaal dit gedaan werkt het perfect.

• MrAcid
  • Niet online
TokkeF schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 00:56:
Het is opgelost als je je DNS server aanpast in je FON router.

Dit gaat als je bij Advanced -> Internet Connection -> Static IP neemt (in plaats van DHCP). Dan kan je een DNS server kiezen.

Eenmaal dit gedaan werkt het perfect.
Zelfs dat werkt bij mij niet.. :(

• TokkeF
Welke dns server probeer je dan te gebruiken ? Vergeet ook niet je fon router te resetten als je deze instelling hebt aangepast.

Want mij heb je alvast geholpen omdit probleem op te lossen.

• MrAcid
  • Niet online
TokkeF schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 12:03:
Welke dns server probeer je dan te gebruiken ? Vergeet ook niet je fon router te resetten als je deze instelling hebt aangepast.

Want mij heb je alvast geholpen omdit probleem op te lossen.
Ik probeer de DNS server te gebruiken die door mijn modem wordt afgegeven aan mijn MacBook wanneer ik hem direct aansluit. Een reset heb ik niet gedaan wel een herstart van de router (stroom eruit, stroom er weer in), maar ik neem aan dat dat voldoende is toch?

• TokkeF
Ja dat is voldoende normaal.
Wat is het ip adres van de dns server die je modem krijgt ?
Dan kan je eens proberen een request rechstreeks naar deze server te sturen, om te kijken of deze wel degelijk het juiste ip adres terug geeft.

Ik weet niet of het werkt maar het is een idee om in je hosts file rechtstreeks een verwijzing van cache.googlevideo.com naar het juiste ip adres kan zetten (74.125.10.19). Hoe dit op een mac gaat staat (zie hier).

• MrAcid
  • Niet online
TokkeF schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 14:24:
Ja dat is voldoende normaal.
Wat is het ip adres van de dns server die je modem krijgt ?
Dan kan je eens proberen een request rechstreeks naar deze server te sturen, om te kijken of deze wel degelijk het juiste ip adres terug geeft.

Ik weet niet of het werkt maar het is een idee om in je hosts file rechtstreeks een verwijzing van cache.googlevideo.com naar het juiste ip adres kan zetten (74.125.10.19). Hoe dit op een mac gaat staat (zie hier).
Yes! Eindelijk is het gelukt zeg! Ongelofelijk wat een gedoe!

Ik had het verkeerde DNS adres ingevuld bij de static IP gegevens (het adres van de FON router). Puur toeval dat ik er achter kwam trouwens, ik was vanavond iemand aan het helpen bij het installeren van een Casema pakket toen ik ineens een DNS server in de handleiding zag staan die heel anders was dan degene die ik gisteravond in had zitten vullen!

Bedankt voor het meedenken en de reacties iedereen!

• MrAcid
  • Niet online
Nou, het is toch nog niet helemaal opgelost.

Ik heb nu namelijk het probleem dat ik elke dag de router moet resetten, na een tijdje krijg ik geen verbinding meer (ongeveer 1 keer per dag dus). Ik moet dan de instellingen van de FON router weer op DHCP zetten en deze opnieuw opstarten. Vervolgens kan hij weer op Static IP (met exact dezelfde instellingen) en dan werkt het weer. Ik heb geen idee waar het aan ligt, iemand die hier meer over kan vertellen?

• MrAcid
  • Niet online
Kleine kick.

De problemen lijken inmiddels opgelost voor FON gebruikers. Zonder verder iets aan te passen werken de filmpjes op Youtube en maps.google.nl weer gewoon.
Pagina: 1