Nokia 7370: spontaan gebarsten LCD-scherm, ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 9 april 2006 een Nokia 7370 in bezit.
Ik heb er nooit geen problemen mee gehad, behalve de problemen die algemeen bekend waren (slechte kwaliteit telefoongesprek/weinig geheugen.)

Ik heb lang moeten wachten op de telefoon (zo'n 3-4 maanden) en ik was dan ook zeer blij dat hij ein-de-lijk kwam.

Ik ben er ziekelijk zuinig mee geweest, zoals ik altijd ben met mijn elektronica.

Ik heb hem 8 september nog gebruikt om te smsen, heb hem daarna uitgezet en in het midden van mijn bureau gelegd. S'morgens wil ik hem weer gebruiken, en tot mijn verbazing is het LCD-scherm spontaan gesprongen, er zaten inktstrepen op.
Door dit voorval was ik erg overstuur, en ik moet eerlijk toegeven dat ik zelfs een traan heb gelaten.

Ik ben 15 september s'morgens meteen naar een Vodafone City Point geweest (ik heb hem via Vodafone) en hij zou hem opsturen. (ik heb hier ook een klacht over, maar dat moet ik nog even afwachten.)
Ik heb toen duidelijk gemaakt dat als ik hem zo hard had laten vallen/klem gelegd oid dat het LCD-scherm zo kapot zou zijn gegaan, het omhulsen ook gebarsten/beschadigd had moeten zijn, wat niet het geval is.

Fast forward, ik heb 28 september een belletje gekregen dat het LCD-scherm niet in de garantie zat, en kreeg drie keuzes: laten maken á 80,91; ongerepareerd retour á 39,72 of afstand doen van het toestel, waarna zij hem dus vernietigen.

Ik heb toen met Nokia Care gebeld, aangezien het écht mijn schuld niet is, hij heeft niet klem gezeten, ik heb hem niet laten vallen of tegen iets aangelegd op mijn bureau.
Blijkbaar zijn het de kaboutertjes die s'nachts actief waren.
Nokia Care adviseerde mij om hun een e-mailtje te sturen, met mijn verhaal.

Zo gezegd zo gedaan en ik word net gebeld door Nokia Care, dat het niet aan de Nokia ligt (terwijl er meerdere mensen zijn bij wie dit is gebeurt) en dat ik hem toch zelf kapot heb gemaakt terwijl mevrouw eerst aan de telefoon zei dat het kan gebeuren dat het LCD-scherm zonder aanleiding kapot gaat.

Eerst mij hoop geven door dit te zeggen, en dan mij indirect weer voor leugenaar uitmaken.

Nokia en Vodafone blijven volhouden dat het mijn eigen schuld is, terwijl ik meerdere malen heb verteld dat ik hem nergens tegenaan heb gelegd/niet heb laten vallen of iets dergelijks.

Ik heb al een paar ervaringen vergaard via internet, van mensen die dit ook hebben gehad.
Kennen/hebben jullie ervaringen met een Nokia 7370 waarbij het LCD-scherm spontaan is gebarsten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 14:03

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ja, dat type displays hebben helaas de slechte eigenschap dat ze onder weinig spanning al kunnen barsten. Echt spontaan is het niet, maar de druk die erop heeft gezet zou normaal niet in een barst moeten resulteren....

Het probleem is alleen dat er maar weinig mensen zijn die dit weten en nog minder mensen zijn die weten dat dit gewoon onder de garantie geclaimed kan worden.

Vodafone stuurt al zijn toestellen naar Dynafix. Ook daar zouden ze dit moeten weten. Alleen Dynafix repareert liever een toestel buiten de garantie dan dat ze lager bedrag van Nokia krijgen voor een reparatie onder garantie.

Ik zou nogmaals Nokia even bellen. Melden dat jouw toestel bij Dynafix ligt en zeggen dat het display 'spontaan' kapot is gegaan en dat er geen uiterlijke beschadigingen op het toestel te zien zijn wat zou moeten duiden op val/stoot/klemschade. Als je de juiste persoon aan de lijn krijg, zal die het probleem kennen en begrijpen dat jouw toestel onder de garantie gerepareerd moet worden.

Nokia Care Line zal dan, als ze akkoord gaan Dynafix de opdracht geven om jouw toestel onder garantie te repareren. Vodafone moet je dus in dit verhaal even omzeilen... Die sturen het alleen maar op (terwijl hun eigenlijk wel verantwoordelijk zijn)
Lief blijven hè? Niet gaan zeggen van: "Ja, maar op het forum zeggen ze dat het garantie is!!"

Ik kan nog zoveel zeggen (en het is ook zo, uit ervaring) maar die belgische dame/heer zal het moeten akkoorderen, en ik niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Ginz op 01-10-2007 13:37 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga meteen eventjes bellen!

-edit: Ze nemen niet op, ik bel straks nogmaals.

Hoe kan ik het beste het gesprek beginnen? Ik wil het niet verpesten namelijk. :p
Ginz schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:27:
Lief blijven hè? Niet gaan zeggen van: "Ja, maar op het forum zeggen ze dat het garantie is!!"

Ik kan nog zoveel zeggen (en het is ook zo, uit ervaring) maar die belgische dame/heer zal het moeten akkoorderen, en ik niet.
Natuurlijk, met schelden/boos doen bereik je niets. :/ O-)

Graag volgende keer even de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif gebruiken in plaats van steeds een nieuw bericht te posten.

^ mijn excuses.

[ Voor 139% gewijzigd door een moderator op 01-10-2007 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Pfff... gewoon netjes...

Zeggen dat je display spontaan gesprongen is. Dat er totaal geen uiterlijke schade aan het toestel te vinden is wat op val/stoot/klem schade zou duiden.

Dat je op de hoogte ben van het feit dat displays die o.a. in de Nokia 7370 zitten regelmatig kapot gaan, zonder dat daar een aanleiding voor is. Als je met je vinger over het display heen ga, dan voel je ook geen barst. En dat het niet echt redelijk is dat daar kosten voor in rekening worden gebracht.

Nou hoop ik dat jullie (dat zeg je dus tegen Nokia Care Line) dit probleem onderkennen en Dynafix mogelijk de opdacht kunnen geven om dit toch onder de garantie te kunnen repareren...

Pas als ze op dat moment echt beginnen tegen te spurten, is het mogelijk nodig om misschien iets duidelijker te maken dat dit bij veel andere ook onder de garantie gerepareerd is. En iemand die al lang bij de Nokia Care Line werkt zou dit moeten weten, want dit geldt zowel bij de 7370 als bij de 7373, E50, 6233, 5300 en nog veel meer.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt, ik ga het nogmaals proberen.

------------------------------------

edit; Ik heb alles gezegd wat in je post stond, en hij begon over een tegenexpertise, waarna ik dus zei dat ik het toestel nu niet in bezit heb, aangezien hij bij Dynafix ligt en ik dus moet betalen, wil ik het toestel ongerepareerd retour krijgen.
Hij zei dat ze me misschien wel kunnen helpen, maar dat is dus pas ná een tegenexpertise die ik kan laten doen in een Nokia Service Centre.

Hij zei ook dat als Dynafix zegt dat het niet onder de garantie valt, ze waarschijnlijk toch gelijk hebben.

edit edit: ik ga Nokia Care nogmaals e-mailen.

[ Voor 157% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2007 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:38:
Naar aanleiding van mijn andere topic heb ik een vraag.

Vodafone heeft inmiddels mijn klacht in behandeling genomen, nadat iemand van Web Relations (na mijn forumposts op Tros Radar/Kassa) mijn klachtbrief heeft doorgegeven aan Vodafone, aangezien ze hem steeds niet kregen.
Ik krijg mijn toestel ongerepareerd retour, en Vodafone betaald de onderzoekskosten, zodat ik een tegenexpertise/second opinion mag/ga laten doen bij Nokia Service Center.

Nu is mijn vraag of een tegenexpertise geld kost en hoe dat precies in zijn werk gaat?
Waar woon je?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het dichtsbijzijnde Nokia Service Center waar ik dus naartoe moet is in Roosendaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

En dan maar hopen op een bereidwillige NSP medewerker die op de hoogte is van de juiste regelgeving.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, precies.
Ik hoop het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tot op heden nog niets gehoord van de mevrouw die mijn klacht in behandeling heeft, over of ik mijn toestel al kan ophalen.
Ze heeft gezegd dat ze mij zou bellen, of de VCP zodra mijn telefoon binnen zou zijn.

Nu staat er op mijn prijsopgave dat als ik voor 17-10 (morgen dus) niets heb laten horen wat ik met het toestel wil, dan word hij vernietigd. Ik weet niet of dat nog geld, aangezien ik mijn toestel retour krijg.. ik kijk natuurlijk de gehele telefoon na als ik hem ga ophalen, als er een krasje oid bij is gekomen dan accepteer ik de telefoon niet retour

Als ze hem per ongeluk zouden vernietigen, heb ik dan recht op een nieuw toestel?

EDIT; Ben net gebeld en mijn toestel is binnen, ik moet het eerst voorschieten, dan krijg ik het van Vodafone terug..

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2007 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga vanmiddag naar Nokia met mijn toestel, Ginz, weet jij de precieze voorwaarden/eisen waaraan de telefoon moet voldoen, wil je het onder garantie gerepareerd krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Je moet aan de techneut die jou helpt vragen of hij met zijn vinger wilt voelen of hij een breukt voelt.

Als hij dit niet voelt, kan hij een speciale code opvragen bij Nokia om dit onder de garantie te doen. Zelfs zonder die speciale code kan hij het onder de garantie doen, maar dat durven ze waarschijnlijk niet (mogelijkheid dat ze hun werktijd en display niet vergoed krijgen)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, ik zie hem nu pas. Ik zal dat onthouden -schrijft op briefje-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik net naar Vodafone verstuurd, kun je mijn ervaring van vandaag zien:

Geachte heer/mevrouw,

Bij deze schrijf ik een klachtbrief over de service die ik heb ontvangen bij Vodafone City Point Roosendaal en met name medewerker xxxxx.
Zoals vermeld in eerdere brieven is mijn toestel spontaan kapot gesprongen, en Vodafone klachtafdeling medewerkster mevr. xxxx heeft mij uitstekend geholpen,
door mij kosteloos mijn toestel retour te geven, zodat ik hem voor een second opinion bij Nokia Care Center in Roosendaal kon aanbieden.
Vandaag, 20 oktober ben ik mijn toestel gaan ophalen in Roosendaal. Toen ik buiten kwam zag ik tot mijn verbazing dat er meer vlekken op het LCD-scherm waren, en xxxxx verzekerde mij dat dat kwam omdat de inkt uitloopt. Ik geloofde hem. Ik ben daarna naar Next-ICT Solutions gegaan, om een tegenexpertise. Deze hebben samen met mij naar mijn telefoon gekeken, en ik kwam tot de ontdekking dat nu ook het omhulsel was gebarsten, en er meerdere krassen op het LCD-scherm waren gekomen.
Ik ben hierna naar Next-ICT Solutions/Nokia Care Center geweest, deze konden helaas niets voor mij betekenen. Nokia vertelde mij dat de extra vlekken kwamen van veelvuldig geduw op het LCD-scherm, zo loopt de inkt uit. Dit gaat dus niet vanzelf. Hij zei ook dat de Nokia 7370's heel gevoelig zijn voor beschadigingen aan het LCD-scherm, en dat het dus niet onwaarschijnlijk is dat het toestel zonder vallen/stoten/klem leggen kapot gaat.

Ik heb hierna de Vodafone Klantenservice gebeld, en uitgelegd dat mijn toestel meer beschadigd was, dan toen ik hem op 15 september heb weggebracht. Deze adviseerde mij om terug te gaan naar VCP Roosendaal, en mijn klacht bij hun te leggen, en als deze geen gehoor gaven aan mijn klacht, dan moest ik een officiële klachtbrief indienen.
Bij deze dus.

Ik ben teruggegaan naar het Vodafone City Point en heb mijn klacht daar duidelijk gemaakt. Meneer xxxxx heeft mij geholpen, deze zei dat hun (Vodafone dus) niets met deze klacht konden, en dat het aan het vervoersbedrijf ligt, die mijn toestel van Roosendaal naar Dynafix heeft gebracht, en ik moest Dynafix maar opbellen met mijn klacht. Mijn moeder heeft hierna een discussie gehad met Meneer xxxx, waarin zij het raar vind, dat als Vodafone een defect toestel teruggeeft, dat wij zelf het vervoersbedrijf niet aansprakelijk hoeven te stellen, maar dat Vodafone dit dan moet doen. Daar was hij het niet mee eens, en toen kwam ineens xxxxx aangelopen, die ons gesprek had afgeluisterd, en die snauwde mij toe met een onverschillige houding, dat 'ik dan maar een klacht moest indienen'. Ik was verbaasd over de klantvriendelijkheid van de medewerkers bij Vodafone City Point Roosendaal. Ik heb hierop de namen gevraagd van de medewerkers, en Meneer xxxx heeft mij het telefoonnummer gegeven van Dynafix, om deze maandag 22 oktober maar op te bellen, en hun aansprakelijk te stellen.
Meneer xxxx kon het zich ook niet voorstellen dat de Vodafone Klantenservice had gezegd, dat als ze mij niet goed hielpen/geen gehoor aan mijn klacht gaven, dat ik dan maar een klachtbrief moest indienen.

Toen ik hierna wegliep van de winkel, keek ik om en tot mijn verbazing werd ik door de medewerkers uitgelachen! Ik wens niet uitgelachen te worden, door niemand, en vooral niet van Vodafone medewerkers, die me eerst hebben afgesnauwd. Je word in Roosendaal gewoon behandeld alsof je gek bent.
Ik wens dat er jegens xxxx maatregelen worden genomen, en dat ik hiervan op de hoogte word gesteld, wat de maatregelen waren.

Krijg ik van jullie een nieuw toestel/gerepareerd onder garantie, of moet ik het hogerop zoeken?

In afwachting van uw reactie,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En? Wat zeiden ze? Ik kan je trouwens wel vertellen dat een officiele klacht weinig gaat doen. In de supermarkt waar ik werkte vond zo'n ouwe vent dat hij bij mijn mandjes kassa mocht komen met 2 mandjes vol met boodschappen, maar ik stuurde hem naar de normale kassa. Gaat die vent een officiele klacht tegen mij indienen bij mijn manager, dus eind van de dag vraagt die zo wat er is gebeurt, ik leg het uit, zegt ie ok, kan gebeuren, ik heb al tegen de klant gezegd dat je een waarschuwing hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nokia zei dat ze me niet konden helpen, omdat het toestel nu wel uiterlijke schade heeft, die er eerst niet zat.

Ik heb mijn klacht over het toestel bij de desbetreffende Vodafone winkel gelegd, zoals je hierboven kunt lezen, en die zei dus dat ik maar naar Dynafix moest bellen..
Ik vond het raar, ik beschuldig ze dat ze mijn toestel kapot hebben gemaakt, en ze proberen zich niet eens te verdedigen, dus ik denk dat ze er meer van weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dynafix was helaas gesloten, ik heb ze daarom gemaild.

Dhr van Vodafone Web Relations mailde me net, en gaat ermee aan de slag voor me.
Die weet gelukkig wel wat service is.

To be continued!

EDIT

Vodafone heeft me een vervangend (bijna nieuw) toestel aangeboden, ik heb deze geaccepteerd, bij deze is het opgelost! :*)

[ Voor 130% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2007 12:47 ]

Pagina: 1