Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van me wil beetje muziek luisteren in de trein, maar vooral ook goede geluidsopnames kunnen maken tijdens concerten (hij heeft een goede mic).

Hij heeft net op proef een Creative Zen V Plus gekocht bij de MM. Helaas is dat ding zowat meteen kuren aan het vertonen en kun je geen ingangsniveau instellen waardoor opnames met een microfoon vrij lastig worden. Hij brengt deze dan ook terug naar de MM, maar nou is de vraag: "Is er wel een degelijk alternatief met deze mogelijkheden?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verreweg de meeste mp3spelers hebben geen kwalitatief hoogstaande line-in en uitgebreide instellingen wat betreft deze feature is al helemaal zeldzaam. Ik meen dat de oude iriver H1x0 serie hier goed in was, maar deze zijn al lang niet meer te verkrijgen. Misschien zijn twee aparte apparaatjes (opnameapparaat en mp3speler) een betere keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het ideale zou natuurlijk zijn om deze 2 te combineren. Het gaat om de volgende mic: Sony ecm-ms907.

Een uitgebreide instelling lijkt me niet nodig, alleen volumeregeling is wel nodig voor deze mic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debbes
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:11
De Transcend T.sonic 630 heeft een mic in (ben zelf ook op zoektocht) en enkele iRivers.
Maar van de kwaliteit van de mic van de T.sonic 630 nog geen review gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een mic in die T.Sonic 630 ingebouwd, maar dat is niet bepaald uniek en niet geschikt voor concertopnames.

Hier wel een review: http://www.techtree.com/I...ayer/551-78983-571-2.html

Een erg korte review, met een niet echt heel duidelijke omschrijving van wat de mogelijkheden zijn qua instellingen bij het gebruik van een externe mic.

De 820 heeft dezelfde functies. Iets toegankelijker. Uitgebreidere review: http://www.pro-clockers.com/review.php?id=249&page=1

Helaas vergeet de reviewer hier in te gaan op hetgeen hij wel aangeeft te hebben getest, het aansluiten van een externe microfoon en hiermee opnames maken. Nog steeds onduidelijk wat precies de mogelijkheden en kwaliteiten zijn van deze functie :S

Helaas is de maximale kwaliteit "maar" 32kbps en daarnaast zie ik in de handleiding niets over het instellen van een geluidsniveau ;(

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2007 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

Spelers van Cowon zijn daar perfect voor. Goed geluid, goede kwaliteit opnames, en regelbaar volume voor de opname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debbes
In de manual staat dat ie opneemt in ADPCM op 8, 16 22, 32 of 44 kHz; mono; 1GB=12hr bij 44kHz.
ADPCM is natuurlijk niet het beste (ong. 24KBps vs 176KBps bij audio-CD); die 44kHz is mooi natuurlijk, maar voor minder moet je niet gaan.
Maar die one-button recording functie spreekt me wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Mijn oude Samsung YH-820 had een line-in waarop een mic aangesloten kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er intussen al achter dat die T-Sonic hoogstwaarschijnlijk geen line-in niveauregelaar heeft. De opnamekwaliteit is ook veel te laag.

Intussen blijkt de opnamekwaliteit van Cowon al een stuk hoger te zijn, maar ik kan nog niet achterhalen of je daarmee wel het line-in niveau kunt regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapgvk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-06-2024

jaapgvk

dus...

Is een mini-disc speler/recorder misschien een alternatief? Die nemen volgens mij iig in hoge kwaliteit op.

Op zich...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft al een mini-disc speler, maar dat ding is vrij groot en kan maar een uur opnemen. Ik weet niet hoe het zit met de (voice)recorders, maar deze kunnen vaak geen (mp3/)muziek afsplelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Een mp3 speler met goede opnamekwaliteit/functies is eigenlijk niet te vinden. Cowon is wel goed, maar mijn voorstel is om (als je een laptop hebt) een Creative SB Audigy 2 for notebooks te kopen, die heeft zéér goede opnamekwaliteit, er wordt veel software bij geleverd waarmee je alles kunt regelen: opname volume, opnemen met een druk op de knop, opnemen bij een bronniveau < ...dB (super handig, dan neemt je laptop automatisch op wanneer er een signaal door je line in komt, stopt met opnemen wanneer er geen singaal meer is). Opnemen kan in WAV/mp3 320kbps. Dit kan een mp3speler nooit. Deze oplossing is niet zo mobiel als een mp3 speler maar wel veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:04
ik ben ook zoekende naar een mp3 speler die mijn minidisc kan vervangen. het apparaatje is amper 2 jaar oud en heeft het nu al begeven. een nieuwe kost meer dan 300 euro dus dan maar wat mindere kwaliteit mp3speler die het langer vol gaat houden. nu zat ik te kijken naar de Cowon iAUDIO F2 of iAUDIO U3 mp3 speler met line-in gaatje.
ik wil hier een sony microfoon op aansluiten met de volgende specs:

Type
* Mid-Side Stereo; Electret Condenser Microphone
Directivity
* Uni-Directional (stereo); Directive angle 90 or 120° (switchable)
Effective Output Level
* -56 dBm ±4dB (0dB=1mW/Pa, 1kHz)
Output Impedance
* 1 kohms ±20%, unbalanced
Frequency Response
* 100 - 15,000Hz
Maximum Sound Pressure Level Input
* more than 110dB SPL
Dynamic Range
* More than 80dB
Cord Length
* 5' (1.5m)
Power Requirements
* DC 1.5V from Manganese Battery (x1)
Battery Life
* Approx. 100 hours with Sony AA Battery

heeft iemand een idee of dit gaat werken?

-edit
ik zie net dat bijvoorbeeld creative ook mp3 spelers hebben met line-in ingang, en deze kunnen het geluid met 160kbps kwaliteit wegschrijven. deze zijn ook nog goedkoper met als resultaat dat ik door de mp3 spelers het bos niet meer zie. wie kan mij vertellen welke mp3 speler in goede kwaliteit van de line-in ingang kan opnemen met de bovenstaande microfoon? :'(

[ Voor 15% gewijzigd door leecher op 08-10-2007 22:03 ]

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus hier gevraagd of er line-in volume in te stellen valt op die Cowon mp3 spelers, anders heeft het nog niet zoveel zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debbes
op http://www.mp3-recording.de/ staan er tamelijk veel. Zowel gewone mp3 spelers als professionele apparaten.
Pagina: 1