Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[dreamweaver] Problemen met projecten op server

Pagina: 1
Acties:

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 11:28
Dreamweaver, leuk programma maar lang niet perfect. Zo hebben wij op het werk al geruime tijd problemen, en een oplossing konden wij niet vinden (op GOT niet en ook niet op de dreamweaver/adobe help site).

Het probleem is als volgt:

In dreamweaver hebben we een aantal sites neergezet, deze staat zo ingesteld dat hij de bestanden van onze interne server af haalt (via een network drive op de pc). Alles werkt daarin perfect. Het probleem ontstaat echter wanneer je uit 1 van deze mappen een bestand kopieerd naar het clipboard en vervolgens ergens anders op de server neer zet.

Op dat moment gebeurd er een geruime tijd helemaal niets, na een minuut of 2 reageerd windows op het commando en word het bestand gekopieerd. Nu zou je denken aan een probleem met de server, maar in de tijd dat er dus niets gebeurd jat dreamweaver even 100% cpu en stijgt het geheugen gebruik naar het dubbele als voor de commando. Na het kopieren is dreamweaver weer terug op het normale gebruik van geheugen en cpu. Dit gebeurd altijd zodra het bestand wat je kopieerd en vervolgens ergens plakt OF wanneer je iets vanuit ergens kopieerd en daarna naar zo een map juist plakt!

Zodra je dreamweaver afsluit en dit doet gaat alles per direct. Ook heb ik dit probleem thuis ook met een volledig andere server (linux ipv windows Xp) en is de thuis machine (windows vista ipv 2000 of xp).

Nu heb ik al veel settings geprobeerd maar niets lijkt te werken. Ondertussen ben ik al van het hele Site manager gebeuren afgestapt en heb ik er geen last meer van, maar mijn collega's zijn het zo gewend dat ze er liever niet vanaf stappen. En het zou prettig zijn als dat ook niet hoeft

Systeem info:
Windows XP / 2000
2.0 ghz en hoger
1gb geheugen
100mbit interne
Dreamweaver 8.0.2
Alles up to date
Geen firewall aan
Antivir XP personal edition: Premium
Verdere hardware verschilt enorm maar is volgens mij niet aan de orde ;).

Alvaast bedankt

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 17:06
Kopieer je in Windows op in Dreamweaver zelf? Het zou kunnen dat Dreamweaver je filesystem in de gaten houdt om dit soort acties op te vangen en de wijzingen bij hemzelf door te voeren. Als je het in Windows doet probeer het dan eens vanuit Dreamweaver te doen.

Hail to the king baby!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-11 11:04
wordt er op deze server toevallig IIS gedraait?
ik weet dat wat wij op ons werk altijd rare problemen hadden met de index files (index.php, index.asp etc) welke op een of andere manier onmogelijk te bewerken waren via Dreamweaver omdat IIS deze een soort van in gebruik had. Het openen van deze bestanden duurde soms wel 30s en opslaan hiervaan netzo lang.
De niet-index files hadden we totaal geen problemen mee..

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 11:28
urk_forever schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:01:
Kopieer je in Windows op in Dreamweaver zelf? Het zou kunnen dat Dreamweaver je filesystem in de gaten houdt om dit soort acties op te vangen en de wijzingen bij hemzelf door te voeren. Als je het in Windows doet probeer het dan eens vanuit Dreamweaver te doen.
Het gebeurd alleen vanuit windows zelf, maar niet alles via dreamweaver kan niet omdat we ook bestanden vanuit (voor dreamweaveR) onbekende bestanden verplaatsen... het heeft er wel zeker mee te maken
Sillymidget schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:07:
wordt er op deze server toevallig IIS gedraait?
ik weet dat wat wij op ons werk altijd rare problemen hadden met de index files (index.php, index.asp etc) welke op een of andere manier onmogelijk te bewerken waren via Dreamweaver omdat IIS deze een soort van in gebruik had. Het openen van deze bestanden duurde soms wel 30s en opslaan hiervaan netzo lang.
De niet-index files hadden we totaal geen problemen mee..
Het gebeurd op echt alle files, ongeacht de extensie, zelfs bestanden die dreamweaver toch niet snapt volgens mij..... correctie op sommige bestanden die dreamweaver niet snapt gebeurd het niet... maar eigenlijk alle "text containing" bestanden wel (.txt , .php, .css, .csv etc)

[ Voor 6% gewijzigd door ultimasnake op 01-10-2007 13:24 ]