A7N8X-E deluxe overleden?

Pagina: 1
Acties:

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:36
Sinds vorige week werkt m'n systeem niet meer van de één op de andere dag. Het probleem is dat er geen videosignaal meer uitkomt. In eerste instantie verdacht ik mijn videokaart omdat het systeem verder gewoon doorstartte. Eergisteren heb ik even een andere AGP kaart geregeld (oldskool diamond viper), maar ook hiermee heb ik exact hetzelfde probleem.
Nu heb ik het systeem uiteindelijk wel aan de praat weten te krijgen met een Matrox PCI videokaart, maar handig is anders natuurlijk.

Wat heb ik tot dusver geprobeerd:
1. BIOS reset
2. Andere AGP kaart
3. Overbodige hardware verwijderd

Zou ik nog iets anders kunnen proberen voordat ik op zoek ga naar een ander socket A moederbord?

Edit:
Nog even voor de duidelijkheid: Het gaat hier om een Asus A7N8X-E Deluxe moederbord.

[ Voor 6% gewijzigd door InZane op 01-10-2007 12:38 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Draai nog ff een paar uurtjes Memtest.
Heb zelf een soortgelijk euvel gehad met een A7N8X Deluxe en het bleek in de northbridge/memcontroller te zitten.
Booten met AGP wou niet meer, PCI soms nog net, en uiteindelijk met memtest duizenden errors, terwijl het RAM in een andere PC goed werd bevonden.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• InZane
McKaamos schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:05:
Draai nog ff een paar uurtjes Memtest.
Heb zelf een soortgelijk euvel gehad met een A7N8X Deluxe en het bleek in de northbridge/memcontroller te zitten.
Booten met AGP wou niet meer, PCI soms nog net, en uiteindelijk met memtest duizenden errors, terwijl het RAM in een andere PC goed werd bevonden.
Even een update:
Ik heb memtest nog een tijd laten draaien, maar die vond geen fouten.

Heb er totaal 3 AGP kaarten in gehad, maar dat maakte allemaal geen verschil.
Vorige week heb ik maar nieuwe spulletjes besteld en ik heb nu een dual core systeempje draaien :)

• MrBigfield
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-05 18:15
InZane schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 11:28:
[...]

Even een update:
Ik heb memtest nog een tijd laten draaien, maar die vond geen fouten.

Heb er totaal 3 AGP kaarten in gehad, maar dat maakte allemaal geen verschil.
Vorige week heb ik maar nieuwe spulletjes besteld en ik heb nu een dual core systeempje draaien :)
Goede manier om alles weer werkend te krijgen(A) alleen jammer genoeg vrij prijzig :+

• InZane
mrbigfield schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 12:05:
[...]

Goede manier om alles weer werkend te krijgen(A) alleen jammer genoeg vrij prijzig :+
Ach het was ook wel een keer nodig hoor :)