Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

SQL Server --> XML Update

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een script of module waarmee ik een XML bestand up-to-date kan houden vanuit een SQL Server database. Het gaat om een website welke enorme pieken in de bezoekersaantallen heeft. Al deze bezoekers gaan willen informatie uit de database. Om de database enigsinds te ontlasten wil ik de informatie uit de tabellen doormiddel van XML (statisch) doorgeven aan de website. Dit lukt allemaal zonder problemen.

Echter, ik zoek nog een tool / module die deze XML files bijvoorbeeld om de 5 minuten kan genereren. De actuele databasegegevens moeten dan in deze XML bestanden worden weggeschreven waarna de database weer even kan rusten.

De taal waarmee ik programmeer is ASP. De database bevat ongeveer 25.000 records en dit staat in één tabel. De aantallen bezoekers liggen tussen de 17.000 en 20.000 en gaan vanaf één bepaald moment de website bestoken. Hypothetisch: Op maandag 1 oktober om 15u00 stormen de bezoekers binnen en gaan de gegevens uit de database opvragen.

Wie heeft hier enige ervaring mee? Thanks!

• Vedett.
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:41
Toch een paar vraagjes

1) Al die gebruikers hebben dezelfde data nodig? De query die je moet uitvoeren is dus altijd hetzelfde?
2) Die gebruikers gaan allemaal 25.000 records doornemen?
3) Die 25.000 records zijn allemaal het resultaat van 1 enkele response?

Ik vermoed dat het antwoord op beide vragen 'neen' is. Maar kan je daar wat uitleg bij geven?

[ Voor 11% gewijzigd door Vedett. op 01-10-2007 12:24 ]

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:45

TeeDee

CQB 241

Dus eigenlijk: Programming Beleid

Ik denk dat je beter kan kijken naar Caching. Dat zal altijd nog sneller zijn dan een XML file door te nemen.

[ Voor 44% gewijzigd door TeeDee op 01-10-2007 12:27 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Er zijn prima valide redenen om bepaalde recordset niet bij elke scheet op te halen en waarbij caching een goede oplossing is.

Een recordset heeft een .Save method (adPersistXML). Save die recordset als "MyFooResults_yyyymmddhhnnss.xml". Waarbij je yyyymmddhhnnss etc. een beetje 'slim' toepast (laat de secondes bijvoorbeeld weg). Bij een pageview ga je vervolgens kijken of je al een xml bestand hebt met de gewenste 'leeftijd' (nn \ 5 ofzo) en trek die XML binnen; zo niet dan haal je 'm op en save je je resultset alsnog. Daarna kun je je recordset gebruiken alsof 'ie net uit de DB komt. Vooral voor queries die 'erg lang' nodig hebben kun je dit prima toepassen (als die inderdaad voor alle bezoekers hetzelfde zijn).

Zo bouw je in no-time een (erg simpel) 'cache' systeem.

Als je echter een 'tool' zoekt zit je in SEA verkeerd. Zie ook Waar hoort mijn topic? en lees er inderdaad even onze Programming Beleid Quickstart op na want er schort wel nog het 1 en ander aan je topic ;)

Welkom op GoT overigens ;) :w

[ Voor 45% gewijzigd door RobIII op 01-10-2007 12:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.