[showcase]flexVaas

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbeldebobbel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-02-2023
Voor een vriend heb ik zijn vaas in een ministudiootje, lees mijn huiskamer geportretteerd. Devaas is ontworpen door ontwerplabel 5

van de shoot van 100+ foto's de mooiste 5:

Afbeeldingslocatie: http://archipics.sturb.nl/dpz/vaas/vaas-vij5-4391.jpg

Afbeeldingslocatie: http://archipics.sturb.nl/dpz/vaas/vaas-vij5-4395.jpg

Afbeeldingslocatie: http://archipics.sturb.nl/dpz/vaas/vaas-vij5-4418.jpg

Afbeeldingslocatie: http://archipics.sturb.nl/dpz/vaas/vaas-vij5-4423.jpg

Afbeeldingslocatie: http://archipics.sturb.nl/dpz/vaas/vaas-vij5-4495.jpg

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:48

YellowCube

Wait...what?

1: prima foto. Lekker minimalistisch, dat bevalt me wel

2: goed en past in de serie, maar pakt me niet direct.

3: Erg netjes. Je had 'm aan de bovenkant wellicht wat ruimer mogen nemen zodat de bloemen niet in de rand van je foto prikken.

4: Het standpunt bevalt me niet zo. Ook de 2 voorwerpen op de voorgrond leiden een beetje af.
De weerspiegeling van jezelf in de vaas valt erg op. Is erg moeilijk om te voorkomen, maar imo mag het voor produktfotografie toch niet zoveel voorkomen als bij deze plaat. Foto 3 heeft het ook wel een beetje, maar daar valt het imo binnen de grenzen van het toelaatbare

5: vind ik het minste. Doordat je er zo dicht op zit wordt het allemaal wat donkerder en verdwijnt het "frisse" aan de foto.

verder een algemeen puntje. Ik zie de vaas nu steeds in dezelfde opstelling. Het lijkt mij juist de bedoeling dat je laat zien wat het idee achter de vaas is (namelijk dat je 'm in verschillende samenstellingen kan opbouwen).

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbeldebobbel
dank je.
om achteraan te beginnen:
dit is slechts een selectie... we zijn bezig om de drie verschillende mogelijkheden van de vaas in 1 plaatje te shoppen, aangezien we maar 1 exemplaar hebben (dit is een pre-productie exemplaar).
Er is een hele serie met vanuit dit standpunt, de verschillende versie met verschillende bloemen erin:

Afbeeldingslocatie: http://archipics.sturb.nl/dpz/vaas/vaas-4442.jpg

5 is donkerder omdat ik daar de softbox verplaatst heb naar links boven.

En tja die weerspiegelingen, das nog best lastig benik achter gekomen... misschien dat ik maar een ir-trigger ga kopen... want helemaal weg is natuurlijk wel heel erg gaaf.

bedankt voor je commentaar YellowCube!

[ Voor 14% gewijzigd door hobbeldebobbel op 01-10-2007 13:07 ]

maar die staat er niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de ene kant zijn de foto's juist ook door het minimalistisch kleur gebruik artistiek volledig verantwoord. Echter je geeft aan dat het product foto's zijn en dan is het (neem ik aan) de bedoeling dat je deze vazen ook gaat verkopen. (Leuk idee overigens van een vaas met verschillende halzen)

In dat geval denk ik dat mensen graag iets beter willen zien wat ze gaan kopen. Vanuit dat oogpunt zou het wel handig zijn om iets meer contrast tussen je onderwerp en je achtergrond te hebben. (Ik heb nu regelmatig het gevoel dat ik niet goed weet waar de achtergrond ophoud en de vaas begint als je begrijpt wat ik bedoel.)

Verder ga ik niet veel toevoegen. Ik denk dat YC de belangrijkste aspecten al heeft genoemd.

------------------
Oh, ja, als je één foto wilt maken met de drie verschillende halzen, dan zou ik die juist niet uit dezelfde hoek nemen, maar dat juist een beetje varieren, zodat het lijkt of je één foto hebt, met daarop drie verschillende vazen.

Dus zeg maar één foto een beetje vanaf links genomen, eentje midden voor en eentje een beetje van rechts af. Ik denk dat je dan ook een wat dynamischer beeld schept.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2007 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 14:03
Allereerst: leuke vaas :)

Persoonlijk vind ik foto 3 het beste. Het hele idee achter de vaas komt daar naar mijn mening het beste naar voren.

Om dan toch nog over wat details te "zeuren": aangezien het om productfoto's gaat zou ik ten eerste het logo in de rubberen rand (zoals op foto 2 goed te zien is) op elke foto aanwezig laten zijn.

Daarnaast zou ik bij overzichtsfoto's als foto 3 het haakje waarmee het element vastgezet wordt een beetje aan de zijkant uit laten steken zodat het wat zichtbaarder wordt. Ze vallen nu een beetje weg tegen het witte van de vaas zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie serie een beetje een steriele look met zo veel wit. foto 1 is mijn favo, alleen vind ik het mooier als deze iets lager was genomen. 4 is trouwens ook erg mooi door het standpunt, alleen die reflectie... En als je bloemen gebruikt zou ik een witte orchidee of een hele lichte blauwe bloem aanraden dat lijkt me mooi bij de vazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbeldebobbel
bedankt voor jullie reacties,

van de rubberen ring was er maar eentje die goed was... kostennamelijk een fortuin om het met logo te laten zand-snijden (ja dat kan)
In de def-versie heb ik hem erin geschopt :)

de tip van het haakje is inderdaad eengoeie, zal er een volgende keer rekening mee houden.
Van die overzicht shotjes heb ik er inderdaad nog wel een aantal uit verschillende hoeken en verschillende bloemen. Waaronder die orchidee die je hierboven ziet.
Ik vond echter het abstractere van die afsnijdingen een erg leuk gegeven. En ze waren ook nog eens goed gelukt :)

maar die staat er niet

Pagina: 1