Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[.NET] Taal foutmeldingen e.d.

Pagina: 1
Acties:
  • 481 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• impact
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een Nederlandse Windows Vista geinstalleerd, met daarop een engelse (geen idee of daar ook andere talen voor zijn) Visual Studio 2005.

Ik krijg alleen alle (.NET 2.0) foutmeldingen in het Nederlands. Dan krijg je dus de meest domme vertalingen en meldingen waar je helemaal niets op kunt vinden.

Ik heb gezocht naar hoe je de taal zou kunnen veranderen, maar niets gevonden. Wel heb ik language packs voor .net gevonden, maar de engelse bestaat niet:

Microsoft .NET Framework Redistributable Package Version 2.0

There is no language pack for the English version of this redistributable package. If you wish to install the language pack for a different language, please return to the Microsoft Download Center page where you found this download and select a different language.

Is het uberhaupt mogelijk om die meldingen in het engels te krijgen?

Heb trouwens geprobeert .net framework te uninstallen en daarna de engelse versie te installeren, maar dan krijg ik de melding dat .net framework 2.0 al geinstalleerd is!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Het engelse languagepack zit ingebakken in het framework. Alleen het nederlandse languagepack verwijderen should do the trick.

• impact
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op de downloadpage van microsoft staat het volgende:

IMPORTANT: If you have installed previous pre-release versions of .NET Framework v2.0 Language Pack, such as Beta 1, Beta 2 or Community Technical Preview (CTP) builds, then you must uninstall these versions via Add/Remove Programs in Control Panel before installing this final release version.

Er staan bij mij alleen geen languagepacks geinstalleerd. Wellicht dat dit met vista te maken heeft. Zie ook: http://blogs.msdn.com/ast...tly-on-windows-vista.aspx

Ik draai overigens Vista Business en kan dus niet zoals bij Ultimate taalmodules downloaden/installeren.

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Jij hebt een nederlandse windows en is het dus 'logisch' dat je ook Nederlandse foutmeldingen krijgt. Wij werken met engelse versies, maar krijgen bijvoorbeeld bij een messagebox engsel buttons (yes, no, cancel) maar met een Nederlandse vraagstelling.

Feit is en blijft is dat als je Engelse foutmeldingen wilt, je een engels OS zult moeten installeren. Dat is helaas de procedure bij Windows machines.

If it isn't broken, fix it until it is..

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:45
Dat is niet waar, op mijn XP NL thuis zijn de foutmeldingen keurig engels. Als ik het nederlands language pack zou installeren voor .Net worden ze inderdaad nederlands, en daar valt zoals de TS al aangeeft niet mee te werken

Roomba E5 te koop

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Heeft de TS dit op kunnen lossen? :)

Ik zit namelijk met hetzelfde probleem. Net twee gloednieuwe pc's binnen gekregen op het werk, echter wel een Nederlandse Vista Business er op. Ik ben al naar de Microsoft site geweest, maar een Engelse languagepack voor .NET 2.0 bestaat niet ter download omdat hij 'ingebouwd' zou zitten.

Nu kan dat wel zo zijn, maar ik kan het Nederlandse taalpakket wat erover heen zit niet vinden tussen mijn geïnstalleerde programma's en updates.

Heeft iemand een idee hoe je dit naar Engels kunt krijgen? Nederlandse foutmeldingen zijn té vaag.. :X

edit:
een upgrade uitvoeren naar Ultimate (voor de MUI mogelijkheden) is wel wat prijzig alleen voor een taal upgrade dus ik hoop echt dat het zonder kan

Oplossing:
Daar kan ik kort over zijn, die is er niet. Ik heb gebeld met Microsoft en zij geven inderdaad toe dat het niet zo slim is maar dat er niets aan te veranderen valt. De enige oplossing is dus een Engelse versie van Vista kopen, óf Ultimate nemen zodat je MUI packs kunt gebruiken. .NET Framework is compleet geïntegreerd met het OS in Vista. Het framework neemt de taal aan van de UI taal die Vista gebruikt (niet te verwarren met toetsenbord indeling taal).

Dus ik heb maar 2 AnyTime upgrades besteld om van Business naar Ultimate te gaan... :)

Het is dus wel iets om rekening mee te houden als .NET ontwikkelaar! Koop NIET een Vista versie in het Nederlands tenzij het Ultimate betreft! Of je moet van compleet verwarrende en nutteloze foutmeldingen houden waarop je niet kunt googlen.

[ Voor 48% gewijzigd door Cloud op 02-11-2007 15:44 . Reden: oplossing toegevoegd ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Waarom heb je niet even gevraagd of ze de licentie willen omzetten in een Engelse business? Met een reinstall had je dan klaar geweest.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 16:06:
Waarom heb je niet even gevraagd of ze de licentie willen omzetten in een Engelse business? Met een reinstall had je dan klaar geweest.
Hmm. Ik heb aan onze leverancier (Dell) gevraagd of dit mogelijk was maar die konden mij daar compleet niet bij helpen. Zelfs een van de hogere account managers wilde er niets van weten en zei dat omdat de Nederlandse licentie al in gebruik was, dit niet mogelijk was. :?

Kon het dan achteraf toch wel? Of had ik deze optie met Microsoft moeten opnemen? Want ik heb niet aan Microsoft gevraagd of omruilen mogelijk was, omdat ik dacht dat dat een zaak was van de leverancier..

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

wolkje schreef op zondag 04 november 2007 @ 20:20:
[...]

Hmm. Ik heb aan onze leverancier (Dell) gevraagd of dit mogelijk was maar die konden mij daar compleet niet bij helpen. Zelfs een van de hogere account managers wilde er niets van weten en zei dat omdat de Nederlandse licentie al in gebruik was, dit niet mogelijk was. :?

Kon het dan achteraf toch wel? Of had ik deze optie met Microsoft moeten opnemen? Want ik heb niet aan Microsoft gevraagd of omruilen mogelijk was, omdat ik dacht dat dat een zaak was van de leverancier..
Ik kan het natuurlijk niet met zekerheid zeggen, maar volgens mij is Microsoft erg soepel met deze dingen. Installeer Vista Business in de Engelse taal en probeer te activeren. Misschien lukt het via internet, anders gewoon via de telefoon activeren en het verhaal uitleggen. Het is makkelijker om het op deze manier te doen dan om de licentie formeel om te ruilen bij Dell. Ik denk dat het ook een voordeel is dat je een Business licentie hebt, Microsoft is in deze gevallen soepeler (bijvoorbeeld het recht van Business / Ultimate gebruikers om XP te draaien met een Vista licentie).

Ik ben even vergeten of je nou met één Vista disk meerdere talen kan installeren, maar je zult vast een Engelse Vista disk ergens op je werk hebben liggen om te installeren.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

De licentie hoeft niet geruild worden, ik heb al vaker geswitched tussen NL en ENG met dezelfde key, op dezelfde laptop, met een MSDNAA key, werkt perfect.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Pagina: 1