Toon posts:

synchronisatie met ssl

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

even de volgende situatie waar ik verschrikkelijk op vastloop

ben in het bezit van een SBS2003 server met exchange.
de klant wil graag met zijn pda synchroniseren met de exchange server.
poort 80 wordt gebruikt als webserver en blijft 443 alleen over.
ik heb diverse documentatie gelezen maar blijf hangen bij het maken van het certificaat

heb een extra adres aangemaakt
exchange.mijndomein.nl en die is ook via https te benaderen.
wie heeft er een stapsgewijs plan om het certificaat op deze naam te maken en daarna te importeren op de pda.

heb al gewerkt met selfssl, krijg dan de foutmelding dat de servernaam niet overeen komt, maar naar mijn inziens moet dat kloppen

iemand een idee?
alvast bedankt!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-02 11:31
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:00:
poort 80 wordt gebruikt als webserver en blijft 443 alleen over.
Je wilt natuurlijk altijd ssl gebruiken :)

Verder zou ik je aanraden om een certificaat te kopen, kost niet zoveel en bespaart een hoop moeite (hoef je niet op de pda te importeren).
Voor test doeleinden heb ik zelf deze gebruikt, aangezien spaddcert.exe niet werkte op onze Qtek s200's.

Edit: http://www.petri.co.il/configure_oma.htm kom je een heel eind mee, zie daar ook onderaan de pagina voor meer links

[ Voor 14% gewijzigd door SteeringWheel op 01-10-2007 12:26 . Reden: linkje toegevoegd ]

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Verwijderd

Wat voor windows mobile heb je?

Met 6 kun je gewoon dubbelklikken op certificaat en dan installeert ie zich zelf.

Verwijderd

Topicstarter
ja wil graag over op 443, heb nog een paar andere op poort 80 lopen.

heb je nog een suggestie over welk certificaat?
en werk met wm5.0

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-02 11:31
Keuze te over... :)
Zelf heb ik van www.networking4all.nl en dan de pro1 versie. Let er in ieder geval op dat het certificaat standaard ondersteund wordt door Windows Mobile, is wel zo makkelijk.

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:13

Predator

Suffers from split brain

PS: WM 5 & 6 ondersteunen GEEN wildcard certificaten :/

Dus als je toch een certificaat wil kopen, neem een gewoon certificaat.

[ Voor 44% gewijzigd door Predator op 01-10-2007 21:41 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

IMO kon WM6 i.c.m. Exchange ActiveSync wel overweg met een wildcard Certificate, maar goed..

Ik heb niet de indruk datn je echt gezocht hebt, dit wordt nl veelvuldig uitgelegd op diverse pagina's op het Internet
Als ik zoek naar: [google=install certificate IIS] dan kom ik bij de eerste 2 hits al genoeg info tegen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.