Toon posts:

WLAN-versterker?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het schuurtje buiten het huis als kantoortje gebruiken, dus daar wil ik een internetverbinding hebben. In huis gebruik ik wlan, maar die haalt maar een meter of 5 (modem staat in de woonkamer) en komt zeker niet tot het schuurtje.
Bestaat er zoiets als een wlan-signaalversterker? Of een repeater? Of is er een betere oplossing voor deze situatie?

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:06
Een kabel?

Lekker!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-03 14:15

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Een betere (lees: met sterker signaal) router? Extra access point?

[ Voor 61% gewijzigd door hars73 op 01-10-2007 11:40 ]

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-03 01:33
ja bestaat, gebruiken wij hier binnen het bedrijf ook.

Linksys Range Extender
http://www.telecomwereld.nl/n0000082.htm

Maar 5 meter is niet goed.. moet toch zeker wel 4 a 5 keer zoveel kunnen.. zou eerder kijken naar een andere router.

[ Voor 25% gewijzigd door Boyd op 01-10-2007 11:40 ]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-03 11:05
Een sterkere antenne gebruiken kan ook.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Topicstarter
Dat linksys apparaat ziet er goed uit!
Hij is al vanaf 73 euro zag ik in de pricewatch.
Ik denk dat ik die maar ga nemen.
Thanks allemaal.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nog even een gebruikerservaring met die Extender:

Hij werkt prima, het ding kopieert alle gegevens van het huidige AP, je krijgt er dus een AP bij dat met precies dezelfde instellingen werkt als je originele. Dus alleen met speciale software zie je dat er eigenlijk 2 AP's zijn.
Qua snelheid weet ik niet precies wat het doet, maar voor normaal gebruik moet het voldoende zijn, bestanden overzetten zou weleens fors wat langzamer kunnen zijn (factor 2 tot 4 oid.) maar 1MB/s is nog aardig rap.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:57
Ik ben eigenlijk niet zo voor het repeater principe (althans niet wireless, want het versterkt gewoon alles wat het binnenkrijgt, vlgns mij schoont het ook niet op zoals je wel hebt bij switches enzo voor bekabelde netwerken.

Mijn idee: Linksysje WRT54GL, met DD-WRT, gecombineerd met 15dbm antenne's. Even uitrekenen op internet, en je hebt perfect een straaldoos...
Pagina: 1