Toon posts:

Van 5.1 naar 7.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goedendag
ik heb vrijwel geen verstand van audiosystemen en andere hulpbronnen die ik heb geraadpleegd konden het mij niet duidelijk uitleggen.
Nu de vraag of iemand mij in duidelijke taal kan uitleggen of het mogelijk is om van mijn Dell 5.1 audiosysteem een 7.1 audiosysteem kan maken door twee extra boxjes toe te voegen. Alles gaat via mijn subwoofer, maar ik kan daar niets extra's op aansluiten. Dus de vraag is of het kan en op welke manier.
alvast bedankt!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Misschien even wat meer specs posten.....

[ Voor 7% gewijzigd door DeeJee op 01-10-2007 11:25 ]

Money for nothin' and your chicks for free

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 11:20:
goedendag
ik heb vrijwel geen verstand van audiosystemen en andere hulpbronnen die ik heb geraadpleegd konden het mij niet duidelijk uitleggen.
Nu de vraag of iemand mij in duidelijke taal kan uitleggen of het mogelijk is om van mijn Dell 5.1 audiosysteem een 7.1 audiosysteem kan maken door twee extra boxjes toe te voegen. Alles gaat via mijn subwoofer, maar ik kan daar niets extra's op aansluiten. Dus de vraag is of het kan en op welke manier.
alvast bedankt!
Dat kan niet. Tenzij je extra aansluitingen op je mobo hebt en er een apart geluidssetje op aan kan sluiten. Op je 5.1 Dell audiosysteem kan je iig niets meer aansluiten en dat zal je ook niet verder helpen. De vraag is of je 7.1 geluid wilt. De kwaliteit van je huidige geluidsset wordt niet beter als je er 7.1 van maakt. Je wint meer met een nieuwe goede geluidsset die ook weer 5.1 is. Volgens mij moet je niet zomaar naar 7.1 willen gaan.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Nee, dat kan niet. Dat Dell systeem is enkel ontwikkeld om het binnengekomen signaal op 6 speakers te zetten. Je kunt er niet zomaar 2 aansluitingen bij verzinnen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
okee hartelijk dank voor jullie help

Verwijderd

Topicstarter
help = hulp :)

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 13:21

LauPro

Prof Mierenneuke®

Nouja technisch gezien kan je natuurlijk met een (USB) geluidskaart en de juiste software (ALSA) dat 7.1 geluid mappen over 2 kaarten ;) .

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Daar is de edit knop voor ;)
Pagina: 1