Excel verwijzing naar ander blad.

Pagina: 1
Acties:

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:46
Ik heb een aantal werkbladen in een excel document.
blad 1(systemen) bevat een tabel met daarin een kolom A met alle (namen)systemen.
blad 2 heeft een tabel met services.

Nu wil ik in deze tweede tabel per service onder andere kunnen aangeven welke systemen worden gebruikt.
Het makkelijkst lijkt het me, dat deze cel een overzicht geeft van alles in kolom a van werkblad systemen.
waarna ik kan aanklikken of vinken welke systemen deze service aanbieden.
En dat hij deze systemen hierna in de cel toont en mogelijk van elke naam een link maakt naar het andere blad/juiste systeem.

Ik heb me rot gezocht in de help en op google maar kom er niet uit. Wel kan ik handmatig een hyperlink maken maar per cel kan ik er ook maar 1 neerzetten :(
en het is de bedoeling dat er meer verschillende links in 1 cel komen. en dat deze door andere personen niet zo omslachtig ingevuld moeten worden.

Ik heb totaal geen programmeer kennis dus ook niet in vb. Het lijkt me hiermee echter wel mogelijk.
Wie zou mij hierbij kunnen helpen en mij ontzettend blij kunnen maken?

alvast bedankt en ik hoop dat ik mij idee een beetje goed heb kunnen verwoorden.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:44
Dit roept om een simpel Access-rapportje.
Gewoon die twee tabellen in Access importeren en een rapportje maken met een selectie-query als bron.

Sorry slecht gelezen, je wilt het invulbaar maken. Ik zou dit toch ook doen in Access, in een formuliertje.

[ Voor 29% gewijzigd door Witte op 01-10-2007 11:37 ]

Houdoe

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:47

Nitai

Live the life you love.

Je moet eens kijken naar de functie VLOOKUP en HLOOKUP. Daar kun je dit mee doen en eventueel in dropdownlist box zetten. In het Nederlands heten deze functie verticaal zoeken en horizontaal zoeken. Even googlen en je vindt duizenden voorbeelden ;) Succes!

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:30
Ik ben ook voor Access. je probeert hier een veel-veel relatie (1 service kan "veel", meer dan 1, systeem gebruiken en 1 systeem kan door meer dan 1 service gebruikt worden.). Een spreadsheetprogramma vindt zoiets enorm niet leuk. Bij erg kleine aantallen lukt het misschien nog, hoewel je imho de houtje-touwtje oplossingsrichting nooit echt te boven komt. Kan je misschien een grove indicatie geven van de aantallen (aantal systemen, aantal services, gemiddeld en max aantal systemen per service)

Nitai, jouw oplossing werkt vooral goed als er per service maar 1 systeem hoeft te worden gekozen.

[ Voor 9% gewijzigd door onkl op 01-10-2007 12:31 ]

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:44
Dat gaat met een koppeltabel.

Je hebt een tabel met services
Je hebt een tabel met systemen

en je hebt een tabel nodig met services en systemen.

Houdoe

• remcoXP
Ik heb ongeveer 15 systemen 15 services.

en koppel tabel wil ik ook wel makelijk als dit nodig is. hiermee bedoelen jullie een tabel met daarin op de y as bijvoorbeeld alle systemen op de x as alle services en dan een X op de plaats waar hij hoort?

??

acces heb ik totaal geen kennis van. en het is de bedoeling dat na mij andere mensen dit kunnen blijven bijhouden en hier geen kennis en software voor nodig is. excel is hier namelijk wel op alle pc's geinstalleerd.

ik zal ondertussen ook naar vlookup zoeken bedankt voor de hulp alvast en ik hoop dat ik er uitkom met jullie hulp!

Verwijderd

volgens mij vraagt TS enkel een oplossing voor de 1 op veel tussen service-systemen, maar dan nog blijft deze oplossing, zeker zonder vb, problematisch in excel, zeker als je dit door gebruikers comfortabel wil laten samenstellen en achteraf wil omzetten naar links.
je zou bv. een userform kunnen maken met 2 lijsten, links de lijst met alle systemen, rechts de lijst met systemen die door de opgevraagde service gebruikt wordt. wanneer de gebruiker de lijst met gebruikte systemen voor een specifieke service bevestigt, wordt op basis daarvan in de servicetabel in de kolom van de betrokken service per rij een link aangemaakt naar de betrokken service.
het wordt erg moeilijk in excel dit allemaal consistent te houden. access!

• remcoXP
ff een leeg voorbeeld geupt.
http://members.chello.nl/r.geel1/werkmap.xlsx

is wel excel 2007. hoop dat jullie er wat mee kunnen

Pagina: 1