[XP]bestandstypes voor uitvoerbare bestanden incorrect*

Pagina: 1
Acties:

• TimZuiker
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06-2024
Beste mensen,
Ik heb een groot probleem, ik kan helemaal geen exe's, ink of elke andere bestandstype openen. Ik kreeg dan "openen met". Ik kan gek genoeg wel firefox opstrarten (via startmenu) en jpg's openen, maar voor de rest geen bestandstypes.
Dit komt doordat ik iets wou verwijderen via software verwijderen, maar kreeg error message dat ik geen administrator rechten had.

Ik draai windows XP.

Iemand een idee?

Verwijderd

2 x ctrl-alt-del op het inlogscherm (evt, na "afmelden") en dan inloggen als Administrator. (default heeft geen wachtwoord) en dan nog eens proberen.

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-04 12:08

Arethusa

Niet die server

Wat voor programma wilde je verwijderen?

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• TimZuiker
Via administrator heb ik hetzelfde probleem.
Het programma dat ik wilde verwijderen was AX Encryption, maar die stopte er halverwege mee omdat ik geen admistrator rechten had.
Ik heb het probleem nu verholpen door via de veilige modus met opdrachtpromt een systeemherstel te doen, maar ik ben heel erg benieuwd wat ik nu pressies verkeerd heb gedaan waardoor of waarom ik deze fouten krijg.
Ik hoop dat jullie mijn kunnen helpen.

• TimZuiker
Nog wat extra informatie, Ik kan ook geen .com bestanden openen, of .reg. Deze optie zie ik vaak voorbij komen via google, maar die werkt dus ook niet.

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-04 12:08

Arethusa

Niet die server

Heb je de mogelijkheid om een systeem herstel uit te voeren van voor het moment dat je het programma AX Encryption probeerde te verwijderen?

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• TimZuiker
Ja ik had toevallig nog een systeemherstel van vanmorgen liggen, maar zoals ik hierboven heb gezegt dat ik het gedaan heb via veilige modus met prompt. Maar ik wou eigenlijk meer weten hoe het probleem ontstaan is, is dit een bug die zelden voorkomt, of zal het als ik de volgende keer het op dezelfde manier verwijder weer voorkomen. Ik probeer te bekijken wat ik verkeerd deed.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:45
Heb je niet een virus die je admin rechten afneemt? Ik heb dat wel eens op de pc gezien van mijn vriendin. Maar ja, daar kreeg je bij het openen van bepaalde bestanden dat de gehele schijf werd afgezocht naar bestanden welke dan verwijderd werden.

• TimZuiker
Ik heb niet het idee dat het een virus is. En over dat virus wat jij beschrijft is dat je geen exe's meer kan afspelen en wel .com en .reg files, Ik kan die ook niet afspelen, maar gekgenoeg nog wel jpg's en via het startmenu nog wel Firefox, en ik kan nog op "deze computer" en dan browsen. Wat mij het meeste opvalt is dat als ik op bestandstype sorteer, het hele vakje leeg is. Alles heeft geen bestandstype meer. behalve mappen, daar staat nog "bestandsmap" achter.
Pagina: 1