mp3/muziek speler/computer voor winkel/kantoor

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Reeds vele topics doorgespit, veel geprobeerd, maar wil nog even checken of iemand hier wellicht nog een beter oplossing weet.

Ik wil een leftover pc geen gebruiken als mp3/muziek speler voor een winkel annex kantoor. Hij wordt direct aangesloten op een versterker maar ik wil er geen monitor bij hebben staan. Het wordt/is dus geen streaming-achtige opplossing, het is dan ook niet echt een muziek-server, maar meer een Jukebox.....
Nu zou ik met VNC(-achtige) proggies kunnen gaan werken maar dit is lang niet ideaal.
Hij moet ook door 'leek' bedient kunnen worden......

Dus ben ik op zoek naar een softwarematige muziek speler die een nette handige web interface biedt. Verder eisen zijn een ge-avanceerd timer opties, zodat de PC 's ochtens om zeg, 10:00uur begint met spelen en om bijv. 18:00 stopt met spelen, zodat je er geen/nauwelijk omkijken naar hebt.

Tot nu toe kom ik eigenlijk uit op Winamp met de nodige plugins. Oa. Winamp Web Interface Plugin (WAWI), e/o BrowseAmp e/o AjaxAMP Remote Control pugin en Time Restore & AutoPlay.

Dit werkt echter ik vind de web interface plugins niet ideaal; gedateerd en weinig gebruikers vriendelijk.

Ook al naar Linux-achtige oplossingen gekeken (oa. Rhythmbox en mserv), maar ik wil er niet te veel config tijd aan kwijt zijn, en als je daar wat extra's wilt (timer etc.) ben je helemaal lang bezig.....
Dus weet iemand nog een (geheel) ander oplossing?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:25

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Je zoekt in de verkeerde hoek.
Ga eens verder met je zoektocht naar playout systemen voor radio stations.
Steek je licht eens op in de search van www.radioforum.nl
En kijk daar eens door het subforum 'Radio Automatisering' heen.

Gezien je wensen verwacht ik niet dat je er een gratis/freeware software pakket voor gaat vinden, maar wie zoekt... :)

Wat is je budget? (als die er is)
Als die namelijk groot (>€10.000 denk ik) genoeg is, heb je kans dat DaletPlus in de meeste, of zelfs al je wensen voorziet.

Edit:
@hieronder; dat ik daar nog niet aan dacht, natuurlijk heb je genoeg playout systemen voor o.a. café's en dergelijke. Rechten afdragen is inderdaad verplicht maar valt onder de verantwoordelijkheid van de werkgever van kaajee.

[ Voor 50% gewijzigd door remco_k op 01-10-2007 13:17 ]

Alles kan stuk.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-01 14:50
Houdt je er ook rekening mee dat je verplicht bent om rechten af te dragen voor de gedraaide meuziek in de winkel?

Dit is meestal op te lossen door een kant en klaar systeem te kiezen, waarbij je om de zoveel weken nieuwe muziek krijgt toegestuurd ( in een soort abonnementsvorm )

Voorbeeldje

• kaajee
Bedankt voor de suggesties en opmerkingen. De rechten zitten wel goed; we betalen al!
En over die andere insteek: de 'radio kant', tja zou kunnen, maar lijkt me wat te hoog gegrepen. ook idd financieel, maar ook de mogelijkheden die ik zo zie zijn niet toereikend. Ik zie bijv. ook nergens bij die jongens een webinterface.

Ik ben nu bezig met Winamp te tweaken/finetunen etc. En dat lijkt op zich wel te doen, echter voreg me gewoon af of iemand iets anders in de share/freeware sfeer onder Windows wist......
Ik zal toch niet de eerste zijn die naar zoiets op zoek ben?

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 12:08
al aan een Squeezebox van Slim Devices gedacht?

schijnbaar is er ook een deal gedaan met Logitech zie dit bericht van pcmweb

zie hier bright.nl video uitpak
hccmagazine.nl review
squeezebox test

drietal vrienden van me hebben ze ook draaien zowel oudere versies als nieuwe (weliswaar in thuis situatie).

Kosten: 300 euro

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:10

GaMeOvEr

Is een hork.

Een PC ergens in een hoek en iets als een squeezebox lijkt mij ook het bedieningsvriendelijk ja. (En neemt niet al teveel ruimte in als je het bij de balie in de buurt wilt hebben. PC ergens neerzetten waar je er geen last van hebt en lekker streamen.

Aannames zijn fataal.

• kaajee
Vergat ik te melden in de OP, maar SlimServer heb ik ook aan gedacht en reeds geprobeerd. Mooi programma, werkt op zich prima.

Echter: waarom zou ik nog weer 300eu extra uitgeven als ik dat kassie niet echt nodig heb? Die controle middels de Squeezebox heb ik niet nodig, sterker nog; ik wil eigenlijk zo weinig mogelijk gebruikers bemoeienissen. Er moeten gewoon een aantal playlists zijn al naar gelang de wens van ons, cq. de winkelende klanten. Die moeten gewoon aangaan 's ochtends om 10:00 en weer stoppen als de winkel dicht gaat......

Zo nu en dan komen er wellicht wat songs bij of zordt een andere playlist gekozen maar dat zou (hopelijk) niet zo vaak gebeuren.

Nu heb je ook een software-matige Squeezebox (Softsqueeze 2.0), die draait gewoon ook onder Windows. Zelfs dat werkt; dan is de ps dus server (middels SlimServer) en client/speler (middels Squeezebox ) tegelijkertijd. Alleen is de slimserver software echt gemaakt om als streaming server te dienen en mis je dus flink wat mogelijkheden. Plugins zijn beperkt mn. op het 'timer' en resume vlak die ik nodig heb.....

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
Gewoon af en toe stapel MP3tjes fikken op een CD/DVD en die afspelen met een elcheapo DVDspeler (let wel ff op MP3-DVD ondersteuning als je dvd gebruikt).

Een pc enz is helemaal niet nodig/handig. Als je dat toch wilt, dan zou ik eerder een streaming client overwegen zoals genoemd de sqeezebox oid.

En 300 eur... ik weet verder niets van dat bedrijf, maar 300 eur is verwaarloosbaar (volgens mij kost de buma-rechten al meer op jaarbasis, en dat keert ook nog eens terug)

• kaajee
DJSmiley schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 12:51:
Gewoon af en toe stapel MP3tjes fikken op een CD/DVD en die afspelen met een elcheapo DVDspeler (let wel ff op MP3-DVD ondersteuning als je dvd gebruikt).

Een pc enz is helemaal niet nodig/handig. Als je dat toch wilt, dan zou ik eerder een streaming client overwegen zoals genoemd de sqeezebox oid.

En 300 eur... ik weet verder niets van dat bedrijf, maar 300 eur is verwaarloosbaar (volgens mij kost de buma-rechten al meer op jaarbasis, en dat keert ook nog eens terug)
Wat je zegt: ik moet al betalen voor Buma waarom dan nog weer extra?
En 300eu is en blijft 300eu en zoals gezegd; ik heb niet zo'n combi (server-client) nodig en ik wil zoiets ook niet.
Dus verwaarloosbaar? Nee, geef mij dan maar 300eu van je, ga ik geen Squeezebox kopen......
En waarom is 300eu voor en bedrijf verwaarloosbaar en voor een consument niet?

Rare stelling/uitgangspunt!

Maar de optie van MP3-DVD's is idd ook een goeie, aleen moet je dan even kritsich kijken naar de DVD speler, ook op het vlak van resume. Als je elke dag weer opnieuw begint met de lijst van 600 nummers wordt je het ook zat. Kom je nooit aan nummer 500.... :P Daarmee ben je met een volledig instelbare computer natuurlijk weer beter uit.....

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 15:53
Je kan ook eens kijken naar een kant en klaar muziek systeem.

Hierin blijf je altijd up to date, kan je eigen genres kiezen en als je een keer een feestje geeft kan je de muziek daar snel op aanpassen.
Daarnaast betaal je direct je verplichte buma kosten, hoef je die niet op andere manieren af te dragen.

http://www.red-pie.com/
Pagina: 1