Toon posts:

Wordt je als europese koper belazerd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben geintreseerd in geneva L systeem. als ik op de web site kijk kost het apparaat in europa 999 euro. Wat schetst mijn verbazing als een amerikaan dit bestelt hij maar 699 dollar = 499 euro hoeft te betalen. dit terwijl het een europees(lees zwitsers) produkt is. IS DIT NORMAAL??

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
Het zou kunnen dat dat te maken heeft met het feit dat Zwitserland geen EU lidstaat is en daardoor hogere invoerrechten moet betalen

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:50

beany

Meeheheheheh

2bmws schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 09:31:
Het zou kunnen dat dat te maken heeft met het feit dat Zwitserland geen EU lidstaat is en daardoor hogere invoerrechten moet betalen
Dan nog is het verschil vrij groot. Volgens mij worden er hier gewoon hogere prijzen gehanteerd omdat de rijke european toch wel betaald :/

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-02 23:41
Vergeet je niet de BTW erbij te rekenen?

Verwijderd

Topicstarter
mad-dog schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 09:34:
Vergeet je niet de BTW erbij te rekenen?
het zijn de consumenten prijzen op hun web site (ik snap dat als je via america iets koopt er invoerrechten en btw bij komen)

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:00

Bezulba

Formerly known as Eendje

beany schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 09:32:
[...]

Dan nog is het verschil vrij groot. Volgens mij worden er hier gewoon hogere prijzen gehanteerd omdat de rijke european toch wel betaald :/
een brood kost in 1 of ander 3de wereld land ook geen 2 euro.

als de dollar hoog staat kost het meer in de states als hij laag staat kost het minder, zo is het altijd al geweest en zo zal het ook nog wel een hele tijd blijven.

en wat is die stomme "IS DIT NORMAAL" opmerking? Wat wil je dat wij zeggen? nee dat is niet normaal en je moet ze aanklagen!!1eineineseeinseleven tuurlijk niet.. fabrikanten bepalen hun eigen verkoopprijs en als een verkoper daar nog 30% marge op gooit moet hij toch lekker zelf weten

[ Voor 22% gewijzigd door Bezulba op 01-10-2007 09:44 ]

blup

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
beany schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 09:32:
[...]

Kijk voor de grap eens naar de auto prijzen, hier in Nederland betaal je je ook scheel voor een nieuwe auto, en dezelfde auto in Duitsland kost een stuk minder - meer belasting. :(

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 09:36:
[...]

het zijn de consumenten prijzen op hun web site (ik snap dat als je via america iets koopt er invoerrechten en btw bij komen)
In de US is het gebruikelijk om hun 'BTW' niet in de prijs op te nemen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Janoz schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:08:
[...]

In de US is het gebruikelijk om hun 'BTW' niet in de prijs op te nemen.
Klopt, zelfs in de supermarkt bij de prijsbordjes is er geen BTW opgenomen.
Maar zelfs DAN is het verschil wel heel erg groot (het scheelt zo ongeveer de helft uiteindelijk en dan heb je invoerrechten in de VS wel meegerekend).

Saved by the buoyancy of citrus

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:36

voodooless

Sound is no voodoo!

Ze hebben toch helemaal geen BTW in de US?

Dannog, het prijspeil daar is lager dan hier, ook voor spullen die niet daar gemaakt worden. Kijk bijvoorbeeld naar speakerunits, zoals de Peerless XXLS. Daar betaal je in Nederland 183 euro voor (US prijs is omgerekend 134 euro). BTW doet er effe niet toe. Het gaat er natuurlijk om wat de consument in het betreffende land ervoor moet betalen. En dit is gewoon een product van een Deens bedrijf (weliswaar overgenomen door een Amerkaans bedrijf, maar de prijsverschillen waren eerder ook niet anders).

Andere voorbeelden zijn de producten van Apple, waar de dollarprijs gelijk is aan de europrijs, of game consoles.

Let's just face it: dit soort consumentenproducten zijn hier gewoon duurder dan elders...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:59

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik weet niet wat het in Zwitserland moet kosten (kan geen website vinden, blijkbaar is Genove een erg obscuur merk), maar als je in Zwitserland ook 500 euro minder betaalt, dan weet ik wel wat ik met de vakantie ging doen.
Voor dat prijsverschil kun je gewoon even op en neer rijden.

Signatures zijn voor boomers.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:48
Ze hebben toch helemaal geen BTW in de US?
Maar wel sales tax, die varieert per state maar is gemiddeld zo'n 9%. Hoef je echter niet te betalen als je online koopt buiten je state of residence.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Pagina: 1