Hallo Tweakers,
Ik heb weer eens een leuk probleempje
Afgelopen vrijdag is er een HDD overleden in de server.
Het betreft hier een Fujitsu Siemens Fibrecat N40i met daarop aangesloten een RX30 schijvenkabinet.
Nu zitten er in dat kabinet 10 schijven.
5 schijven in RAID0 op de ene controller, en 5 schijven in RAID0 op de andere controller.
Deze 2 RAID0's zijn gemirrored dmv de standaard 2003 software
Nu is 1 schijf dus overleden, deze heb ik vervangen, en de mylex software geeft aan dat alles nu weer klopt.
De Disk Management software van Microsoft denkt er dus anders over.

Als ik dus op reactivate volume druk, gebeurt er niets.
Nu is het zo, dat er best wel belangrijke data opstaat, en het werkt momenteel nog goed.
Maar de RAID1 draait dus op 1 poot, wat niet echt aan te raden is.
Nu heb ik alles al op tape staan, maar ik vroeg mij nu af wat ik het beste kan doen
Als ik nu "remove mirror" selecteer, en ik verwijder die "unreadable" schijf, wat gebeurt er dan met mijn bestaande data
En als ik die unreadable schijf nu weer formateer, en vervolgens weer aan de mirror toevoeg, gaat dat werken
Of maakt windows dan beide schijven in de mirror leeg 
Ik heb helaas zo snel geen testmogelijkheid, vandaar graag jullie ervaringen.
Ik heb weer eens een leuk probleempje
Afgelopen vrijdag is er een HDD overleden in de server.
Het betreft hier een Fujitsu Siemens Fibrecat N40i met daarop aangesloten een RX30 schijvenkabinet.
Nu zitten er in dat kabinet 10 schijven.
5 schijven in RAID0 op de ene controller, en 5 schijven in RAID0 op de andere controller.
Deze 2 RAID0's zijn gemirrored dmv de standaard 2003 software
Nu is 1 schijf dus overleden, deze heb ik vervangen, en de mylex software geeft aan dat alles nu weer klopt.
De Disk Management software van Microsoft denkt er dus anders over.

Als ik dus op reactivate volume druk, gebeurt er niets.
Nu is het zo, dat er best wel belangrijke data opstaat, en het werkt momenteel nog goed.
Maar de RAID1 draait dus op 1 poot, wat niet echt aan te raden is.
Nu heb ik alles al op tape staan, maar ik vroeg mij nu af wat ik het beste kan doen
Als ik nu "remove mirror" selecteer, en ik verwijder die "unreadable" schijf, wat gebeurt er dan met mijn bestaande data
En als ik die unreadable schijf nu weer formateer, en vervolgens weer aan de mirror toevoeg, gaat dat werken
Ik heb helaas zo snel geen testmogelijkheid, vandaar graag jullie ervaringen.