Java bied mij veel mogelijkheden tot regular expressions met zijn Pattern class, Matcher class en de vele methods in de String class. Maar toch lukt het mij niet om daadwerkelijk data uit een string te halen.
In PHP zou ik mijn probleem op de volgende wijze oplossen:
Het aanroepen van deze functie resulteert in de array "returnarray" waar, in dit geval, de eerste twee gedeelten van een MAC-adres in zullen staan.
Het is mij in Java prima gelukt dit voor elkaar te krijgen met booleans, dus of de regular expression "matched" of niet, maar ik krijg het niet voor elkaar om, zoals in dit geval, de eerste twee gedeelten van een MAC-adres terug te krijgen.
Kan iemand mij misschien helpen met een duw in de juiste richting?
In PHP zou ik mijn probleem op de volgende wijze oplossen:
PHP:
1
| preg_match_all("#([a-fA-F0-9]{2})-([a-fA-F0-9]{2}).*#Ui", $macaddress, $returnarray); |
Het aanroepen van deze functie resulteert in de array "returnarray" waar, in dit geval, de eerste twee gedeelten van een MAC-adres in zullen staan.
Het is mij in Java prima gelukt dit voor elkaar te krijgen met booleans, dus of de regular expression "matched" of niet, maar ik krijg het niet voor elkaar om, zoals in dit geval, de eerste twee gedeelten van een MAC-adres terug te krijgen.
Kan iemand mij misschien helpen met een duw in de juiste richting?