Toon posts:

Linksys WRT54G

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

misschien een stomme vraag maar ik zou graag deze router willen gaan gebruiken als range extender.

Beneden staat het modem en op de 1e etage staat de Linksys. Is het nu mogelijk om de linksys draadloos aan de router te koppelen en zo boven ook verbinding te krijgen?

en hoe moet ik hem dan instellen?

Pfoeei hé? ik hoop maar dat er een expert hier is die in ieder geval mijn vraag al eens begrijpt! :)

Groet en al bedankt voor alle hulp.

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:52
dit is inderdaad mogelijk, alleen weet ik niet of het kan met de standaard firmware, draai zelf dd-wrt

maar op m'n sitecom moest ik alle beveiliging zo zetten als op de linksys en dan met site survey kon ik op het netwerk als een client joinen en zo de range extenden

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Frunz,

hahaha, ik moet nog een hoop leren hoor ik al.

de wireless heb ik inderdaad zo ingesteld als op het modem beneden o.a.:

zelfde SSID
zelfde Wireless instellingen Shared key en ook de juiste key ingevoerd.

Maar moet ik niet iets aan ip adressen e.d. doen? staat nu op Automatic Configuration - DHCP
Router IP staat op 192.168.1.15 en beneden op 192.168.1.1
Subnetmask staat bij beide op 255.255.255.0

moet ik hier niet ook enkele instellingen veranderen?

Groet

Verwijderd

Topicstarter
Hoi nog even!

kan ik op de router boven de DHCP uitzetten? of heb ik dan geen toegang meer op de bovenste router?

Groet

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2007 23:02 ]

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:52
dat automatic configuration is voor je wan-poort (internet-aansluiting)
daar hoef je in principe niets aan te veranderen, je router heeft immer een statisch ip xxx.15
en hoeft er geen van het internet te krijgen

inloggen op je router boven zou je op ip-adres xxx.15 vinden (ook als dhcp uitstaat)

off-topic: hier op tweakers groeten we elkaar niet, omdat elke post al een groet opzich is
en een dubbelpost is ook niet zo netjes, daar hebben ze de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gifvoor uitgevonden

[ Voor 38% gewijzigd door Frunz op 30-09-2007 23:15 ]

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Verwijderd

Topicstarter
Zo zie je maar weer, ik moet nog veel leren! :) Maar bedankt voor de tips echter heb ik het nog niet aan de gang gekregen, ook ziet de router beneden in de woonkamer niet de router (ip xxx.15) van boven nog niet? We blijven proberen en hopen natuurlijk op meer tips! THX.
Pagina: 1