Toon posts:

Nieuwe receiver of niet

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag B&W 601 boxjes gekocht voor naast mijn PC... klinkt al super terwijl ik er nog goedkope speakerdraad tussen heb hangen ook. (mis alleen wat meer hoge tonen :O)

Ik gebruik alleen nog oude Denon DRA-400 reciever. Is dit een goede of kan ik beter voor rond de 200euro een nieuwe stereo versterker aanschaffen?
De persoon waarvan ik de speakers heb gekocht zei dat oude recievers vaak nog beter zijn als de nieuwe omdat die een veel stabielere output hebben oid :)

Bedankt.

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:32
Als je Denon geen mankementen vertoont zou ik die gewoon houden, tenzij je nieuwe features in een ander model nodig hebt. Verder mis je hoge tonen? Weet je zeker dat die in de bron horen te zitten?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:10
Ik ken de Denon niet, maar het lijkt me dat dat n prima ding is.
Een andere speakerkabel gaat jou echt geen beter geluid geven. Zolang de kabel maar voldoende dik is is alle kabel prima. 2.5mm2 is in de meeste gevallen perfect, soms is 4mm2 nodig (bij langere afstanden).

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

FatalError schreef op zondag 30 september 2007 @ 22:57:
Ik ken de Denon niet, maar het lijkt me dat dat n prima ding is.
Een andere speakerkabel gaat jou echt geen beter geluid geven. Zolang de kabel maar voldoende dik is is alle kabel prima. 2.5mm2 is in de meeste gevallen perfect, soms is 4mm2 nodig (bij langere afstanden).
ja en nee. Je kan natuurlijk wel een instap vd hull nemen die verzilverd koper gebruikt. Daarmee haal je het hoog wel wat meer op. verwacht geen wereld van verschil maar tov gewoon koper doet het wel wat. Ik heb eventueel nog wel wat meters liggen ergens....

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:12
GoT is geen 'Help, wat moet ik nemen?' forum, wij kunnen je niet vertellen of en wat je moet nemen.

Als die versterker (uit de jaren 80 als ik me niet vergis) geen gekke dingen doet heeft het weinig zin 'm te vervangen; de 601's zijn niet veeleisend en als PC speakersetup zal een andere versterker nagenoeg nul meerwaarde opleveren.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.