Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[algemeen] Vreemde timestamp

Pagina: 1
Acties:

• Lau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Lau

There can be only one...

Topicstarter
Hi,

Ik weet niet helemaal of dit de goede plaats is om deze vraag te stellen, maar ik ben bezig met een stukje reverse engineering van een netwerkprotocolletje wat gebruikt wordt voor het aansturen van een bepaalde applicatie. (jaja, lekker vaag, maar ook onbelangrijk)

Ik kom er helemaal uit, op het volgende na. De timestamp die meegestuurd wordt met bijvoorbeeld log data is in een formaat wat ik niet ken. Ik heb hieronder een aantal voorbeelden. (het gaat dus om het cijfer wat uit 2 delen gesplit door een "." bestaat.

code:
1
2
3
4
5
Vreemd: 39355.9042982407
Hoort volgend mij: 9/30/2007 9:42:11 PM te zijn

Vreemd: 39355.9133239236
Hoort volgens mij: 9/30/2007 9:55:11 PM te zijn

Heeft iemand een idee wat dit voor'n formaat is? Of misschien een richting waarin ik kan zoeken? Ik heb bijvoorbeeld de MySQL/PHP Reference manual al doorgespit, en al behoorlijk wat google zoekopdrachten hieraan vuil gemaakt.

Alvast heel erg bedankt :)

-edit-

De oplossing blijkt dus als volgt:

Het is de tijd die verstreken is sinds 01/01/1900 00:00:00. Het heet ook wel de tijd en datum in "Serial value" notatie.

[ Voor 7% gewijzigd door Lau op 30-09-2007 22:36 ]

Lau

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Volgens mij is het hetzelfde formaat wat Excel hanteert als je een datum naar een getal gaat omzetten. (althans, ik lijk het formaat te herkennen :))

Hopelijk helpt dit je iets verder :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Lau
  • Niet online

Lau

There can be only one...

Topicstarter
BtM909 schreef op zondag 30 september 2007 @ 22:18:
Volgens mij is het hetzelfde formaat wat Excel hanteert als je een datum naar een getal gaat omzetten. (althans, ik lijk het formaat te herkennen :))

Hopelijk helpt dit je iets verder :)
k, *vmware met Excel installeer*

Als ik iets gevonden heb kom ik er op terug. Bedankt :)

-edit-

Jaa! Het is ongeveer hetzelfde.. Ik ga verder zoeken... _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Lau op 30-09-2007 22:26 ]

Lau

• -Klimaks-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-11 17:46
Welke timestamp het juist is weet ik niet, maar het komt wel overeen met de functies datum- en tijdwaarde in Excel. Stuk voor de komma datum, na de komma tijd. Misschien kun je hier mee verder zoeken.

edit:
note to myself : niets anders doen tussen reply typen en versturen

[ Voor 17% gewijzigd door -Klimaks- op 30-09-2007 22:26 ]

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Lau schreef op zondag 30 september 2007 @ 22:22:

Jaa! Het is ongeveer hetzelfde.. Ik ga verder zoeken... _/-\o_
Niet ongeveer, precies hetzelfde :P

Zie ook: http://www.ozgrid.com/Excel/ExcelDateandTimes.htm

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Lau
  • Niet online

Lau

There can be only one...

Topicstarter
BtM909 schreef op zondag 30 september 2007 @ 22:29:
[...]

Niet ongeveer, precies hetzelfde :P
okok :P je hebt gelijk.. volgens mij staat er ook veel op http://www.glencoe.com/ps...rticle.php4?articleId=313

Thanks gasten! Hierdoor ga ik echt een stuk verder komen!

Lau

Pagina: 1