upc digital signaal splitsen via scart splitter

Pagina: 1
Acties:
  • 3.096 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234967

Topicstarter
ik wil 2 tv's aansluiten op mijn upc digital mediabox.

Vraag 1:
kan dat met een scart splitter of genereert dit heel veel signaal verlies?

Vraag 2:
Ik wil de 2e televisie aansluiten middels een Marmitek Invisible Scart 300.

http://www.vego.nl/marmit...k_invisible_scart_300.htm

hiermee kan ik in mijn optiek de afstand overbuggen (20 M) en tevens het afstandbedieningsprobleem oplossen.

of zit ik er helemaal naast??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234134

Anoniem: 234967 schreef op zondag 30 september 2007 @ 22:07:
ik wil 2 tv's aansluiten op mijn upc digital mediabox.

Vraag 1:
kan dat met een scart splitter of genereert dit heel veel signaal verlies?

Vraag 2:
Ik wil de 2e televisie aansluiten middels een Marmitek Invisible Scart 300.

http://www.vego.nl/marmit...k_invisible_scart_300.htm

hiermee kan ik in mijn optiek de afstand overbuggen (20 M) en tevens het afstandbedieningsprobleem oplossen.

of zit ik er helemaal naast??
Kan je niet beter de 2e scart aansluiten op de 2e aansluiting van je UPC kastje?
Want splitten geeft donkere lelijke beelden.
Ohja en zo'n draadloos systeem is altijd erg crappy van signaal.

Misschien moet je een UHF Modulator gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07 01:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op zich is de kwaliteit van de draadloze extender niet slecht (mits je hem redelijk goed kunt richten, er niet teveel storende muren tussen zitten en er niemand telkens tussendoor loopt), maar bedenk dat hij nooit beter kan worden dan composite (zie aansluitingen) en dat is de slechts mogelijke kwaliteit die je door je scart zou kunnen halen. Ikzelf gebruik ook een dergelijke oplossing, maar dat is voor een 15"slaapkamertv. Gezien het niet zo groot zijn van het scherm is het kwaliteits verlies acceptabel. Ik denk dat je met een goede 20m scart kabel via RGB een stuk betere kwaliteit kunt behalen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 234134 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 09:44:
[...]

Kan je niet beter de 2e scart aansluiten op de 2e aansluiting van je UPC kastje?
Want splitten geeft donkere lelijke beelden.
Ohja en zo'n draadloos systeem is altijd erg crappy van signaal.

Misschien moet je een UHF Modulator gebruiken
er zit geen 2e aansluting op dat upc kastje, upc vindt dat als je een tweede tv wilt aansluiten dat je dan maar een 2e decoder moeten huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Janoz schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 09:50:
Op zich is de kwaliteit van de draadloze extender niet slecht (mits je hem redelijk goed kunt richten, er niet teveel storende muren tussen zitten en er niemand telkens tussendoor loopt), maar bedenk dat hij nooit beter kan worden dan composite (zie aansluitingen) en dat is de slechts mogelijke kwaliteit die je door je scart zou kunnen halen. Ikzelf gebruik ook een dergelijke oplossing, maar dat is voor een 15"slaapkamertv. Gezien het niet zo groot zijn van het scherm is het kwaliteits verlies acceptabel. Ik denk dat je met een goede 20m scart kabel via RGB een stuk betere kwaliteit kunt behalen.
er zit maar 1 muur tussen en er loopt in principe niemand tussendoor.
maar van dat composite begrijp ik niet helemaal. Het signaal van het upc kastje (de decoder) is een digitaal signaal (toch?) wat normaal gesproken een hele strakke en duidleijke weergave geeft zeker tov het normale analoge signaal.
waardoor wordt nu het signaal slechter, door de splitter of door de draadloze extender?
en is het dan alsnog beter dan het reguliere analoge signaal ik beland ik dan weer op dat nivo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:54
Bedoeld wordt het type videosignaal. Composiet is de term voor een videosignaal waarbij het kleursignaal en het helderheidssignaal (bekend van zwart/wit tv) gemengd zijn, hierdoor onstaan kwaliteitsverliezen.

Met een slechte kwaliteit splitter gaat er mogelijk ook kwaliteit verloren, het zelfde geldt voor een draadloze extender: de verwerking van het signaal levert zeer waarschijnlijk kwaliteitsverlies op.

De kwaliteit van digitale tv wordt voornamelijk bepaald door het feit dat het transport digitaal geschiedt: je hebt geen last van de verliezen die optreden bij het analoog verzenden van het signaal uit de studio.

Of je na hetgeen je wilt een beter signaal overhoudt als dat je hebt met analoog is afhankelijk van de kwaliteit van het gebruikte .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 234967 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:41:
[...]

er zit geen 2e aansluting op dat upc kastje, upc vindt dat als je een tweede tv wilt aansluiten dat je dan maar een 2e decoder moeten huren.
:?

Iedere UPC DTV decoder die ik heb gezien heeft gewoon twee SCART aansluitingen hoor...

Wat voor type decoder heb je?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 15:40
Anoniem: 234967 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:46:
[...]
maar van dat composite begrijp ik niet helemaal. Het signaal van het upc kastje (de decoder) is een digitaal signaal (toch?) wat normaal gesproken een hele strakke en duidleijke weergave geeft zeker tov het normale analoge signaal.
Lijkt me dat je over het hoofd ziet dat het signaal maar digitaal is tot aan het kastje. Vanaf daar is het analoog via de SCART-kabel. Je riskeert dus wel degelijk van wat verlies te hebben met een splitter, al zal dat nog wel meevallen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 10:41:
[...]

:?

Iedere UPC DTV decoder die ik heb gezien heeft gewoon twee SCART aansluitingen hoor...

Wat voor type decoder heb je?
je hebt gelijk ik heb een thomson decoder met 1 uitgang voor tv en de andere voor DVD/Videorecorder.

nooit aan gedacht maar die kan ik natuurlijk ook allebei gebruiken voor in dit geval dus 2 tv's. :-)

blijft dus alleen de vraag nog wat beter is een scart kabel van 20 mtr of een draadloze verbinding.
in het eerste gavl speelt dan nog wel het probleem van de afstandbedienig, met de draadloze optie is dat opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234134

Anoniem: 234967 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 21:56:
[...]

je hebt gelijk ik heb een thomson decoder met 1 uitgang voor tv en de andere voor DVD/Videorecorder.

nooit aan gedacht maar die kan ik natuurlijk ook allebei gebruiken voor in dit geval dus 2 tv's. :-)

blijft dus alleen de vraag nog wat beter is een scart kabel van 20 mtr of een draadloze verbinding.
in het eerste gavl speelt dan nog wel het probleem van de afstandbedienig, met de draadloze optie is dat opgelost.
Ik zou echt iets van een UHF modulator gebruiken op scart 2. Dan zet hij je Scart om naar coax en kan je gewoon een coaxje naar je andere kamer trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:21
De tweede scart uitgang op je decoder is geen uitgang maar een ingang. Dit is gedaan zodat als je een tv hebt met slechts 1 scart ingang toch je DVD speler of videorecorder kan aansluiten op je tv. Je zal dus toch een scart splitter moeten gaan gebruiken.

Wie weet heb ik het fout, maar alle decoders die ik tot nu toe heb gehad(1 sagem en 2 verschillende samsungs) hadden allemaal 1 ingang en 1 uitgang. Anders zou het inderdaad wel erg eenvoudig zijn om een 2de tv aan te sluiten (ondanks het zap probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 234134 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:43:
[...]

Ik zou echt iets van een UHF modulator gebruiken op scart 2. Dan zet hij je Scart om naar coax en kan je gewoon een coaxje naar je andere kamer trekken.
UHF modulatoren geven je barslechte signaalkwaliteit- tenzij je tweede TV erg klein en brak is word je hier echt niet vrolijk van. Trek dan liever een enkele composite kabel ofzo, dat is niet dikker dan antennecoax en geeft wel beter signaal.
Erik070 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 23:20:
De tweede scart uitgang op je decoder is geen uitgang maar een ingang. Dit is gedaan zodat als je een tv hebt met slechts 1 scart ingang toch je DVD speler of videorecorder kan aansluiten op je tv. Je zal dus toch een scart splitter moeten gaan gebruiken.

Wie weet heb ik het fout, maar alle decoders die ik tot nu toe heb gehad(1 sagem en 2 verschillende samsungs) hadden allemaal 1 ingang en 1 uitgang. Anders zou het inderdaad wel erg eenvoudig zijn om een 2de tv aan te sluiten (ondanks het zap probleem).
Ooit eraan gedacht dat SCART twee kanten op werkt :?

Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Scart

Een SCART poort kan dus tegelijk in- en uitgang zijn. En dat is die tweede inderdaad :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik ga proberen om zonder splitter te werken, ik heb nl. de tv rechtsreeks op de 2e sacrt aansluiting gezet van de mediabox en dat werkt ook.

ondertussen ook een mediabox met opnamem mgelijkheid besteld (dus met harddisk)

heb gisteren de marmitek besteld, zodra ik dat ding binnen heb laat ik horen hoe e.e.a. werkt (en of het werkt:-))

grtn Hans
Pagina: 1