[Win2k3 Server] Probleem met netwerkwachtwoord policy

Pagina: 1
Acties:

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01 10:53
Ik ben dus in het bezit van een Windows 2003 Server die slechts dient als fileserver. Nu is het volgende probleem ontstaan icm Windows Vista:

Eerst werkte alle shares prima tussen de 2003 bak en de XP pc's. Zowel heb ik op de server als de client excact dezelfde gebruikersnamen en wachtwoorden gebruikt zodat ik gewoon met de clients de shares kan benaderen, dit werkt nog steeds goed tussen de XP pc's en de server. Echter heb ik nu op de Vista (business) laptop ook hetzelfde gedaan in de hoop dat dit gewoon zou werken..... niet dus :S

Ik moet een tijdje wachten en dan krijg ik vervolgens de melding dat ik geen machtigingen heb om de netwerkshare te benaderen. Nu heb ik het volgende gedaan op de laptop:
- gebruikersnamen en wachtwoorden nagelopen(staan goed en ook qua rechten goed)
- Control Panel -> User Accounts -> User Accounts -> Manage your network passwords. En hier handmatig de admin account gegevens ingevoerd (voor de zekerheid ook andere gebruikers geprobeerd en combinaties gemaakt zoals computernaam en IP adres etc)

Dit mocht allemaal niet baten. Nu vermoed ik dus dat ik iets moet aanpassen in de policy van de server. Normaal verschijnt er dus nu geen netwerkwachtwoord pop-up omdat de accounts hetzelfde zijn. Echter als ik via de Vista laptop naar mijn XP werkstation connect verschijnt er wel die pop-up waarin om een netwerk gebruikersnaam en wachtwoord wordt gevraagt. Dus nu ook mijn vraag, hoe kan ik in de server policys forceren dat deze pop-up verschijnt? Ik heb al praktisch overall gezocht maar kon het echt nergens vinden.

Alvast bedankt

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/