[MoH:A / Bioshock] Unreal 3 Engine games crashen?

Pagina: 1
Acties:
  • 362 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Het lijkt erop dat ik problemen heb met alle spellen die gebaseerd zijn op de Unreal 3 engine, nu in dit geval met Bioshock en MoH: Airborne. Beide spellen vertonen dezelfde soort crashes: Je bent eventjes aan het spelen ingame, hoogstens 30 seconden. Dan freezed het beeld, of wordt het beeld zwart. Het geluid speelt nog wel enige tijd door.

Ik ben, voor zover ik op Google wat heb kunnen vinden, ook niet de enigste die er last van heeft. Zie hier. Meerdere mensen beschrijven soortgelijke problemen, alleen geen enkele heeft tot nu toe een oplossing. Zelf *DENK* ik dat het ergens in de nVidia drivers verkeerd gaat.

Systeem specs:
C2Q600 @ 3.0
ASUS P5B-Plus VISTA
Club3D 8800GTS 640MB (ForceWare 163.71)
X-Fi XtremeMusic
2GB DDR2
WinXP Pro SP2

Alle hardware in mijn PC wordt aangestuurd middels de laatst beschikbare versies van de drivers.
Mocht iemand het probleem herkennen, of nog liever, een oplossing hebben, dan hoor ik dit graag!

• CrazyBliep
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-02-2021
Ik heb dat probleem ook gehad met een 8800 GTX. Tenminste ik denk dat ik hetzelfde heb gehad.
Zelf was ik ook aan het gamen, tot het beeld na een halve minuut uitsprong en ik een 'No signal error' kreeg.
Heb mijn videokaaart teruggestuurd, nieuwe gekrege en hetzelfde probleem. Op advies van een vriend heb ik toen de bios van het moederbord geupdate.
Hierna werkte elk spel zonder problemen en heb ik er nu nog steeds veel plezier van.
Het bleek dat mijn moederbord de kaart niet goed begreep.
"Updaten van de bios is op eigen risico"

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Mijn moederbord draait de laatste BIOS.
Ik ben er net achter gekomen dat de problemen zitten in de X-Fi geluidskaart. Heb met 163.44 en 163.71 ForceWare drivers getest. Met de geluidskaart aan -> graphical corruption en crashes. Met de geluidskaart uit draait het zonder problemen. Even bij Creative aankloppen voor nieuwe drivers dus :p

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem met een Ati x1950 pro, dit probleem is zo algemeen voorkomend dat het geen driver issue kan zijn. De fora van 2k games staan er vol mee.

In mijn geval speel ik Bioshock, kan 5 minuten spelen en alles loopt soepel dan bevriest het scherm terwijl het geluid door gaat, dan gaat mn scherm naar "going to sleep" en ebt het geluid weg om uiteindelijk als een gesamplde zenuwpees te blijven nabrommen. Kan alleen de PC nog keihard uitzetten. Dit is volkomen reproduceerbaar en gebeurt op scenewisselingen, niet in gameplay zelf.

Mogelijk gebruikt de engine een codec op je pc om de scenewisseling aan te sturen en gaat het daar fout....ik ben het onderhand zat.

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Het zit 'em dus wel echt in de Unreal3 engine?

Verwijderd

rippance schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 20:15:
[...]

Het zit 'em dus wel echt in de Unreal3 engine?
Of het de engine is of de code die de player aanstuurt weet ik niet, de *.bik files zijn hoog gecomprimeerd en moeten dus een stukje code gebruiken om te spelen, het komt op mij over dat er dan geheugen conflicten ontstaan ergens in het video subsysteem die de harde crash veroorzaken. Gaat het bij jou net zoals ik omschreef??

met radtools kun je de filmpjes afspelen en hij installeert een codec...zal eens kijken wat ie nu doet

BRB

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2007 20:20 ]

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Het is vergelijkbaar, vaak in het begin van een nieuwe map ofzo loopt hij vast en gaat het beeld uit. Ik heb zelf toch echt het idee dat het in mijn X-Fi kaart zit, maar kan dat niet 100% garanderen. Misschien van de week even Vista installen en kijken hoe het daarin loopt.

Verwijderd

rippance schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 20:36:
Het is vergelijkbaar, vaak in het begin van een nieuwe map ofzo loopt hij vast en gaat het beeld uit. Ik heb zelf toch echt het idee dat het in mijn X-Fi kaart zit, maar kan dat niet 100% garanderen. Misschien van de week even Vista installen en kijken hoe het daarin loopt.
Ik heb het in de lift naar beneden als je net op het droge bent en vervolgens in de volgende map als ik de spuit neem en naar beneden lazer....eenmaal op de grond moet je even afwachten wat er gebeurt en dan is het steevast raak

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Ok, bij mij is het een beetje random. Vaak wel in de eerste 2 minuten spelen dat ik een lockup krijg. Als je iets vind wat het op kan lossen, laat het weten :D Ik zal het zelfde doen :)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-12 15:14

Sebazzz

3dp

Hier geen problemen. Specs zijn een Athlon 6000+, een sappig overgeclockte 8800GTS/320MB, laatste beta Forceware, laatste chipsetdrivers voor de Asus M2N-SLI Deluxe, Vista32). Het draait hier zo stabiel en soepel als wat.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

2K heeft iig iets geknutseld en zoekt betatesters voor een patch

http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?t=13161

Verwijderd

Update,

In dit topic ATI x1950 Pro - crash topic

Wordt dit omschreven als de manier van crashen
Symptomen
Wanneer de kaart langdurig belast wordt:

* Het scherm gaat op zwart (monitor in standby)
* Geluid blijft even hangen
* PC reboot
* Nadat de PC zelfstandig is gereboot werken spellen vaak helemaal niet, totdat de stroom fysiek van de PC af is geweest
En dat is exact wat er bij mij gebeurt. Ik heb vervolgens atitool geinstalleerd en zie dat de GPU idle op 71 graden zit, zet ik 3dview aan, dan vliegt de temp binnen 45 seconden richting de 100!!! en hangt ie zichzelf op. Lijkt me duidelijk dat ik een brakke Sapphire heb....huil huil, jank jank.

Ik zal dit ook bij 2k melden voor alle X1950 bezitters en ga kijken of een RMA mogelijk is oid.

Lateronie!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-11 16:53

HKS-Skyline

Vroooom ?

ik ben geen programmeur, maar ik heb het zelfde probleem, al kwam ik het pas tegen nadat ik medal of honor bijna had uitgespeeld, en nu start hij gewoon niet meer, het beeld hing vast, het geluid bleef hangen 0,1 sec die blijft loopen zeg maar.

ik denk dat het te maken heeft met een datalek in de enginecode oid, de engine stuurt corrupte data naar de gpu, de gpu hangt zichzelf op, word ineens heel warm en slaat in een safemode, lijkt mij een logische verklaring.
ik wacht wel op een patch, ze verzinnen er vast wel wat op :p
Pagina: 1