Toon posts:

P5LD2, E6600 en een Sonata2

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
sinds enkele weken gelukkige bezitter van bovenstaande sonata2 en een betere koeling dan de standaard koeler (welke is dat niet?). In deze kast zit een betere voeding (meer watt) dan mijn standaard kastje welke ik eerst had. Nu heb ik hem vandaag eens geprobeerd over te klokken maar helaas stopt t bij de FSB op 299.
Wanneer ik hem op 300 zet boot ie niet eens meer. Ik had iets gelezen over een FSB wall, maar ook op 240 of 350 boot ie niet meer.

Het is een Asus P5LD2 met een E6600 en 2GB A-data (667) Mhz geheugen.

In de bios al vanalles geprobeerd:
SPD timings zelf aangegeven, Hyperpath 3 uitgezet, geprobeer de multiplier lager te zetten en dan op 6x300 te booten, werkte ook niet....

De PC start dan wel maar blijft dan hangen op een zwart scherm. Wanneer ik hem op 299 zet, dan piept ie eerst nog een keer en geeft dan beeld, bij de 300 doet ie dit niet...

heeft iemand ook ervaring hiermee???

EDIT: De gebruikte BIOS versie is 1903. Ik heb deze fouten ervaren in alle gedane biosupdates en dat zijn er al enkele....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2007 21:50 ]

Verwijderd

heb je wel ervaring met overclocken zoek anders eerst een even het e6600 oc topic op ;)

• Flip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:03

Flip

^^

Kijk anders als je dit euvel hebt of er enige BIOS-updates zijn uitgebracht, die het mogen verhelpen?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 09:42
Kijk in de overclock topics in Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen , daar is heel wat te vinden :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.