Toon posts:

[XP] Probleem met schijfopruiming

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had problemen met het Security Center van McAfee. Toen werd door McAfee aanbevolen Schijfopruiming van Windows XP uit te voeren. Ik heb dat geprobeerd en dat gaan gelijk bij het begin alle ventilatoren van mijn notebook snel draaien. Vervolgens komt er te staan: berekenen hoeveel ruimte vrij kan worden gemaakt door bestanden te comprimeren. Hier is hij dan 2 minuten mee bezig en vervolgens valt de computer ineens uit.

Ik denk dus dat de computer dat programma niet aan kan. Toen heb ik eerst defragmentatie uitgevoerd zodat de bestanden wat beter geordend stonden. Maar na deze defragmentatie lukt de schijfopruiming nog steeds niet.

Ik heb trouwens een Packard Bell K5300+ zie:
http://support.packardbell.com/nl/item/index.php?i=spec_mem_kigem&psn=230003470122

Wie heeft een oplossing voor mijn probleem? Alvast bedankt!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-04 15:19
Misschien is het handig om dan eens het tooltje CCleaner ( http://www.ccleaner.com/ ) te laten draaien. Deze leegt ook al behoorlijk wat temp mappen en overige rotzooi. ( bij de install NIET de yahoo toolbaar aangevinkt laten staan tenzij je dat graag wil :+ ).. Als het er volgens jou aan ligt dat je er teveel meuk op hebt staan, moet dat na een CCleaner run al redelijk opgelost zijn ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 19:47:
Ik had problemen met het Security Center van McAfee. Toen werd door McAfee aanbevolen Schijfopruiming van Windows XP uit te voeren. Ik heb dat geprobeerd en dat gaan gelijk bij het begin alle ventilatoren van mijn notebook snel draaien. Vervolgens komt er te staan: berekenen hoeveel ruimte vrij kan worden gemaakt door bestanden te comprimeren. Hier is hij dan 2 minuten mee bezig en vervolgens valt de computer ineens uit.

Ik denk dus dat de computer dat programma niet aan kan. Toen heb ik eerst defragmentatie uitgevoerd zodat de bestanden wat beter geordend stonden. Maar na deze defragmentatie lukt de schijfopruiming nog steeds niet.

Ik heb trouwens een Packard Bell K5300+ zie:
http://support.packardbell.com/nl/item/index.php?i=spec_mem_kigem&psn=230003470122

Wie heeft een oplossing voor mijn probleem? Alvast bedankt!
Ik vind eigenlijk dat Packard Bell en dit forum met elkaar vloekt, maar ala.

Punt 1: Je hebt wel het stroomkabeltje in de laptop zitten?

Je kan inderdaat ccleaner of systemcleanup (alleen met bestanden), ik gebruik die laatste.

Mischien wordt het tijd voor betere cooling: zoals de Notepal 1 van Coolermaster
Ik weet niet hoe snel je systeem momenteel is, maar mischien is ie gewoon erg traag. Uiteindelijk werkt dan alleen een herinstallatie van Windows XP...
Het kan zijn dat een of andere service (of meerdere) scant terwijl schijfopruiming wordt uitgevoerd.

Maar mischien kun je het probleem met McAfee even uitleggen want zo'n zogenaamd advies van de software hoeft niet altijd het beste te zijn, er wordt vaak ook gewoon een standaard antwoord gegeven door zo'n programma.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb de accu uit mijn laptop gehaald en de stroomkabel erinzitten. Want met de accu is hij zoiezo al minder snel, dus dan zou hij helemaal snel uitvallen.
Ik zal zo eens systemcleanup laten draaien, kijken of de schijfopruiming dan wel gewoon werkt. Het zou inderdaad aan te hoog wordende temperatuur kunnen liggen, maar ik vind dat ze daar bij het maken van de laptop wel rekening mee hadden mogen houden. Toen ik de laptop kocht was hij meer dan 1000 euro, dus ja, hoop geld. Inmiddels ben ik er wel achter gekomen dat de volgende laptop geen Packard Bell wordt.
Ik heb hier Revo Uninstaller geinstalleerd en daar bij de lijst van automatisch draaiende programma's de onnodige programma's uitgevinkt. Mijn systeem is nu niet echt heel traag. Alleen is hij wat traag bij intensieve bewerkingen als spellen en bijvoorbeeld defragmentatie.
Ik had eerst al een andere oplossing van McAfee gekregen en nu kreeg ik deze oplossing. Ik had het idee dat deze oplossing wel specifiek op mijn probleem is gericht, want mijn vragen werden een stuk beter beantwoord dan in het eerste standaard mailtje.

Eens kijken of het nu beter gaat....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb systemcleanup gebruikt en dat ging goed. Toen ik daarna schijfopruiming opstartte had hij alles veel sneller berekend. Toen heb ik alles aangevinkt behalve het grootste onderdeel: oude bestanden comprimeren. Na enkele minuten was de laptop klaar. Toen heb ik schijfopruiming opnieuw gestart en dus de oude bestanden laten comprimeren. Enkele minuten was de computer druk bezig, maar na een tijdje viel hij weer ineens uit. Is er misschien ook een ander programma om oude bestanden te comprimeren of kan dat ook met die ccleaner?