Ik zit hier met een extreem raar probleem. Ik heb een weekje geleden 1 GB DDR RAM gekocht, en in mijn computer gestoken. Na een paar keer van geheugenbank wisselen werkte hij. Vanochtend was ik aan het pokeren op mijn computer, en opeens slaat hij af. Een plotse reboot. Niets aan de hand dacht ik, aangezien ik mijn computer een beetje had overgeclockt (278 FSB ipv 200). In de BIOS weer de defaults geladen, en opgestart. En wat blijkt, na het Windows XP laadschermpje krijg ik een reboot.
Ik dacht natuurlijk dat het aan die extra 1 GB geheugenreep lag, dus die heb ik eruit gehaald. Maar dat haalde helaas niets uit. Toen heb ik alle randapparatuur losgekoppelt (PCI geluidskaart, 2e HDD). Dat haalde ook niets uit.
Volledig kaal doet de computer dus niets. Als ik gewoon met de twee 512 MB geheugenreepjes opstart (die het al ruim 4 jaar doen), gebeurt er ook niets. Ik kan de Windows Vista setup draaien, maar ik krijg een error als hij de bestanden aan het kopieeren is.
Ik snap werkelijk niet wat hier aan de hand is. Volledig kaal wil de computer niets doen, Windows laad hij niet, Windows setup ook niet. Nadat ik de hardeschijf had geformateerd nog steeds hetzelfde verhaal. De BIOS staat gewoon op optimized defaults, dus daar kan het ook niet aan liggen..
Weet iemand wat er hier aan de hand is, of is mijn computer zojuist overleden?
De computer waar het om gaat:
Asrock 865 PE (Half jaar geleden gekocht op de computerbeurs)
Intel E4300 (Half jaar geleden op de computerbeurs)
2x 512 MB DDR (ruim vier jaar oud)
1 GB DDR (Een week oud)
160 GB S-ATA HDD (ruim vier jaar oud)
200 GB IDE (1 jaar oud, ook aangekocht op de computerbeurs)
ATI X800 PRO (ruim vier jaar oud)
480 Watt voeding (ruim vier jaar oud)
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik dacht natuurlijk dat het aan die extra 1 GB geheugenreep lag, dus die heb ik eruit gehaald. Maar dat haalde helaas niets uit. Toen heb ik alle randapparatuur losgekoppelt (PCI geluidskaart, 2e HDD). Dat haalde ook niets uit.
Volledig kaal doet de computer dus niets. Als ik gewoon met de twee 512 MB geheugenreepjes opstart (die het al ruim 4 jaar doen), gebeurt er ook niets. Ik kan de Windows Vista setup draaien, maar ik krijg een error als hij de bestanden aan het kopieeren is.
Ik snap werkelijk niet wat hier aan de hand is. Volledig kaal wil de computer niets doen, Windows laad hij niet, Windows setup ook niet. Nadat ik de hardeschijf had geformateerd nog steeds hetzelfde verhaal. De BIOS staat gewoon op optimized defaults, dus daar kan het ook niet aan liggen..
Weet iemand wat er hier aan de hand is, of is mijn computer zojuist overleden?
De computer waar het om gaat:
Asrock 865 PE (Half jaar geleden gekocht op de computerbeurs)
Intel E4300 (Half jaar geleden op de computerbeurs)
2x 512 MB DDR (ruim vier jaar oud)
1 GB DDR (Een week oud)
160 GB S-ATA HDD (ruim vier jaar oud)
200 GB IDE (1 jaar oud, ook aangekocht op de computerbeurs)
ATI X800 PRO (ruim vier jaar oud)
480 Watt voeding (ruim vier jaar oud)
Alvast bedankt voor jullie reacties.