Asus V6 vervangen voor ???

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Na ruim 2 jaar zeer tevreden te zijn over mijn Asus V6 Centrino 1,86 Ghz 512MB ATI x600 80 GB HD en XPpro komt nu het moment dat mij HD te krap wordt. Dus aan het kijken voor een waardige opvolger.

Aangezien ik steeds tevreden ben over asus (voor de V6 een L3 gehad) en 2 jar garantie wel een meerwaarde vindt ben ik nu ook weer aan het kijken voor een Asus.

Hetgeen waar ik m voor gebruik is word, access, excel, second copy, Photoshop, Garmin mapsource. Waarvan de laatste 2 het meeste rekenwerk vragen.

Deed ik vroeger veel proberen/uitzoeken op computergebied ontbreekt me daar nu een beetje de tijd voor. Graag zou ik dan ook nog met XP pro blijven werken. Daar komt al meteen het eerste struikelblok. Bijna alle laptops worden tegenwoordig met een versie van Vista geleverd :(

Bij 4launch heb ik een asus F3E-AP113P gevonden.

De Processor: Mobile Intel Core 2 Duo T7250 (2.00Ghz) vind ik een beetje vreemd benaamd. Is een T7250 wel een 2.00 Ghz? In een tijdschrift (Chip) komt een 2.00Ghz uit als een Intel Core 2 Duo T7300... Maakt het woord Mobile in deze het grote verschil???? De T7250 komt niet eens voor in het overzicht in de Chip.

En de Videokaart zet me nog een beetje aan het twijfelen. De Intel Graphic Media Accelerator X3100 met gedeeld geheugen tot max 256 Mb. Spellen zullen niet snel op de laptop terecht komen. Maar het gedeelde geheugen brengt me toch aan het twijfelen....

Wie kan me over de streep halen of ik het wel of niet moet doen. Alternatieven zijn ook welkom ;)

macOS 15.5

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Harde schijf te klein en daarom je hele computer vervangen? Waarom geen nieuwe HD of een externe HD erbij kopen?

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Oscar Mopperkont schreef op zondag 30 september 2007 @ 19:04:
Harde schijf te klein en daarom je hele computer vervangen? Waarom geen nieuwe HD of een externe HD erbij kopen?
Dat heb ik ook overwogen. Een nieuwe 160 GB HD er in en nog een jaar verder werken met de computer. Dan zal de overstap naar Vista ook wel beter lopen. lees meer drivers etc beschikbaar voor Vista. Maar ja vervangen is ook wel leuk :)

macOS 15.5

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Die vervanger die je aandraagt is imho nou niet echt tig x beter dan je huidige laptop :/
Vervang dan gewoon je HD voor 'n 120GB'er ofzo en spaar lekker verder voor 'n veel betere laptop!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Shiznit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Gebruik je hem alleen thuis ?

Neem dan een Externe HDD, ben je met 100/150 euro klaar en heb je er zo minimaal 300Gb bij ;)

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
CLB schreef op zondag 30 september 2007 @ 19:14:
Die vervanger die je aandraagt is imho nou niet echt tig x beter dan je huidige laptop :/
Vervang dan gewoon je HD voor 'n 120GB'er ofzo en spaar lekker verder voor 'n veel betere laptop!
Ik meen dat ik op de processor en het intern geheugen toch een hele sprong vooruit ga?? Of zit ik fout ?

macOS 15.5

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ja tuurlijk wel, maar Word, Excel and so on werken net zo goed...
Alleen PhotoShop zou heel wat relaxeder draaien, maar om daar 'n laptp voor te kopen :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Backstage schreef op zondag 30 september 2007 @ 19:15:
Gebruik je hem alleen thuis ?

Neem dan een Externe HDD, ben je met 100/150 euro klaar en heb je er zo minimaal 300Gb bij ;)
Nee de laptop gaat ook mee op pad. Thuis heb ik een Nas (linksys NSLU2 met USB HD) systeem waar ik met sec copy een backup van al mijn bestanden maak. Ben dan ook bang dat met vista sec copy niet meer goed werkt.

macOS 15.5

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

error33 schreef op zondag 30 september 2007 @ 19:26:
[...]
Ik meen dat ik op de processor en het intern geheugen toch een hele sprong vooruit ga?? Of zit ik fout ?
Dat kun je zelf opzoeken. Gewoon een benchmark voor processors opzoeken, beetje eigen inzet is wel vereist. Het hangt ook af van het gebruik; bij tekstverwerken ga je het verschil niet merken.

Zoals anderen hier al aangeven: je reden op een nieuwe laptop te nemen is een beetje lachwekkend. Het is jouw geld ;) , maar het is een zinloze vervanging. Een externe harde schijf is voldoende, want de meeste bestanden zal je echt niet continue nodig hebben. Maar zelf weten.

Echter, dat ontslaat je niet van de verplichting om zelf eerst echt te zoeken. Opmerkingen als:
Deed ik vroeger veel proberen/uitzoeken op computergebied ontbreekt me daar nu een beetje de tijd voor.
Dan moet je geen nieuwe laptop nemen. Eigen inzet is hier een vereiste, "wat moet ik kopen" topics zijn GoT onwaardig.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:01
Tsja, wat is je budget dan? Met een F3Sc/F3Sv heb je dezelfde laptop maar den met resp een GeForce 8400M en GeForce 8600M.

Volgens mij kun je voor 100 euro meer beter de duurdere F3Sv halen bij 4launch. Heeft namelijk een hogere resolutie en dat is prettig met photoshop :).

[ Voor 39% gewijzigd door GENETX op 30-09-2007 19:45 ]

Verwijderd

je kan ook een acer 7520 halen. (3modelen)
Ik heb de tweede model met amd 64x2 turion 1,8g met nvidia 8400gs.
900euro

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Als je al Asus fan bent en geen hdd maar toch een laptop wilt kopen lijkt het advies van Genetx me zo gek nog niet. Die intel kaart met gedeeld geheugen zou ik maar gewoon vergeten om je twijfels te bevestigen, zeker met het oog op Vista en photoshop is enig dedicated v-ram wel gewenst, Acer zou ik je persoonlijk niet aanraden vanwege de doorgaans verrotte bouwkwaliteit.

Die T7250 is overigens echt 2Hhz, het is de opvolger van de T7100 en heeft net als deze 2mb cache aan boord ipv 4mb zoals de T7300 en hoger. Hiervoor hoef je 'm overigens niet te laten liggen hoor, voor jouw gebruik zijn de prestaties meer dan voldoende.

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
De F3SV is binnen het budget. Maar Vista staat me nog niet zo aan.

Het is zeker een mooie opvolger Dan zal ik de F3E laten vallen met de gedeelde video kaart.

Storm316 en GENETX thanx voor de duidelijke uitleg :)

macOS 15.5

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:01
Vista moet je even aan wennen, echter verkies ik zelf Vista boven XP op dit moment op dit soort laptops. Je zou even in het F3 topic kunnen kijken. Er zijn meer mensen met de F3Sv die XP er op hebben staan.

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Graag gedaan. Ik ben het trouwens wederom met Genetx eens. Ik zat zelf absoluut niet op een nieuw OS te wachten, maar ik werk nu een maand of 3 met Vista en ben er zeer over te spreken. Ik zie er zelf een hoop voordelen in ten opzichte van XP en zolang je zorgt dat je genoeg ram (2Gb is ruim voldoende voor de meeste gebruikers) aan boord hebt draait het prima op de nieuwere notebooks. Bovendien is inmiddels bekend dat SP1 begin volgend jaar uit komt waarna waarschijnlijk de meeste kinderziektes er wel uit zullen zijn. Probeer het gewoon even, als het niet bevalt kun je altijd nog terug naar XP.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:00

Thandor

SilverStreak

gambieter schreef op zondag 30 september 2007 @ 19:30:Dan moet je geen nieuwe laptop nemen. Eigen inzet is hier een vereiste, "wat moet ik kopen" topics zijn GoT onwaardig.
Dat klopt als een bus :). Zie ook het CSL Beleid.

Voor informatie, zie ervaringentopics, benchmarks en reviews :). Wellicht is [BBG] Studenten notebook zomer 2007 ook interessant.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.