Receiver op Subwoofer

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02 20:32
Ik heb een Harman Kardon AVR 335 receiver met daarbij de HKTS11 speaker set van HK.

Is het slecht voor de receiver of subwoofer als ik de receiver boven op de subwoofer zou zetten ? Dit zou mij namelijk beter uitkomen qua ruimte. Of moet er een afstand tussen zitten ?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:50

GaMeOvEr

Is een hork.

Lijkt me niet ideaal wegens 2 zaken:

- Trillen van de subwoofer, dus ook je Receiver
- Magnetisch veld van de subwoofer, waarvan je Receiver eventueel op hol zou kunnen slaan.

Ik zou dan eerder iets over de sub heen zetten (wat er met de poten langs kan) en daar dan de receiver opzetten, zodat de sub vrij staat, en je receiver ook niet in contact komt met je sub.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Magnetisch veld valt bij de meeste subs wel mee is mijn ervaring, heb mijn receiver zelfs aan de zijkant van de sub staan (als in receiver onder in een kast, sub achter de kast op de grond) en dit heeft geen invloed op elkaar, ook niet bij extreem hoge volumes.
Maar de receiver OP de sub zetten is inderdaad niet bevorderlijk voor de flatcables en display van je receiver, een paar dagen later kun je het geluk hebben dat de flatcables niet goed meer contact maken met alle gevolgen van dien (geen display, decoderboard dat niet meer werkt, tuner vangt niets meer op etc).

• maikel7
Bedankt voor de reacties!

Dus er op zetten is geen goede optie, maar dicht in de buurt zou geen problemen opleveren ?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:50

GaMeOvEr

Is een hork.

Neu, als je sub een beetje goed afgeschermd is, kan hij best op een centimeter 15 a 30 moeten kunnen staan. :)

Aannames zijn fataal.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:42

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik heb dit al vaker gedaan en heeft nooit problemen gegeven. Misschien dat een CD of DVD speler er wel eens van wil overslaan, maar ook dat acht ik onwaarschijnlijk.

Probeer het gewoon uit. Als het raar gaat doen merk je dat snel genoeg.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• maikel7
voodooless schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:22:
Ik heb dit al vaker gedaan en heeft nooit problemen gegeven. Misschien dat een CD of DVD speler er wel eens van wil overslaan, maar ook dat acht ik onwaarschijnlijk.

Probeer het gewoon uit. Als het raar gaat doen merk je dat snel genoeg.
Je bedoelt gewoon de receiver op de sub zetten ?

Gaat alleen om de receiver dus CD's en DVD's zullen niet overslaan :)
Pagina: 1