[OneCare] Geen back-up op DVD+RW

Pagina: 1
Acties:

• bits
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-12-2023
Een tijdje geleden heeft mijn oma (zonder mij natuurlijk :9) Live Onecare gekocht omdat dat werd aanbevolen in de winkel (Microsoft was immers degene die het langst met Vista heeft kunnen experimenteren en dus op het moment, vlak na het verschijnen van Vista, het beste anti-virusproduct zou kunnen leveren).
Na installatie bleek dat OneCare ook geregeld back-ups wou maken. Daar heb ik natuurlijk helemaal niks tegen omdat het heel verstandig is om af en toe een back-up te maken (iets wat ik zelf verzuim te doen, maar mijn verloren data is dan ook niet echt wereldschokkend ;) ). Speciaal hiervoor heeft ze DVD+RW's in huis gehaald (niet-herschrijfbare dvd's zijn na verloop van tijd immers nutteloos (oude data erop) en belasten het milieu meer. Bovendien werken herschrijfbare net zo goed!).
Dus ik maak keurig mijn back-ups, en de volgende keer als het weer moet, pak ik gewoon hetzelfde dvd'tje, formatteer ik even en dan kan ik hem hergebruiken!

Niet dus...
De enige manier om mijn back-ups op dvd te krijgen, is door een nieuwe te pakken! Zelfs na snelformatteren, grondig formatteren en grondig formatteren in Nero 7 Ultra (op een andere computer)!

De betreffende foutmelding:

Door onbekende problemen kan Back-up op dit moment niet doorgaan. U kunt het later opnieuw te proberen of u kunt uw computer opnieuw opstarten. Als het probleem zich blijft voordoen, kunt u contact opnemen met klantenondersteuning.

Verder niks. Geen code, geen extra bericht.. Helemaal niks!

Ik heb het al getest, het ligt niet aan de dvd: Ik heb 2 Imation en 1 Maxell DVD+RW's gebruikt, en allemaal hebben ze hetzelfde probleem.

Dus: Wat probeer ik te doen? Back-up maken in OneCare
Hoe probeer ik het te doen? In Windows Vista Home Premium (32 bits), op een Acer Aspire 5102WLMi laptop met een DVD-Super Multi double layer dvd-drive (ondersteund alle dvd-formaten).
Wat is het resultaat? Een foutmelding en een hoop frustratie
Hoe vaak treedt dit probleem op? Altijd (ook na updates, die helpen niet).

Iemand die me zou kunnen helpen dit niet-milieuvriendelijke probleem op te lossen? :>

offtopic:
Schaamteloos geript van mijn servicerequest aan Microsoft, die het ook niet schijnen te weten :+

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:44

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Is de booktype misschien gewijzigd in DVD-ROM? De combinatie van Alcohol 120% en Nero schijnt dit te veroorzaken.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• bits
Vista geeft gewoon aan dat er een DVD+RW in zit. Bij een film-dvd zegt hij alleen maar dat het slechts een DVD is (dus zonder toevoeging).
Ik denk niet dat het hier aan ligt, maar wellicht wel iets in die trant.. Moet ik het anders met een programmatje als DVDinfoPro nog een keer recht zetten?

• bits
Met hulp van de helpdesk (nee, niet HlpDsK :9) is het me gelukt het probleem op te lossen.
Het had te maken met de UDF instelling van de DVD. Door hem op UDF 2.01 te branden (in Nero, eerst een dvd branden met dat formaat en hem daarna snel wissen) lukt het wel.

Toch bedankt :)