Toon posts:

MS Exchange - Send as

Pagina: 1
Acties:
  • 501 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

We gaan op kantoor een helpdesk departement oprichten. Ik heb een distribution group support@xxx.com gemaakt met als members de helpdesk mensen.

Mails versturen naar dit werkt perfect en iedereen krijgt deze aan.

Nu als de mensen reply'en zouden de mails gestuurd moeten worden vanuit 't distrubution group adres (support@xxx.com).

Na wat research heb ik begrepen dat dit mogelijk is door de properties van de group op te vragen in ADUC, security - advanced, de users te adden en "Send As" permissie te geven.

Na in outlook het "FROM:" field te hebben toegevoegd en daar de naam van de groep te zetten, lukt het niet om vanuit dat adres mails te versturen. Ik krijg steeds de melding:

"You do not have permission to send to this recipient. For assistance, contact your system administrator."

Ik dacht dat het miss lag aan 't trage Microsoft updaten van permissies maar 3u later krijg ik nog steeds dezelfde melding.

Any ideas?

Alvast bedankt!

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Kijk bij Exchange General, delivery options. Daar kun je send as rechten toevoegen

Sign here against sigs

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-02 19:39

ralpje

Deugpopje

Marlibica schreef op zondag 30 september 2007 @ 18:46:
Kijk bij Exchange General, delivery options. Daar kun je send as rechten toevoegen
Dat heeft hij al gedaan:
Na wat research heb ik begrepen dat dit mogelijk is door de properties van de group op te vragen in ADUC, security - advanced, de users te adden en "Send As" permissie te geven.
De foutmelding geeft aan dat je niet naar dat adres mag versturen.
Kan het zijn dat bij replyen gestuurd wordt naar de distibution group en die group alleen mails van buitenaf mag ontvangen (wat volgens mij standaard zo is bij een distribution group)?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:24
Een distribution-group kan helemaal geen mails versturen, afaik. Je zult een mailbox aan moeten maken met het adres.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
't is Gelukt.

Ik moest gewoon wachten tot de GAL geupdate was, maar dit duurt enorm lang.

Iemand een idee hoe ik da kan versnellen? De RUS staat al op "always run".

Bedankt.

Verwijderd

Send As is een store recht dus de RUS zou daar niks mee te maken moeten hebben. Zie onder andere Users cannot send e-mail messages from a mobile device or from a shared mailbox in Exchange 2000 Server and in Exchange Server 2003
Note If you do not restart the Microsoft Exchange Information Store service, the Microsoft Exchange Information Store service will update its permissions cache to make the new permissions take effect according to the value that is set in the following registry subkey:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\MSExchangeIS\ParametersSystem

Value name: Mailbox Cache Age Limit
Value type: REG_DWORD
Radix: Decimal
Value data: The mailbox information cache age limit in minutes.
The default value for this registry entry is 120 minutes (two hours). If you modify this registry entry, you must restart the Microsoft Exchange Information Store service.

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

ralpje schreef op zondag 30 september 2007 @ 18:48:
[...]

Dat heeft hij al gedaan:

[...]
Toch nog ff: dat had hij dus NIET gedaan, hij had het bij security en niet bij exchange general gedaan. Any way, 't is al gefixed.

edit:

Ik heb het nog even gechecked: Wat ik bedoelde was send on behalve en dat werkt inderdaad niet op een groep.

[ Voor 22% gewijzigd door Marlibica op 30-09-2007 19:57 ]

Sign here against sigs

Verwijderd

Topicstarter
Het duurde wel effectief 4uur vooral eer ik mijn distribution group in de GAL zag verschijnen. Ik werk in cached mode maar deed altijd een tools - send/receive - download address book.

Die reg aanpassing zal ik zeker al eens proberen...

Verwijderd

Tsja, je kan natuurlijk geen rechten uitdelen als de groep niet compleet gestampt is door de RUS, maar op zich is de Information store cache 2 uur en de rechten staan op de store. En als het zo lang duurt om een groep te stampen zou ik dat eens gaan troubleshooten. Om het snel op te lossen kan je de RUS update forceren. 4 uur heb ik alleen in grote omgevingen gezien. Je zou eens diagnostics logging op MSExchangeAL kunnen aanzetten en dan testen.
Pagina: 1