Externe hardeschijf

Pagina: 1
Acties:

• erikfw
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Ik heb van een klasgenoot een externe hardeschijf hier liggen. Maar als ik hem aansluit word hij vreemd genoeg niet herkent.
Er komt een pop-up dat het aangesloten usb apparaat onbekend is. Ik heb geen flauw idee hoe ik dit kan oplossen...
Onder Vista en onder XP heb ik precies het zelfde probleem, met dezelfde mededeling.

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
speciale drivers voor nodig?

Trouwens, geef eens wat informatie over die schijf 8)7

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Merk en type harde schijf? Specificaties computers + Windows? Foutmeldingen?

Je omschrijft het probleem zonder ook maar een greintje informatie toe te voegen. Of mogen alleen helderzienden meedenken? ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Zo te horen is de externe schijf een versie met een 2,5" HDD, die dus enkel door de USB wordt gevoedt. Als dit het geval is, leveren je USB poortjes waarschijnlijk te weinig vermogen.
Als je ze op een FRONT-USB hebt aangesloten, probeer dan eens een USB poort aan de achterzijde van je computer. Of een niet-gevoede USB-HUB in gebruik misschien? Die willen ook nog wel eens voor dergelijke problemen zorgen...

• erikfw
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Het gaat idd om een 2,5", zonder eigen voeding. Maar het probleem is opgelost! Want zoals je al zei, de front usb gaf niet voldoende stroom. Heel stom van mij ook dat ik niet een andere usb poort heb geprobeerd... Maar thanx!