[PHP] Session probleempje (no newbie)

Pagina: 1
Acties:

• qniens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:35
Hoi, ik heb een probleempje met sessions in PHP. Wat is namelijk het geval:

Als ik mijn pagina voor de eerste keer bezoek(met de zelfde active browser) plaats php achter elke link wat session gegevens. Dit doet ie maar 1 keer(als je dus refreshed staan die gegevens niet meer achter de links)

MAAAR hij plaats ook die session info achter een java scriptje van Nedstat wat vervolgens fouten genereerd.

Mijn vraag is dus: Hoe kan ik dat uit zetten dat PHP de eerste keer session info mee geeft met een link?
Alvast bedankt,
Quinten Niens

ps.
Hier is een klein voorbeeldtje:
<script type="text/javascript" language="JavaScript">
<!--
d=document;
d.write("[img]"\?PHPSESSID=b4638cb0b57465feb74e20ef3e92601a""http://nl.nedstatbasic.net"); d.write("/cgi-bin/referstat.gif?"); d.write("name="wp-werkers&refer=""); d.write(escape(document.referrer)); d.write("\"[/img]");
// -->
</script>
[edit]
Sorry, info vergeten te geven:
Ik draai:
Win2kPRO IIS (weet niet welke versie, die er bij zit iniedergeval)
php-4.0.3pl1-Win32
mysql-3.23.31-win

www.shocobra.com

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik weet het niet precies meer, maar php heeft 1 of andere optie waarmee je kunt kiezen of de session ID automatisch als parameter aan een link wordt meegegeven, of dat er gebruik wordt gemaakt van een cookie.. Je zult echt ff in de PHP-manual moeten kijken, daar staat het dacht ik wel in (Bij function reference en dan sessions)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

In je php.ini staat een regel:
session.use_cookies = waarde
als je de waarde op 1 zet wordt de sessie id in een cookie opgeslagen volgens mij :)

• Breuls
  • Laatst online: 12-02 16:35

Breuls

Bad Wolf

Op maandag 12 februari 2001 07:53 schreef CoDeR het volgende:
In je php.ini staat een regel:
session.use_cookies = waarde
als je de waarde op 1 zet wordt de sessie id in een cookie opgeslagen volgens mij :)
Ik ben ook een beetje met sessions bezig...
In m'n phpinfo() kan ik zien dat session.use_cookies idd aan staat, maar ook ik heb bij een eerste bezoek een ?PHPSESSID=blablabla achter iedere link, tenzij er al een cookie staat dan.

Is de ini-file de enige plek om in te stellen dat je cookies wilt gebruiken? Kan het explicieter? Want ik wil best wel graag van die URL af. :)

• Nazgul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10-2022

Nazgul

Digital Pizza Crew

There are two methods to propagate a session id:

- Cookies
- URL parameter

The session module supports both methods. Cookies are optimal, but since they are not reliable (clients are not bound to accept them), we cannot rely on them. The second method embeds the session id directly into URLs.

PHP is capable of doing this transparently when compiled with --enable-trans-sid. If you enable this option, relative URIs will be changed to contain the session id automatically.
The session management system supports a number of configuration options which you can place in your php.ini file. We will give a short overview.

...

- session.use_cookies specifies whether the module will use cookies to store the session id on the client side. Defaults to 1 (enabled).

...

- session.use_trans_sid whether transparent sid support is enabled or not if enabled by compiling with --enable-trans-sid. Defaults to 1 (enabled).
Gevonden op de php site. Misschien heb je er wat aan.

No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Verwijderd

Damn, hoezo oude topics uit de sloot halen, topic is een jaar oud |:(

• Breuls
  • Laatst online: 12-02 16:35

Breuls

Bad Wolf

Op vrijdag 15 februari 2002 08:08 schreef Nazgul het volgende:
Gevonden op de php site. Misschien heb je er wat aan.
Tnx, maar zo is het idd al ingesteld.
Het klopt ook, want bij iedere volgende pagina staat er niks meer achter de URLs in de links. Het is echt alleen bij het eerste bezoek wanneer er nog geen cookie is...

Maar ik ga wel wat prutsen dan, heb zelf ook in wat boeken zitten bladeren en niet echt een oplossing gevonden.
Op vrijdag 15 februari 2002 08:20 schreef CoDeR het volgende:
Does that matter? De inhoud wordt er niet minder om hoor..

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Op vrijdag 15 februari 2002 08:20 schreef CoDeR het volgende:
meldt dit ajb in SU de volgende keer
Breuls heeft gewoon een aanvullende vraag die prima in dit topic kan
hij zegt niet iets van "huh dat werkt niet"
<hr>
en nu weer on topic ajb :)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)