Toon posts:

Vista en Wep beveiliging

Pagina: 1
Acties:
  • 1.426 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een laptop met Vista die ik met een airport router wil verbinden. Zonder beveiliging en met WPA heb ik er wel een verbinding mee. Alleen ben ik beperkt tot het gebruik van de WEP beveiliging omdat er nog een andere airport WDS router aanwezig is die geen WPA accepteert.

128 Bit WEP wordt niet door Vista ondersteunt lijkt het, 40 Bit wel maar bij het invoeren van de juiste hexadecimale sleutel (enige wat nodig is) wordt er geen verbinding gemaakt.

Heeft iemand hier ervaring mee? De enige oplossing lijkt nu te zijn om zonder beveiliging te werken of XP te installeren. :P

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik draai hier met een 64bit WEP encryptie (staat nog een oud 11mbit pctje te draaien, die geen WPA accepteert) op mijn workstation met Vista.
Nog geen andere soorten geprobeerd eigenlijk, maar WEP zou dus gewoon moeten draaien voor zover ik weet.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 16:50:
Ik heb hier een laptop met Vista die ik met een airport router wil verbinden. Zonder beveiliging en met WPA heb ik er wel een verbinding mee. Alleen ben ik beperkt tot het gebruik van de WEP beveiliging omdat er nog een andere airport WDS router aanwezig is die geen WPA accepteert.

128 Bit WEP wordt niet door Vista ondersteunt lijkt het, 40 Bit wel maar bij het invoeren van de juiste hexadecimale sleutel (enige wat nodig is) wordt er geen verbinding gemaakt.

Heeft iemand hier ervaring mee? De enige oplossing lijkt nu te zijn om zonder beveiliging te werken of XP te installeren. :P
Ik zou geen WEP meer gebruiken. Door verbeterde technieken is WEP in slechts enkele minuten te kraken, gedemonstreerd door de FBI in 2005. Oude WEP-apparatuur is soms door middel van een firmware upgrade in staat om WPA te ondersteunen.
Zie hier voor wat meer info daarover:

Als je toch per se WEP wilt gebruiken kun je hier zien hoe dat moet. (beetje naar beneden scrollen)

[ Voor 13% gewijzigd door Turdie op 30-09-2007 17:08 ]

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:12
Ohja, want zijn buren zijn vast mensen die beveiliging kraken, WEP is prima tegen ongevraagd lenen.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, alleen zit ik hier in een buurt waar geen geeks zitten en omdat WEP het enige is dat samenwerkt met WDS is deze minimale beveiliging voor mij hier wel voldoende. :)

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
SCIxX schreef op zondag 30 september 2007 @ 17:06:
Ohja, want zijn buren zijn vast mensen die beveiliging kraken, WEP is prima tegen ongevraagd lenen.
Misschien rijd er wel iemand voorbij die het kraakt..

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
guidovb999 schreef op zondag 30 september 2007 @ 17:09:
[...]

En dan kan die persoon even gebruik maken van de internetverbinding. Yay *O*

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
guidovb999 schreef op zondag 30 september 2007 @ 17:09:
[...]

Als iemand daar al de moeite voor neemt vind ik het ook geen probleem dat hij even meesurft ;) Ik zit momenteel nog in uithoek van een dorp, niet in een drukke stad :P

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

WEP is als een 1 ster sleutelgat, helaas ja..ik ken genoeg apparatuur die echt problemen heeft met WPA! Zoals PSP!'s ... Playstation 3's ( grumble pak het netwerk nou kreng! ) etc..etc..

Ja WEP is zwak maar helaas soms moet je er wel aan!

Voor TS, zelf zit ik nog op bedrade netwerken omdat ik gewoon teveel problemen blijf behouden met Wireless! Een vriend heeft een onbeveiligde Wireless connectie draaien maar..heeft een BSD server draaien met een VPN. Ja hij is een linux geek!

[ Voor 33% gewijzigd door swampy op 30-09-2007 17:22 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
swampy schreef op zondag 30 september 2007 @ 17:19:
WEP is als een 1 ster sleutelgat, helaas ja..ik ken genoeg apparatuur die echt problemen heeft met WPA! Zoals PSP!'s ... Playstation 3's ( grumble pak het netwerk nou kreng! ) etc..etc..
Tja.. ik heb nog 2 andere mogelijkheden. Ik ga eens kijken of er voor de Airport ook een update is die het WPA icm WDS probleem oplost. Als dat niet lukt haal ik wel een losse usb adapter voor die ene mac. Kan ik de extra airport express wel gebruiken voor het draadloos streamen van muziek of maak ik er wel een printserver van.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2007 18:37 ]

Pagina: 1