[DVD-R] Zelfde mediacode, ander merk?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.085 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hoe zit dat nou utegenwoordig? ik zit een beetje rond te zoeken om een leuke spindle te kopen. maar ik wil wel een beetje goede DVD's hebben.

nu zie ik op bijvoorbeeld opus Verbatim met mediacode: MCC 03RG20 maar ook MediaRange met MCC 03RG20 en nog wat merken.

betekend dat dus dat MediaRange (die dus best wat goedkoper is) dezelfde dye (en dus kwaliteit) heeft als die verbatim? het zijn dan toch in mijn ogen precies dezelfde DVD's maar dan met een ander merk erop? of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

zou best kunnen, is niet het eerste product waar het naampje op de verpakking de prijs bepaalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Imperium schreef op zondag 30 september 2007 @ 16:46:
betekend dat dus dat MediaRange (die dus best wat goedkoper is) dezelfde dye (en dus kwaliteit) heeft als die verbatim?
Nee, MediaRange misbruikt de Verbatim code om zowel de gebruiker als de DVD brander te misleiden.
Zo groot is het prijsverschil met 'echte' Verbatims niet dus ik zou het risico niet nemen.
Er zijn een aantal merken die 'echte' Verbatims verkopen onder hun naam (vb. TDK, Philips, ...) maar die zijn zelden goedkoper.

En om het helemaal ingewikkeld te maken: Verbatim maakt haar (single layer) schijfjes ook niet zelf meer maar laat ze maken door andere bedrijven. Maar die schijfjes voldoen wel aan een hoge kwaliteitsstandaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Volgensmij worden de schijfjes in dezelfde fabriek (volgens het zelfde procedee) gebakken voor verschillende merken. Daarmee is dus nog niet gezegd dat de afwerking(bovenste lagen van de dvd) bij beide van dezelfde kwaliteit is. Ook kan het zijn dat de kwaliteitscontrole de verbatims duurder maken.

I, for one, like Roman numerals