Graag hulp bij keuze tussen nieuwe router/switch

Pagina: 1
Acties:

• SpicyVokda
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:42
Beste mensen,

Men router heeft het begeven.
Goed, nu wil ik graag een nieuwe hebben.
Nu zit ik te denken of ik een router of een switch wil gaan kopen.
In ons huis is 1gb lan kabel aangelegd. Dus die router/switch moet dat kunnen ondersteunen.

Dus, wat zou handiger wezen:

mid range/high end router
of
mid range/high end switch

ps: er hoeven maar 4 poortjes te hebben om aan te sluiten.
1 - pc
2 - laptop
3 - laptop van mam's
4 - network storage
De rest gaat via de w-lan (als ik niet bij mijn bureau zit, maar beetje relaxed voor de tv aan't msnen dan zit ik op w-lan. En men pa zit ook altijd op w-lan)

Szaby

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik zou dan voor deze kiezen is een goede router met wat je nodig hebt:

Linksys WRT-150N

• SpicyVokda
die heeft ingebouwde wireless maar op men modem heb ik al wireless, dus die hoef ik niet.

Szaby

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:37
Moet er ook gerouterd worden? of doet het modem dat al voor je? In het laatste geval heb je aan een switch genoeg ( is ook goedkoper dan een router).

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De pricewatch afzoeken naar Gigabit switches (blijkbaar routert je modem al), en reviews opzoeken. Beetje eigen inzet is wel gewenst, welke heb je zelf al gevonden?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• SpicyVokda
sorry voor te weinig info, dus hier komt het

Mijn modem doet de routing al idd. Er zitten 4 gig lanpoorten in. 1 is in gebruik door mijn FON w-lan & 1 gebruikte ik voor men router. (die nu stuk is)

Ik had al zoiets bedacht dat ik geen router nodig zal hebben omdat er al 1 is ingebouwd in onze modem. Goed, ik zal nu es gaan zoeken naar switch die goed zijn....kom gauw weer terug :)

• BasKrie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-01 19:54
Misschien een idee om 1 van die laptops op w-lan over te zetten, heb je helemaal niks nodig :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
Simpele switch erbij en klaar...

Overigens zie ik niet waarvoor je gigabit nodig hebt. Vrijwel alle consumenten-NAS-oplossingen die ik ken halen de 100mbit snelheid nog nieteens...

Ik heb netwerkstorage oplossingen gezien (WD World) met gigabit, maar die in praktijk nog geeneens 100mbit vol kregen..

Tenzij je files onderling shared, of die netwerkstorage een doos is die ook daarwerkelijk >100mbit performance haalt heb je zat aan een 100mbit switchje van <20 eur
Pagina: 1